نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 از مجموع 10
سپاس ها 7سپاس
  • 1 توسط mehrzadmo
  • 3 توسط mehrzadmo
  • 1 توسط mehrzadmo
  • 1 توسط 1qaz2wsx
  • 1 توسط bluray

موضوع: دادن اولویت بالاتر به ترافیک VOIP

  
  1. #1
    نام حقيقي: Blackie

    عضو عادی شناسه تصویری hexman
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2,343
    سپاسگزاری شده
    406
    سپاسگزاری کرده
    852

    دادن اولویت بالاتر به ترافیک VOIP

    سلام دوستان شبکه شرکت ما شامل 2 ساختمون 4 طبقه هست که در هر طبقه از این ساختمان ها یک عدد سوییچ سیسکو 2960 ttl قرار داره و همه این 8 عدد 2960 در نهایت به یک Core Switch که مدل سیسکو 3560 هست قرار داره.
    ما در این سوییچ ها از دو VLAN استفاده کردیم برای جدا سازی شبکه اصلی شرکت از شبکه ای که در اون اینترنت داریم.
    در وی لن مربوط به اینترنت ما یک شبکه دومین داریم و یک میکروتیک هم داریم که گیت وی شبکه هست و یک رادیوی میکروتیک هم که نقش اکسس پوینت رو داره.کلاینتهای شبکه اینترنت حدود 40 دیوایس هستند که شامل لپ تاپ و گوشی و تبلت و تعدای pc هستند.

    من جدیدا روی یک سیسنم vmware workstation یک سرور الستیکس نصب کردم جهت ایجاد یک شبکه تلفن بی سیم داخلی بصورت ازمایشی.

    اما مشکلی هست که کیفیت پایین مکالمه هست در حالی که سیگنال خوبی هم گوشی های موبایل دریافت میکنن اما قطع و وصلی و تاخیر در دریافت صدا هست یا انواع گوناگونی از سافت فونها هم ازمایش کردم اما باز پاسخ خوبی نگرفتم.

    توی یکی از تاپیک های مرتبط با voip یکی از اساتید به مبحث Qos و دادن الویت بالاتر به پکتهای Sip اشاره کرده بودند میخواستم بدونم با توجه به ساختار شبکه ام و تجهزاتی که دارم میتونم چنین چیزی رو پیاده سازی کنم؟

    ممنون



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: مهرزاد مقدس

    عضو ویژه/سرپرست بخش‌های Mikrotik و Wireless
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    4,383
    سپاسگزاری شده
    4620
    سپاسگزاری کرده
    2290
    نوشته های وبلاگ
    6
    اول مطمئن بشید که تاخیر مربوط به پهنای باند هست . مثلا دو تا موبایل رو به اکسس پوینت وصل کنید الباقی کلاینت ها رو بردارید و با هم صحبت کنید ببینید مشکل وجود داره یا خیر و ...


    hexman سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: Blackie

    عضو عادی شناسه تصویری hexman
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2,343
    سپاسگزاری شده
    406
    سپاسگزاری کرده
    852
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrzadmo نمایش پست ها
    اول مطمئن بشید که تاخیر مربوط به پهنای باند هست . مثلا دو تا موبایل رو به اکسس پوینت وصل کنید الباقی کلاینت ها رو بردارید و با هم صحبت کنید ببینید مشکل وجود داره یا خیر و ...
    ممنون از راهنمایی شما این ازمایش رو انجام خواهم داد اما در هر صورت مشتاقم بدونم با این امکاناتی که دارم چطور میشه سنایوی مورد نظر رو پیاده سازی کرد؟ایا اصلا امکان پذیر هست؟



  4. #4
    نام حقيقي: Blackie

    عضو عادی شناسه تصویری hexman
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2,343
    سپاسگزاری شده
    406
    سپاسگزاری کرده
    852
    اساتید راهنمایی بفرمایید برای دادن اولویت به یک سرویس خاص مثل voip یا هر چیز دیگه باید چه اقدامی انجام داد؟ایا سوییچهای سیسکو چنین قابلیتی دارند؟



  5. #5
    نام حقيقي: Blackie

    عضو عادی شناسه تصویری hexman
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2,343
    سپاسگزاری شده
    406
    سپاسگزاری کرده
    852
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrzadmo نمایش پست ها
    اول مطمئن بشید که تاخیر مربوط به پهنای باند هست . مثلا دو تا موبایل رو به اکسس پوینت وصل کنید الباقی کلاینت ها رو بردارید و با هم صحبت کنید ببینید مشکل وجود داره یا خیر و ...
    دیروز که تعطیل بود اومدیم شرکت تنها و تنها 2 تا گوشی به شبکه متصل بودند کیفیت ارتباط خیلی بهتر از پیش بود ولی باز کمی تاخیر در دریافت صدا بود..با این حساب باید چیکار کنم؟



  6. #6
    نام حقيقي: مهرزاد مقدس

    عضو ویژه/سرپرست بخش‌های Mikrotik و Wireless
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    4,383
    سپاسگزاری شده
    4620
    سپاسگزاری کرده
    2290
    نوشته های وبلاگ
    6
    ولی باز کمی تاخیر در دریافت صدا بود
    ًQos زمانی مفیده که پهنای باند شما اشغال باشه و اون یه سری ترافیک رو با پارتی بازی رد کنه واستون !!! اصطلاحا توی بدترین حالت وارد عمل میشه . ولی زمانی که همه چی آرومه کار خاصی انجام نمیده .
    با آزمایشی که انجام دادین مشکل از پهنای باند نیست . ممکنه از سیگنالی که گوشی می گیره باشه یا سرورتون و ....


    paravand20، hexman و hamedelnin سپاسگزاری کرده‌اند.

  7. #7
    نام حقيقي: Blackie

    عضو عادی شناسه تصویری hexman
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2,343
    سپاسگزاری شده
    406
    سپاسگزاری کرده
    852
    ممکنه از سیگنالی که گوشی می گیره باشه یا سرورتون و ....
    جناب مقدس ما ازمایش رو زیر دکل انجام دادیم سیگنالهای دریافتی بسیار بالا بود..سروری هم که روش الستیکس نصب کردم یه سرور قدیمی سوپرمایکرو با سی پی یو p4 3ghz هست با 2 گیگ رم..ولی usage رم و سی پی یو اونقدر بالا نیست که بگم سرور کشش نداره...

    شما چه پیشنهادی دارید؟



  8. #8
    نام حقيقي: مهرزاد مقدس

    عضو ویژه/سرپرست بخش‌های Mikrotik و Wireless
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    4,383
    سپاسگزاری شده
    4620
    سپاسگزاری کرده
    2290
    نوشته های وبلاگ
    6
    با دوتا سافت فون که روی پی سی باشه که به شبکه کابلی وصله تست کنید . اگر همچنان مشکل پا برجا بود با متخصصین الستیکس مشورت بفرمایید .


    hexman سپاسگزاری کرده است.

  9. #9
    نام حقيقي: اشکان

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    728
    سپاسگزاری شده
    434
    سپاسگزاری کرده
    152
    روی کابل با آی پی فون و سافت فون تست کنید ببینید اگه هنوز صدا بده ممکنه بخاطر ساعت کامپیوترا و دی ان اس و آسمون و ریسمون باشه که بهتره توی بخش وویپ مطرح کنید. ولی اگه روی کابل مشکل ندارین پس مشکل از وایرلسه که منم حدسم بیشتر روی وایرلسه، کدکتون رو 729 کنید ببینید فرقی میکنه یا نه.


    hexman سپاسگزاری کرده است.

  10. #10
    نام حقيقي: احسان

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    355
    سپاسگزاری شده
    185
    سپاسگزاری کرده
    96
    بحث QOS طبق فرمایش دوستان زمانی مطرح میشه که شما دچار congestion یا ازدحام در بسته های ارسالی و دریافتی در حال عبور از تجهیزات باشید که در اون صورت بسته های voice رو میشه دارای اولویت بالاتری کرد.
    اما یه مسئله دیگه مهمه اینه که VLAN مربوط به Voice هم باید جدا باشه. این کار رو حتما انجام بدید و با دستور زیر هم به سوئیچ ها بفهمانید که پکت های voice رو چطور تفکیک کنند
    switchport voice vlan X
    Switchport access vlan W
    اینجوری پورت سوئیچ متصل به کلاینت در VLAN W قرار داره اما بسته های Voice رو در VLAN X قرار میده.

    در سطح شبکه خودت یک VLAN بهش اختصاص بدی باید کافی باشه.


    hexman سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

شناسه شبکه و اولویت گوشی

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •