نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 3سپاس

موضوع: فائق آمدن بر مشکلات وایرلس

  
  1. #1
    نام حقيقي: امیر احمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    955
    سپاسگزاری شده
    127
    سپاسگزاری کرده
    292

    فائق آمدن بر مشکلات وایرلس

    من تا قبل از اینکه بیام این سایت و از تجربیات دوستان عزیزم استفاده کنم تفکرم این بود که وایرلس تکنولوژی بسیار قوی است بدون محدودیت اما الان فهمیدم که وایرلس حتما باید دید مستقیم باشه و مانعی هم جلو راهش نباشه . گرد و غبار نباشه آلودگی فرکانسی + ارتعاش دکل + 3...

    اما یک سوال در شهرهای بزرگ آمریکا مانند نیویورک که شهر آسمان خراش های بزرگ دنیاست چطور بر این مشکلات فائق شدند و ون وایرلس شهری با سرعت بالا و پهنای باند خوب ساختن ؟



  2. #2
    نام حقيقي: آرش علی محمدی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    محل سکونت
    کرمانشاه
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    11
    سپاسگزاری کرده
    0
    دوست عزیز سلام
    در دنیای شبکه هیچ چیز بدون محدودیت نیست چه شبکه ی سیمی و چه شبکه ی بی سیم و این طراح شبکه است که باید با در نظر گرفتن محدودیت ها طرحی کارآمد ، مطمئن ، و انعطاف پذیر ارائه بدهد .
    موانعی که شما عنوان کردید از شدت سیگنال می کاهند و به آن تضعیف تحمیل می کنند از قبیل :
    1- دیوارهای چوبی ، شیشه ای ، بتونی مسلح و یا غیرمسلح ، پلیمری ، آجری ، سنگی ، سرامیکی ، و ... که بسته به جنس و ضخامت آنها ، سیگنال حامل دیتا را تضعیف می کنند ؛
    2- اشیای داخل ساختمان ها ؛
    3- تداخل فرکانسی
    4- شرایط محیطی و آب و هوایی مانند باران ، برف ، مه ، گردوغبار ، و ... .
    و بسیاری چیزهای دیگر . مثلا برج های بلند بتنی که دارای ستون ها و دیوارهای بتونی ضخیم و سرشار از میلگرد هستند ضریب نفوذ بسیار پایینی دارند لذا بین گیرنده و فرستنده نباید هیچ ساختمان یا برج دیگری وجود داشته باشد . البته سوال شما بسیار کلی است و برای رسیدن به پاسخ باید علاوه بر مطالعه ی اصول طراحی شبکه های بی سیم به صورت تجربی نیز این مطالب را لمس کنید که در این صورت بسیاری از سوالات و ابهامات شما برطرف و حل خواهد شد . اما در کل ، برای نصب آنتن بین دو نقطه ( مثلا دو ساختمان ) می توانید با استفاده از نقشه ی توپوگرافیک منطقه ، انحنای زمین و ارتفاع منطقه ی فرنل را محاسبه کرده و از این طریق ارتفاع محل نصب آنتن را به دست آورید . البته این امر در مورد لینک های نقطه به نقطه صدق می کند و شما می توانید لینک های پخشی بی سیم هم داشته باشید مانند ارتباط ماهواره ای . در شبکه های بی سیم داخل ساختمان ها هم باید میزان تضعیف موانع را برآورد ( با در نظر گرفتن نوع مانع برای این کار جداولی وجود دارد ) و یک " طرح پوشش رادیویی " مناسب تهیه کنید و در صورت لزوم از آنتن ها و ای پی های قوی تر و یا تجهیزاتی مثل Range Extender استفاده کنید و با نرم افزارهای خاصی شدت و قدرت و کیفیت سیگنال را بررسی نمایید . برای شبکه های گسترده ی بی سیم ( WWAN ) نیز استاندارد Wimax به وجود آمده است که با نصب دکل در نقاط خاصی با ارتفاع مناسب یک شبکه ی بی سیم سلولی پدید می آید .


    gallaxy67، aqfery و sherpo سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

مشكلات وايرلس

وایرلس ون

آنتن های وایرلس آلودگی دارند

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •