نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1
سپاس ها 1سپاس

موضوع: دسته بندی تسترهای فلوک

  
  1. #1
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    972
    سپاسگزاری کرده
    324

    دسته بندی تسترهای فلوک

    سلام دوستان این مطالب از فروم دوستان خوبمون mojsazan برگرفته شده به آدرس ذیل :
    دسته بندی تستر های فلوک

    بد ندیدم در این فروم هم ذکر بشه

    دسته بندی تستر های فلوک- Fluke Networks

    کمپانی فلوک از سال 1948 توسط آقای Sir John Fluke تاسیس شده و تا به حال در بیش از 120 کشور ، محصولات خود را ارائه می کند. این کمپانی مدعیست که به 99% از 100% اهداف خود رسیده است.

    با توجه به حجم بالا و بزرگی شبکه کامپیوتری ، و نیاز امروز دنیای کامپیوتر به استاندارد سازی و مطابقت دادن ادوات شبکه خود با استانداردهای جهانی، پیشنهاد می شود که برای هر قسمت از شبکه های مجموعه خود ، از آنالایزرهای مناسب به شرح زیر استفاده نمائید.

    به صورت کلی تست و آنالیز به سه قسمت مهم تقسیم بندی می شود :

    (A زیر ساخت (ISV)

    (B لایه شبکه (ESV)

    C ) مخابرات (OSV)

    تست و آنالیز زیرساخت

    در قسمت اول که مربوط به تست و آنالیز زیرساختهای شبکه (فیبرنوری و مسی) می شود، سه دسته روش تست می باشد که هر کدام را به اختصار توضیح داده و برای هرکدام یک نمونه مثال می نویسیم.

    1- Verify :

    همانطور که مشخص است در ابتدایی ترین حالت تست کابل، جهت برطرف کردن ایرادهای اولیه کابل تا متراژهای پایین، از این دسته تسترها استفاده می شود. با توجه به اینکه قابلیت های این دستگاهها محدود و مربوط به شبکه های کوچک می باشد، در نتیجه از لحاظ قیمت نیز در رده های پایین تری قرار دارند. در این قسمت کمپانی فلوک جهت تست کابلهای مسی دستگاه Micro Scanner را پیشنهاد می کند که امکان تست کابل در Cat6 , Cat 5e همچنین Coax را دارد.

    برخی از امکانات این دستگاه :

    - طول مسیر کابل (Length) ،Wire mapو Distance to fault

    جهت ثبت سفارش این دستگاه می بایست از شماره فنی های زیر استفاده نمائید :

    1-MS2-100: Micro Scanner 2 Cable Verifier

    2-MS2-KIT: Micro Scanner 2 Professional Kit

    Intellitone Prob & toner

    یکی دیگر از تستر های کربردی این گروه دستگاه Intelli Tone می باشد. این دستگاه بر خلاف قیمت پایین ، کارایی فوق العاده ای دارد. امکانات این دستگاه از این قرار است که از طریق این دستگاه می توان یک ملودی بر روی کابل ایجاد کرد و از طرف دیگر با قسمت دیگر این تستر ملودی را احساس کرده و پخش کند. از این طریق می تون کابل هایی که شماره گذاری نشده و یا مسیر آن نامشخص است ( سقف کاذب، دیوار کاذب) پیدا کرد. این کار را حتی اگر کابل ها سربندی نشده باشد و یکسر آن باز باشد می توان انجام داد. در ضمن تمامی تستر های فلوک امکان ایجاد کردن Tone را دارند.کسانی که مدل هایی از تستر فلوک را دارند ، فقط با خرید قسمت Prob می توانند

    جهت ثبت سفارش این دستگاه می بایست از شماره فنی های زیر استفاده نمائید:

    1- MT-8200-60A : Intelli Tone 200 Prob & Toner

    2- MT-8200-63A: Intelli Tone 200 Prob Only
    2- Qualify :

    دسته دوم از گروه آنالایزرهای زیرساخت مربوط می شود به مبحث Qualify کردن کابل که در این گروه تنها تستری که این امکان را داراست دستگاهی است بنام Cable IQ ، که امکانات آن به شرح زیر است :

    - اعلام میزان پهنای باندی که هر کابل پشتیبانی می کند. مثل : (10/100/1000/VOIP/…)

    - طول خط (Length)

    - Wire Map

    - اعلام اینکه آیا کابل شما بیش از اندازه Noise و القای مجاور دارد یا خیر، که اصلاحاً اعلام Cross talk خط می باشد.

    - شما می توانید میزان Impedance کابل مورد نظر را هم اندازه گیری کنید.

    - این دستگاه امکان ذخیره سازی و چاپ تست های انجام شده را دارد.

    جهت ثبت سفارش این دستگاه می بایست از شماره فنی های زیر استفاده کنید :

    1-CIQ-100: Cable Qualification Tester

    2-CIQ-KIT: Cable IQ Advance Kit

    3- CERTIFY

    آخرین دسته بندی تست کابلها که کاملترین آن نیز می باشد مجموع دو دسته قبلی است که تسترهای زیادی جهت کابلهای فیبرنوری و مسی وجود دارد که از میان آنها به دستگاه DTX-1800 به همراه ماژول های فیبرنوری آن اشاره می کنیم.

    روش کار این دستگاه به شرح زیر است :

    همانطور که مطلع هستید، هنگامی که در کابلهای مسی سیگنال وارد می شود میدان مغناطیسی بزرگی بوجود می آید که در اثر ایجاد این میدان مغناطیسی الکترون مربوط به زوج ها برروی یکدیگر القا شده و یکسری پارامترهای افت خط بوجود می آورد. این پارامترها هر کدام می توانند نمایانگر یک ایراد و یا یک اتفاق مهم در کابل باشد. اتفاقاتی مثل کیفیت کابل مسی، نحوه سربندی کابل مسی هم به صورت کیفی از نظر نحوه پانچ و هم رنگ بندی و ... مقاومت کابل و پارامترهای دیگر که بر اثر فرمول های متفاوت بوجود می آید. اندازه گیری هر کدام از این پارامترها در استانداردهای مختلف و هم در Category های مختلف حائز اهمیت می باشد.

    پیروی از استاندارهای مختلف جهانی نظیر EN, TIA, ISO و ... از دیگر قابلیت های این دستگاه است.

    شما می توانید در کوهتاهترین زمان ممکن (9 ثانیه) بلندترین کابل استاندارد (90 متر) را تست بگیرد.

    امکان پشتیبانی تست تا فرکانس 900 مگاهرتز در این دستگاه وجود دارد.

    علاوه بر آن می توانید تست ها را هم به صورت اعداد و هم به صورت گراف ببینید.

    جهت تست فیبرنوری هم شما می توانید ماژول های مالتی مد (MFM2) و سینگل مد (SFM2) را اضافه کنید. بعلاوه جهت تشخیص دقیق محل ایرادات فیبرنوری نظیر Bend, Coupling و شکستگی های کابل شما می توانید از جدیدترین ماژول این دستگاه یعنی ماژول OTDR استفاده کنید.

    جهت ثبت سفارش این دستگاه می بایست از شماره فنی زیر استفاده کنید :

    1-DTX-1800 INTL: DTX Cable Analyzer

    2-DTX-MFM2: Set of two DTX multi mode fiber module

    3-DTX-SFM2: Set of two DTX single mode fiber module

    4-DTX-OTDR-KIT: Compact OTDR kit for DTX-owner

    - ESV

    بعد از اینکه شما زیرساخت های خود که مهمترین و پرهزینه ترین قسمت شبکه می باشد را آنالیز کرده و به صورت استاندارد در آوردید نوبت به آنالیز شبکه وقتی زیر بار ترافیک است می رسد، به دلیل گستردگی این محصولات و دسته بندی های آن به انواع از مهمترین آنالایزرهای شبکه با قابلیت های آن اشاره می شود :

    Optiview :

    دستگاه دیگری که کامل ترین آنالایزر شبکه می باشد دستگاهی است به نام Optiview که هفت لایه شبکه شما را تست و آنالیز می کند. بهترین جانمایی این دستگاه در پشت آخرین روتر و یا Core switch می باشد. شما می

    بایست بر روی سوئیچ خود یک پورت Span ایجاد کرده و ترافیک مابقی پورت ها را برروی آن بیاورید. SNMP مربوط به سوئیچ ها را در دستگاه وارد کرده و دستگاه را در آن پورت نصب کرده و به امکانات زیر دسترسی پیدا کنید :

    OPV XG

    1- شناسايي تمام ادوات شبكه اي.

    2- پشتيباني از پروتكل SNMP V3 .

    3- قابليت رديابي در لايه 3 .

    4- آناليز و تست بر روي سرويسهاي شبكه 802.1x , DHCP , DNS .

    5- مانيتور تمامي اينترفيس هاي سوئيچ ها يا روترها.

    6- ATE توسط اين ماژول ديد كامل و گسترده بر تمامي نرم افزارهاي تحت شبكه خواهيد داشت و مشكلات آنها را حل خواهيد نمود.

    7- Wireless ماژول - تمامي امكانات دستگاه بر روي سيستم بي‌سيم، شامل : پيدا كردن افراد غيرمجاز كه بر روي سيستم وايرلس Connect كرده اند، شناسايي AP هاي Bridge , Hidden، تست Through put بر روي وايرلس، نرم افزار قدرتمند Interpret Air براي Site surrey ، نرم افزار قدرتمند Analyzer Air براي Spectrum Analyzer .

    8- تست Traffic Generator براي مشخص نمودن ميزان توانمندي شبكه و انجام تست Broad cast يا Multi cast براي آشكار شدن نقاط ضعف سه شبكه.

    9- پشتيباني كامل از Giga bit Ethernet بر روي كابل مسي و فيبرنوري.

    10- توانايي مانيتور همزمان 2 Campus از طريق تغيير كاربردي Management port

    11- نگاه كلي به تمامي پروتكل هاي جاري سه شبكه، پرمصرف ترين كاربران، پرمصرف ترين Host ها، بالاترين Conversation ها.

    12- شناسايي تمامي VLAN ها و كاربران آن.

    13- ارائه راه حل يكپارچه در خصوص مانيتورينگ و مديريت شبكه به همراه خروجي براي نرم افزار قدرتمند Net flow tracker

    14- Capture بسيار دقيق براساس پروتكل خاص يا تمام پروتكل ها از سوي يك Host يا تمام Host ها و به سمت Client يا تمام Client ها همراه با 4G بافر

    15- آناليز Deep Inspection بر روي ديتاي Capture شده.

    Capture ديتا براساس Key string، اين مورد اين امكان را در اختيار كاربر قرار مي‌دهد تا براي مثال واژه " google " را در Capture اعمال نمايد و تمامي پروتكل هايي كه از اين واژه در آن استفاده شده باشد را Capture نمايد، مثل : IMAP, POP3, Gtalk, HTTP و يا ... .

    - مثال کاربردی برای شبکه : در زمان هایی که اوج ترافیک کار می باشد و Utilization شبکه بالا می باشد، معمولاً کاربرانی هستند که به کندی شبکه و یا اتوماسیون اعتراض می‌کنند. در بیشتر مواقع این شک و تردید بین گروه شبکه و یا گروه SQL وجود دارد که کندی شبکه از کدام قسمت می باشد. راه کاری که فلوک به شما پیشنهاد می کند این است که در آن زمان خاص پروتکل SQL را Capture کرده و بعد با نرم افزار Clear Sight آن را بازنگری کرده و در قالب Bounce chart می توانید زمان های ارتباطی بین درخواستهای کاربر و سرور (Response Time) را مشاهده کنید و به این نکته که کندی شبکه از کدام لایه شبکه است پی ببرید. این دستگاه قابلیت Capture کردن اطلاعات تا 4 G بافر را دارد.

    - مثال كاربردي دیگر براي شبكه : شما به عنوان مدير IT احتياج داريد تا تعداد كاربراني كه از سايت You are not allowed to view links. Register or Login to view. بازديد كرده اند را ببينيد تنها با اعمال اندكي تغييرات در P.E. تمامي كاربراني كه از

    - سايت مورد نظر بازديد كرده اند به همراه زماني كه در آن مصرف كرده اند و Content كه به آن رسيده اند را در اختيار داريد.

    .جهت ثبت سفارش این دستگاه می بایست از شماره فنی های زیر استفاده نمائید :

    1-OPVXG-LAN: OptiView XG – Network Analysis Tablet, 1 Gbps, wired only

    2-OPVXG-PRO: OptiView XG – Network Analysis Tablet, 1 Gbps with AirMagnet WiFi Analyzer and Spectrum XT (For sale only in countries where XG wireless is certified)

    ----------------
    شرکت---- شبکه نماینده لگراند فرانسه در راستای تکمیل چرخه خدمات شبکه اقدام به حرکتی نو نموده است و آنالیز کامل شبکه توسط کارشناسان متخصص خود قبل از استفاده از شبکه زیرساخت این شرکت می باشد. تست آماری پریزهای شبکه توسط دستگاه تستر فلوک DTX1800 ساخت کمپانی Fluke Network ، عملیاتی هست که دراین راستا انجام می گیرند. نتیجه مجموعه این عملیات در قالب گزارشی مستقل و جامع به کارفرما ارائه خواهد شد. باتوجه به اهمیت نصب صحیح مکانیزم های شبکه و رعایت استانداردهای لازم ، کارشناسان شرکت --- شبکه با مراجعه به محل اقدام به تست فلوک fluke آماری مکانیزم های شبکه توسط تستر فلوک DTX1800 می نمایند. گزارش در دستگاه ذخیره شده و پس از پرینت بطور مکتوب در اختیار مدیریت آن سازمان قرارخواهد گرفت. این گزارش مشکلات ارتباط هر مکانیزم شبکه تا پچ پنل رک اصلی سازمان یا شرکت را مشخص کرده و مستندات قابل تحلیل در اختیار کارشناسان جهت عیب یابی قرار خواهد داد .
    از جمله مواردی که در امر شبکه و رفع اختلالات آن ، می توان به آن اشاره کرد تکنولوژی پیشرفته دستگاه تستر فلوک DTX 1800 می باشد که جهت گزارش تست آماری مکانیزم های شبکه از آن استفاده می شود. دستگاه تستر فلوک DTX 1800 به مدیران شبکه کمک می کند در خصوص نودهای فعال و غیر فعال که شاید تا مدتها هم مورد استفاده قرار نگیرند سریعتر مشکلات شبکه را پیدا کنند و این امکان را می دهد تا متوجه شوند که عیب ایجاد شده در شبکه از سخت افزار است یا شبکه و یا برنامه کاربردی این محصول همچنین روی شبکه های WLAN نیز کار می کند و حتی توانایی ارزیابی ساختارهای گیگابایت را نیز دارد.

    از ویژگی های دستگاه تستر فلوک DTX 1800 می توان به موارد ذیل اشاره نمود
    • سرعت تست بالا ( 6 تا 9 ثانیه برای خطوط Cat 6 و 12 ثانیه برای خطوط فیبر نوری
    • امکان خطایابی پیشرفته با قابلیت تشخیص موقعیت و دلایل احتمالی آن
    • قابلیت نشان دادن متراژ دقیق فاصله پریز های شبکه تا سوئیچ ( متراژ دقیق کابلهای استفاده شده در یک شبکه را نمایش می دهد.
    • توانایی تست خطوط cat5 , cat5e , cat 6 , کلاسهای F/D/E
    • قابلیت تست با فرکانس 900 MHZ برای خطوط اینترنت Class.F.G 10 , CATV
    • ارائه گراف رنگی
    • اندازه گیری پارامترهای فیزیکی و مفهومی لینک از قبیل

    • Propagation Delay
    • Length
    • Wire Map
    • Dc loop Resistance
    • Delay Skew
    • NEXT
    • Return Loss(RL)
    • Insertion Loos
    • ACR
    • …
    و همچنین از دیگر توانائیهای تستر DTX1800:
    • تست دقیق و کامل لایه فیزیکی شبکه شامل کابل ، کیستون پریز ، پچ پنل ، پچ کابل
    • تایید اصلی یا غیراصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه(کابل ، کیستون ، پچ پنل ، پچ کابل)
    • استخراج متراژ دقیق کابل کشی‌ها
    • گزارش اشکالات اتصالات پچ‌پنل و کیستون
    • گزارش قطع بودن یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کیستون
    • گزارش وجود نویز ومحل دقیق آن در مسیر کابلکشی
    • گزارش وجود کشش یا خمش بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابلکشی
    • گزارش میزان خلوص مس بکار رفته در کابل شبکه
    • تست مقاومت و میزان رسانایی کابل
    شایان ذکر است در خصوص اهمیت دستگاه تستر فلوک DTX 1800 و گزارش تستهای آماری این دستگاه به این نکته اشاره گردد که کلیه وزارتخانه ها و ادارات کل و سازمانها در برگزاری مناقصات اجرای شبکه های مسی ، فیبر نوری یکی از شرایط اولیه و ضروری شرکت در مناقصات را بهره مندی از ابزار نصب و تست و آنالیز مورد نیاز منجمله دستگاه تستر فلوک اعلام می نمایند.




    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط kavehashoori : 2013-06-25 در ساعت 01:58 PM
    paravand20 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

روش تست فیبرنوری محل قطع

آنالیز نتیجه تست فلوک

ترتیب فعال شدن پورتهای optiview

شناسایی پورت سوئیچ توسط flukenetwork

تست فلوک شبکه fluke

تست شبکه های کامپیوتری فلوک

opvxg-pro نمايندگي

رنگ بندی دسته فیبر نوری 12*12

نتایج تست فلوک شبکه

در این قسمت کمپانی فلوک جهت

نحوه کار تستر فلوک

fluke ciq kit

CIQ-KIT 100مشخصات  دستگاه فلوک 

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •