نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 1سپاس

موضوع: تشخیص نوع کارت شبکه

  
  1. #1
    نام حقيقي: جواد

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    محل سکونت
    چهارفرسخ
    نوشته
    1
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    تشخیص نوع کارت شبکه


  2. #2
    نام حقيقي: Hanif Farahnak

    عضو ویژه
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    تهـــــران
    نوشته
    1,547
    سپاسگزاری شده
    1400
    سپاسگزاری کرده
    1174
    خیلی از افراد هنگام تعویض ویندوز با این مشکل مواجه هستند که پی در پی دنبال درایور های سخت افزار های ویندوز باشند. چون سیستم عامل شما بدون این برنامه ها به درستی نمی تواند کار خود را انجام دهد. خیلی از اوقات به دنبال پیدا کردن درایور های مورد نظر خود همه جا را زیر و رو می کنید، ولی این در صورتی است که نوع و علامت تجاری نوع سخت افزار را بدانید. ولی آیا شده است که یک سخت افزار ماننده مودم داشته باشید ولی هیچ علائمی از نوع و مدل آن در دسترس نداشته باشید؟ در این صورت چه راهی به ذهنتان می رسد، تا این نرم افزار های راه انداز سخت افزار رایانه را بدست آورید و روی رایانه نصب کنید؟
    شما برای دانلود کردن یک درایور برای یک نوع سخت افزار احتیاج دارید که نوع و مدل آن سخت افزار را بدانید. در این صورت می توانید با این مشخصات به سایت سازنده بروید و اقدام به دانلود نرم افزار راه انداز برای آن سخت افزار کنید. ولی چطور باید مشخصات آن سخت افزار را بدست آورد؟
    ویندوز مستقیماً به شما نوع و مدل سخت افزار را برای دانلود درایور نمی دهد. ولی یک شماره به شما می دهد که نمایانگر فروشنده و سازنده آن سخت افزار است. برای بدست آوردن آن باید مراحل زیر را یکی یکی طی کنید:

    1. از طریق منوی استارت در ویندوز بروی My computer راست کلیک کنید و گزینه Properties را برگزینید.
    2. پس از باز شدن یک پنجره، در ویندوز XP بروی سربرگ Hardware و سپس بروی دکمه Device Manager کلیک کنید تا پنجره مدیریت سخت افزارها برای شما باز شود.
    3. در ویندوز ویستا و ۷، در پنجره System که در مرحله اول برای شما باز می شود، باید از فهرست سمت چپ، بالا بروی دستور Device manager کلیک کنید. که در این صورت همان پنجره مدیریت سخت افزار های رایانه برای شما باز می شود.
    4. در پنجره Device Manager شما هر سخت افزار را به شکل یک نماد می بینید که اگر سخت افزاری به درستی بوسیله درایورش نصب نشده باشد، با یک علامت تعجب زرد رنگ همراهی می شود.
    5. بروی سخت افزاری که قصد شناسایی نوع و مدل آن را دارید، راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید، و سپس به سربرگ Detail بروید. یافتن اطلاعات سخت افزار رایانه با استفاده از پنجره Device Manager

    6. از فهرست کشویی بالایی گزینه Device Instance Path را انتخاب کنید و به عبارتی که در جعبه پایین به نمایش در آمده است توجه کنید. نمایان شدن کد مشخصات سخت افزار رایانه

    7. شما باید عبارتی مشابه عبارت زیر را مشاهده کنید: PCI\VEN_1180&DEV_0843&SUBSYS_382D17AA&REV_05\4
    8. از طریق همین عبارت شما می توانید به سازنده و فروشنده سخت افزار دست پیدا کنید. چگونه؟ به این صورت که عددی که با رنگ سبز مشخص شده، مشخصه فروشنده است، و عبارتی که قرمز است، شماره شناسایی سخت افزار است.
    9. حال باید از اطلاعاتی که در مرحله قبلی بدست آوردید، به نام و مشخصات آن سخت افزاری که به دنیال درایور آن هستید برسید. پس برای این کار به سایت www.PCIdatabase.com بروید و در آنجا اطلاعاتی را که کسب کرده اید را وارد جعبه های مربوطه کنید و بروی Search کلیک کنید. پس از لحظاتی اطلاعات سخت افزار مورد نظر برای شما به نمایش در می آید.

    یافتن مشخات سخت افزار با استفاده از سایت pcidatabase.com


    در اصل سایت pcidatabase.com برای شما کار یک مرکز اطلاعاتی را انجام می دهد، که شما با مشخصات خلاصه شده که عمدتاً عدد و گاهاً چند تا حرف است، به مشخصات تهیه کنندگان آن سخت افزار رایانه می رسید.
    حال که به مرحمت سایت pcidatabase.com به اطلاعات مورد نظر سخت افزار مورد نظر خود رسیدید، وقت آن است که با این مشخصات به دنبال درایور یا نرم افزار راه انداز سخت افزار خود باشید.

    منبع : irancomputer.bloghaa


    SADEGH65 سپاسگزاری کرده است.
    hanif.farahnak [a t] gmail.com

کلمات کلیدی در جستجوها:

تشخیص نوع کارت شبکه

فهمیدن مدل کارت شبکه

شناسایی کارت شبکه

چگونه مدل کارت شبکه را بفهمیم

نحوه فهمیدن مدل کارت شبکه

نحوه تشخیص مدل کارت شبکه

مشخصات کارت شبکه

پیدا کردن کارت شبکه

شناسایی مدل کارت شبکه

چگونه کارت شبکه نصب کنیمنحوه تشخیص کارت شبکهنوع کارت شبکهپیدا کردن مشخصات کارت شبکهمشاهده مشخصات کارت شبکهکارت شبکه رو چطور نصب کنمچگونه مدل کارت شبکهدیدن مشخصات کارت شبکهدانلود نرم افزار شناسایی کارت شبکهنرم افزار شناسایی کارت شبکهمشخصات کارت شبکه کامپیوتراز کجا بفهمیم کارت شبکه نصب شدهتشخیص مدل کارت شبکهطریقه فهمیدن مدل کارت شبکهیافتن مدل کارت شبکهنصب کارت شبکه بدون درایور

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •