-
نویز در خط تلفن
با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات
من تا هفته پیش سرویس 1 مگ از یه شرکت داشتم که باهاش مشکلی هم نداشتم
این شرکت شب و روز سرعتش رو روی سرعت اسمی که میشه 128 کیلوبیت ، ثابت نگه میداشت
ولی از اول این هفته سوئیچ کردم رو یه شرکت دیگه با یه سرویس محدود 2 مگی
این سرویس در اوقاتی از روز قطعی داره و هی قطع و وصل میشه . یعنی هرچند دیقه یکبار !
شرکت میگه سرویسهای 2 مگ رو 8 مگ بسته شده ان و خطت نویز داره و نمیتونه 8 مگ رو بکشه
من هم امروز گفتم از مخابرات اومدن سیمکشیها رو چک کردند که اگه از سیمکشی بیرون مشکلی وجود داشته باشه رفع شه که مشکلی هم نداشت
سیمکشی داخل خانه هم که مشکلی نداره
یعنی کلا هرچی به نظرم میرسه خودم رعایت کرده ام
حالا میمونه ادعای شرکت که میگه مشکل از خط تلفن هست
اگه خط نویز داشته باشه مگه نباید همه روز رو نویز داشته باشه ؟
یا اینکه این نویز گاها کم و گاها زیاد میشه ؟
تلفن مگه برقه که ساعات پیک مصرف داشته باشه ؟ :D
-
خوب میتونید مقدار SNR رو از داخل صفحه کانفیگ مودم چک کنید ببینید نویز چقدر هست ؟
نویز حتما نباید از سیم کشی باشه !
میتونه به علت دور بودن از مخابرات هم باشه !
فعلا شما SNR مودمتون رو نگاه کنید ببینید چند هست ؟
[COLOR="silver"][SIZE=1]- - - ادامه - - -[/SIZE][/COLOR]
لطفا یک اسکرین شات از SNR و [COLOR=#000000]Line Attenuation قرار بدید[/COLOR]
-
[TABLE]
[TR]
[TD="class: hd"][/TD]
[TD="class: hd, colspan: 2"]Downstream[/TD]
[TD="class: hd, colspan: 2"]Upstream[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: hd"]Line Coding(Trellis):[/TD]
[TD="colspan: 2"]On[/TD]
[TD="colspan: 2"]On[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: hd"]SNR Margin (0.1 dB):[/TD]
[TD="colspan: 2"]42[/TD]
[TD="colspan: 2"]222[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: hd"]Attenuation (0.1 dB):[/TD]
[TD="colspan: 2"]505[/TD]
[TD="colspan: 2"]332[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: hd"]Output Power (0.1 dBm):[/TD]
[TD="colspan: 2"]193[/TD]
[TD="colspan: 2"]124[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: hd"]Attainable Rate (Kbps):[/TD]
[TD="colspan: 2"]3936[/TD]
[TD="colspan: 2"]1041[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
-
[COLOR=#000000]Line Attenuation بالاست !
باید پایین تر باشه !
الان ۳ مگ رو میکشه درسته ؟
[/COLOR]
-
خب میدونم که بالاست و باید پائین باشه
سوال اینه که چه عواملی باعث بالا رفتن [COLOR=#000000]attenuation[/COLOR] میشه
والا از وقتی شرکت جدید اومدم همه سرویسها رو سرعتشونو لیمیت کرده از شانس من
واسه همین الان نمیدونم این سرعتی که واسم دانلود میده واسه لیمیت کردنه یا مشکل خطم
دیشب حول و حوش 250 تا میگشت سرعتش !!!!
-
سرعت دانلود شما 250KB یبوده یا سرعت اینترنت 250Kbps بوده ؟
[QUOTE]
عواملی که باعث افتSNR و افزایش در Attenuation میگردد عبارت است از:
[LIST=1][*]برروی خط رانژه دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فاکس بدون اسپیلیتر وجود داشته باشد.[*]سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.[*]اسپلیتر معیوب بر روی خط وجود داشته باشد.[*]در کنار مودم دستگاهی مانند : تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی، دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.[*]سیم کشی داخل ساختمان ، قدیمی و یا پوسیده باشد.[*]سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.[*]دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.[/LIST]
منبع : [url=http://www.itport.ir/1392/10/18/troubleshooting-speed-reduction-internet-or-adsl-blackout/]رفع مشکل کاهش سرعت اینترنت و یا خاموش شدن چراغ DSL - آی تی پورت[/url]
[/QUOTE]
-
[QUOTE=alisc;436906]سرعت دانلود شما 250KB یبوده یا سرعت اینترنت 250Kbps بوده ؟[/QUOTE]
سرعت دانلود 250 کیلوبیته
پست اول هم که عرض کردم
هرچی به من مربوط میشه رو چک کرده ام
از تنظیمات سیستم عامل گرفته تست مودمها و سیمکشیها و . . . .
-
شما خطتون 8 مگ رو جواب نمیده .... اما از SNR که دارید باید تا 4 مگ رو خوب جواب بده ... نویز خط همیشه به خاطر داخلی نیست ... بعضی اوقات از کابل منزل شما تا مخابرات هست ....
-
و البته فاصله شما تا مرکز مخابراتی که بسیار روی snr تاثیر گذاره.
-
[QUOTE=radar;436923]شما خطتون 8 مگ رو جواب نمیده .... اما از SNR که دارید باید تا 4 مگ رو خوب جواب بده ... نویز خط همیشه به خاطر داخلی نیست ... بعضی اوقات از کابل منزل شما تا مخابرات هست ....[/QUOTE]
بله
از قرار معلوم مشکل از طرف من نیست
یعنی از سر خیابونمون تا مخابرات هست مشکل :دی
[QUOTE=mojtaba461;436940]و البته فاصله شما تا مرکز مخابراتی که بسیار روی snr تاثیر گذاره.[/QUOTE]
فاصله تا مخابرات به صورت پوینت تو پوینت 2 کیلومتر هم نمیشه
ولی اگه زمینی حساب کنیم حدود 4 کیلومتر
-
[QUOTE=elaheee;436972]
فاصله تا مخابرات به صورت پوینت تو پوینت 2 کیلومتر هم نمیشه
ولی اگه زمینی حساب کنیم حدود 4 کیلومتر[/QUOTE]
مسیر کابل که قطعا خیلی بیشتر از مسیر مستقیمه. 4 کیلومتر هم خیلی زیاده و حتما مشکل ساز میشه.
-
حالا دعا کن رو 4 مگ بمونه ... با این کیفیت کابل ها به صورت مقطعی خیلی جاها دیدم که هر روز نویز بیشتر میشه .... مورد دیدم 8 مگ گرفته الان 32 k داره اپ میشه ... :lol::lol::lol:
-
من هم این مشکلو دارم عدد SNR خط منم پایینه... شرکت ISP هم مدعی میزان نویز خط بالاست که با توجه به عدد SNR 12 به نظرم درست می گه. با مرکز مخابراتی هم یه 3 یا 4 کیلومتری فاصله داریم. چه راه حلی وجود داره؟؟ راهی هست که از طرف مخابرات این میزان نویز گرفته بشه؟ حتی مامور مخابرات که برای نصب خط اومده بود می گفت چون از مرکز دور هستین ADSL خیلی جواب نمی ده روش... یکی کمک کنه اینترنت 8 مگ گرفتم سرعت دانلودم 40 کیلوبایته :(:(:(
[COLOR="silver"][SIZE=1]- - - ادامه - - -[/SIZE][/COLOR]
اینو هم اضافه کنم اصلا به خاطر همین ADSL این خط تلفنو خریدم.. خط رو خود خونه فیبر نوری بود اونم نمی دونم چه مدلیه که مرکز می گفت این نوع خط رو حتی خود مخابرات هم نمی تونه روش سرویس بده مجبور شدم خط کابل مسی بخرم موقع خرید اصلا حرفی از این نزدن که فاصلتون دوره نویز می افته از این حرفا حالا که نصب شده با این همه دوندگی تو مخابرات برا خط مسی حالا این شده وضعیت اینترنت من
-
[QUOTE=keyyvan;437057]اینو هم اضافه کنم اصلا به خاطر همین ADSL این خط تلفنو خریدم.. خط رو خود خونه فیبر نوری بود اونم نمی دونم چه مدلیه که مرکز می گفت این نوع خط رو حتی خود مخابرات هم نمی تونه روش سرویس بده مجبور شدم خط کابل مسی بخرم موقع خرید اصلا حرفی از این نزدن که فاصلتون دوره نویز می افته از این حرفا حالا که نصب شده با این همه دوندگی تو مخابرات برا خط مسی حالا این شده وضعیت اینترنت من[/QUOTE]
از شرکتی میگرفتید که رو فیبر هم اینترنت بده
اینطور نیست که هیچ شرکتی نتونه
-
[QUOTE=elaheee;437080]از شرکتی میگرفتید که رو فیبر هم اینترنت بده
اینطور نیست که هیچ شرکتی نتونه[/QUOTE]
شرکت هایی که من قبل تر باهاشون کار کردم و از سرویس دهیشون راضیم رو فیبر نوری خدمات نمی دن.