نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 2سپاس

موضوع: AAA Server

  
  1. #1
    نام حقيقي: h

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    hp city
    نوشته
    233
    سپاسگزاری شده
    40
    سپاسگزاری کرده
    150

  2. #2
    نام حقيقي: Hanif Farahnak

    عضو ویژه
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    تهـــــران
    نوشته
    1,547
    سپاسگزاری شده
    1400
    سپاسگزاری کرده
    1174
    افزايش تعداد سرورهاي شبكه در پي راه اندازي سرويس هاي مختلف، Data Base هاي مختلف كاربران و سياست هاي متنوع، دسترسي افراد را به منابع مختلف ايجاد خواهد كرد بطوريكه پس از مدتي جهت اضافه كردن كاربر جديد به سيستم، نياز به تعريف آن در چندين سرور وجود خواهد داشت. اين پراكندگي و لزوم اعمال سياست هاي متمركز ،مديران شبكه را ناچار به اتخاذ تدابيري مؤثرتر مي كند لذا تعريف و پياده سازي AAA Server يكي از اين تدبيرهاست كه بر دسترسي كاربران به منابع شبكه ، مديريت مستقيم و متمركز نظارت خواهد داشت.
    AAA Server يك برنامه نرم افزاري سرور است كه امكان دسترسي كاربران را با منابع كامپيوتري شبكه برقرار مي كند. اين برنامه براي شبكه هاي Enterprise سرويس هاي Authentication ، Authorization و Accounting را فراهم مي آورد. در واقع AAA Server با دسترسي شبكه ، سرورهاي Gateway ، Database ها و جدول هاي اطلاعاتي كاربران در تعامل است . پروتكل استانداردي كه اجازه ارتباط دستگاه ها و نرم افزارهاي مختلف را با AAA Server مي دهد RADIUS مي باشد ( Remote Authentication Dial-In User Service (.
    RADIUS يك پروتكل ارتباطي با ساختار Client-Server است همچنين آن را مي توان سرويسي نرم افزاري ناميد كه ارتباط سرورهاي دسترسي از راه دور را با سرور مركزي جهت authentication كاربران تلفني و authorize دسترسي آن ها به سيستم يا سرويسي خاص فراهم مي آورد. RADIUS امكان گرد آوري اطلاعات كاربران شبكه را با Database مركزي فراهم مي آورد و اين Database بين سرورهاي دسترسي راه دور به اشتراك گذارده شده است و اين خاصيت ، امنيت بهتر و سياست گذاري دامين را در پي خواهد داشت. امروزه RADIUS بطور گسترده در مديريت دسترسي به سرويس هاي شبكه كاربرد يافته است لذا استانداردي را در جهت تبادل اطلاعات بين سرورهاي دسترسي شبكه و AAA Server فراهم آورده است.
    Authentication ، Authorization و Accounting اصطلاحاتي در يك چهارچوب هستند كه در كنترل هوشمند دسترسي كاربران نقش ايفا مي كنند و پيشبرد سياست گذاري ، اصلاح كاربرد و تهيه اطلاعات مورد نياز جهت راه اندازي سرويس ها از فايده هاي ديگر آن است. اين پردازش هاي تركيبي براي مديريت شبكه و امنيت آن كاملا ضروري هستند.

    منبع : alihasan24


    f14f21 و hp_network سپاسگزاری کرده‌اند.
    hanif.farahnak [a t] gmail.com

  3. #3
    نام حقيقي: h

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    hp city
    نوشته
    233
    سپاسگزاری شده
    40
    سپاسگزاری کرده
    150
    ممنون که پاسخ دادین.من این مقاله رو خونده بودم اما دقیق متوجه نشده بودم.یعنی اکتیو دایرکتوری یک AAA SERVER هست؟تفاوت اکتیو دایرکتوری با RADIUS چیست؟ممنون



  4. #4
    نام حقيقي: ف راب

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    محل سکونت
    شهر من
    نوشته
    21
    سپاسگزاری شده
    9
    سپاسگزاری کرده
    23
    سلام

    اکتیو دایرکتوری DataBase است و AAA همانطور که آقای فرحناک اشاره کردند نرم افزاری است که امکان شناسایی و Authorization را برای ما فراهم می کند .



  5. #5
    نام حقيقي: h

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    محل سکونت
    hp city
    نوشته
    233
    سپاسگزاری شده
    40
    سپاسگزاری کرده
    150
    یعنی اگر از AAA استفاده کنیم دیگه واسه اتونتیکیت نیاز به اکتیو دایرکتوری نیست؟



کلمات کلیدی در جستجوها:

aaa با اكتيو دايركتوري

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •