با عرض سلام و احترام خدمت اساتید محترم
اخیرا مشکلی برام پیش اومده. چند شب پیش برق منزل به شدت ضعیف شد و دسکتاپ کمی با این وضعیت کار کرد البته خیلی کم شاید چند دقیقه. نتیجه اینکه پاور دستگاه که دیگه خیلی هم پیر شده بود (حدود 9 سال کارکرده بود)مرخص شد . بعد از تهیه پاور متوجه شدم مشکلی پش اومده و اون اینکه وقتی کابل لن LAN از مودم به کارت شبکه دسکتاپ وصل میشه اینترنت مودم(ADSL) قطع میشه وچراغهای ADSL , INTERNET دائما چشمک میزنن و در تلاش برای وصل شدن اما به هیچ وجه وصل نمیشن و در صفحه مودم هم میزنه کایل تلفن قطع شده اما وقتی کابل شبکه رو از دسکتاپ جدا کنم مودم بعد از مدت کوتاهی وصل میشه.البته این دسکتاپ قبلا هم گاهی بازی درمیارود و کارت شبکه رو نمیشناخت که باید سیستم رو ریستارت میکردم.(سیستم خیلی قدیمیه)

*کارت شبکه دیگه ای رو امتحان کردم اون هم همین طور بود

*تنها اتصال کابل شبکه از مودم به کارت شبکه دسکتاپ این مشکل رو پیش میاره وگرنه اگر کابل شبکه مودم رو به پورت شبکه لپ تاپ وصل کنم مشکلی نیست و قطع نمیشه(یعنی مشکل هر چی هست بین مودم و این دسکتاپ هست وگرنه با دستگاههای دیگه به صورت LANیا WIRELESS مشکلی ندارم)

*اگر کابل شبکه به دسکتاپ وصل نباشه و بعد از لوگین تو ویندوز ، کابل شبکه از مودم رو به کارت شبکه دسکتاپ وصل کنم اینترنت مودم قطع نمیشه (ممکنه دو سه بار تکرار قطع و وصل کردن کابل لازم باشه ولی تا حالا شکر خدا جواب داده )اما باز هم بعد از مدتی مثلا حدود یک ساعت قطع میشه.

مشکل عجیبیه نه ؟!

با تشکر و سپاس فراوان



موضوعات مشابه: