نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 5سپاس
  • 2 توسط ali_gtp
  • 2 توسط aqfery
  • 1 توسط kavehashoori

موضوع: چه سیاست های بکار ببرم

  
  1. #1


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    3

    چه سیاست های بکار ببرم

    سلام
    برای سازمان میخواهم مجموعه ای از سیاست ها یا دستور العمل ها رو داشته باشیم که در اختیار سازمان و کارمندانش باشه
    این سیاست ها رو همه رعایت کنند تا مشکلات واحد کامپیوتر (ادمین) کم بشه
    آیا کسی همچین دستور العملی سراغ داره ؟
    مثلا یک همچین چیزهایی :
    قوامین تعریف رمز
    چگونگی نگهداری از رمز
    اتصال فلش دیسک
    استفاده از سی دی
    و ...

    پیشاپیش از محبت و توجه شما ممنونم



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: علی

    عضو عادی شناسه تصویری ali_gtp
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته
    406
    سپاسگزاری شده
    124
    سپاسگزاری کرده
    79
    ببینید هر سازمانی سیاست های خاص خودش رو داره و هر کارشناس آی تی باید اصطلاحا یک CheckList از پالیسی هایی که می خواد برای سازمان خود و گاهی اوقات برای قسمت های مختلف سازمان در نظر می گیره تا درد سر های واحد آی تی کمتر بشه.
    مثلا:
    استفاده از فلاپی ، سی دی، USB و ...
    ایجاد یک فولدر اشتراکی که همه کارمندا بهش دسترسی داشته باشند که دیگه فلش به سیستم ها نزنن و از طریق همین فولدر باهمدیگه فایل ردوبدل کنن.
    برداشتن Screen Saver
    پسورد ها رو هم از حالت پیچیده بودن خارج کنین و بزارید که همون 123 خودشون رو بزارن زیاد اذیتشون نکنید.
    آپدیت های سیستم رو غیر فعال کنید
    و...


    amirb55 و alisc سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: فرشاد یوسفی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    664
    سپاسگزاری شده
    366
    سپاسگزاری کرده
    502
    تهیه آموزش استفاده از شبکه شرکت در قالب pdf

    تهیه چک لیست روزانه هفتگی ماهانه برای بررسی از صحت و سلامت سخت افزارها و سرورها و نرم افزارها و تجهیزات و هر چیزی که در شبکه شرکت در حال سرویس دهی است..

    ایجاد تیکت کاغذی اگر نرم افزاری ندارید به صورت کاغذی در قالب فرمی چیزی درا ختیار کارمندان قرار دهید تا مشکلات شبکه ای و کامپیوتری خود را نوشته و در اختیار بخش آی تی قرار دهند.

    ایجاد فایل داکیومنت از کل شبکه شرکت... تمامی پسوردها و تمامی آی پی ها و لن دیاگرام هاو نقشه سوییچ ها و به روز رسانی آنها
    مثلن همین داستان در چک لیست شما باشد که هفتگی یک بار این داکیومنت را به روز رسانی کنید...

    من چند وقت پیش یک چک لیست روزانه هفتگی ماهانه درست کردم می تونم به عنوان الگو بهت بدم تا ایده بهت بده...

    یک نرم افزار مثل prtg و سولاروین نصب کنی برای مونتیورینگ شبکه ات...

    نوشتن گزارش کار روزانه برای خودت که دستت باشه چه کارها انجام شده چه کارهایی در دست انجام داری...

    داستان مربوط به پالایسی هم بستگی به شرایط شرکت و سازمان شما دارد مثلن برای مجموعه ما شرایط به گونه ای است که بستن پورت یو اس بی غیرممکن است!!!

    اتفاقات و تغییراتی که در شبکه شرکت به وجود میاد که کارمندا باید در جریانش باشن یعنی در راستای استفاده اونها از شبکه شرکت هستش به وسیله ایمیل لوکال در جریانشون قرار بده

    پالایسی بکاپ خوبی پیاده سازی کن برای سرورها برای کلاینت ها برای هر چیزی که فکر می کنی باید بک آپ گرفته بشه در یک زمان مقرری...
    کار با اکرونیس نسخه های کلاینت سرور و نسخه های بوت رو ازشون خوب بهره ببر...


    ...................................


    و هر چی یوزر محدود تر باشه و دسترسی هاش کمتر باشه و نتونه چیزی رو انگولک کنه به هر حال مشکلات هم کمتره

    حرف زیاده


    amirb55 و ali_gtp سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4


    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    3
    خیلی خیلی ممنونم
    امیدوارم بودم همین مطالبی که شما فرمودید به شکل یک فایل و با شرح کامل وجود داشته باشه
    اگر کسی از دوستان همچین فایلی دارید منت به سرم بگذاره و به من بدهد!
    باز هم از توجه شما سپاسگزارم



  5. #5
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    972
    سپاسگزاری کرده
    324
    نقل قول نوشته اصلی توسط amirb55 نمایش پست ها
    خیلی خیلی ممنونم
    امیدوارم بودم همین مطالبی که شما فرمودید به شکل یک فایل و با شرح کامل وجود داشته باشه
    اگر کسی از دوستان همچین فایلی دارید منت به سرم بگذاره و به من بدهد!
    باز هم از توجه شما سپاسگزارم

    دوست عزیز این چیزایی که شما میخوای هر شرکتی بنا به سیاست های خاص خودش تهیه میکنه برای کارمندای خودش پس یه نسخه فراگیر نیست

    دوما اینکه دوستانی که شما مدیریت IT اونا رو داری اینو مطمئن باش با نوشتن این مطالب و زدن به دیوار این کارا مشکلتون حل نمیشه شما باید سیاستهایی که داری رو تو چند جلسه عمومی اول آموزش بدی تا شاید مشکلاتت کمتر بشه البته شاید

    مثلا شما میخوای بگی دوستان که میخوان پرینت بفرستن اول pdf کنن بعد بفرستن برای جلوگیری از افزایش مصرف الکی کاغذ اینو باید یادشون بدی یا تغییر پسورد نمیتونی هر سری بری پای سیستم تک تکشون آموزش بدی

    ما با اینکه چندین جلسه آموزشی داشتیم هنوز مشکل داریم

    میگیم آقا تا شما کاغذت قطع A3 نباشه رو پرینتر A3 پرینت نمیگیره باز دیروز 3 نفر اومدن میگن پرینتر خرابه
    زودم دلیل پیدا میکنن

    یا مثلا برای جلوگیری از , از بین رفتن اطلاعات چجوری فایل اصلی رو تو یه درایو دیگه بگذارن و shortcut اونو رو دسکتاپ بگذارن و چراااااا این مهمه


    آقا زیاد حرف زدم دلم پر بود

    موفق باشی


    amirb55 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •