-
Packet Loss
سلام خدمت دوستان
دلیل Packet Loss در شبکه زیر؟
شرکتی رفتم که شبکه اش دومین است با حدود 35 کلاینت
یه سوئیچ اصلی (24 پورت) وجود داره که علاوه بر سرور تعدادی نود دیگه مستقیم وصل شدن به این سوئیچ
و علاوه بر این نودها، اکثر نودهای دیگه توسط تعدادی سوئیچ (در واحد های مختلف) به سوئیچ اصلی متصل شده اند
[B]و[/B]
یه مودم وایرلس ایسوس هست که توسط کابل به یکی از پورت های سوئیچ اصلی وصله (اینترنت می ده به شبکه کابلی) و یه کامپیوتر که توسط یکی از پورت های lan این مودم به شبکه وصله
حال مشکل اینه که بلافاصله بعد از وصل کردن این کابل به یه پورت سوئیچ اصلی Packet losss زیادی بوجود می آد و ارتباط و کار با نرم افزار اتوماسیون و شبکه رو دچار اختلال می کنه
[B]مشکل کجاست دوستان؟[/B]
-
-
سلام احتمال داره سویچ با روتر وایرلس سازگار نباشه 1 برند دیگه رو تست کن
-
[QUOTE=maaziyar;360256]broadcast[/QUOTE]
اشتباه نکنم منظورتون DHCP مودم باید باشه[B]؟[/B]
[B]
غیر فعالش کنم؟[/B]
-
packet lost به صورت منظم هست یا نه تصادفی. مثلا وقتی داری ping می کنی یه دفعه ده تا timeout میده و بعد ۱۰ تا reply؟
-
منظم [B]نیست[/B]
از روی سرور ping می کنم به چندین کلاینت شبکه و
به محض اتصال کابل مودم به سوئیچ اصلی، Packet Loss در ping هایی که زده بودم شروع می شه!
-
ip همه کلاینت ها رو دستی زدی یا DHCP ? کامپیوتری که به مودم وصله ، ip دستی داره؟
-
بله ip ها دستی هست
بله اون هم ip دستی داره
روی سرور DHCP نصب نیست اما مودم DHCP می ده
ممکن نیست DHCP مودم باعثش شده باشه؟
یا کلاینتی که از طریق مودم به شبکه وصله؟
-
اگر دستی هست dhcp رو غیر فعال کنید ... و IP کامپیوتری که به مودم وصل هست رو چک کنید که احیانا ip confilict نشده باشه ...
-
اگه کلا 100 درصد packet lost می گیری، می تونه مال مک هم باشه. این اجناس جدید که خیلیشون هم خلاصه معلوم نیست کجا تولید شدند، بعضی موقع ها آدرس mac تکراری دارند. شایدبگی نمی شه ولی عین تجربه من هست. من به نمایندگی چینی میل زدم و اینترنتی مک من را تغییر دادند.
این را به عنوان یه احتمال بررسی کن.
-
[QUOTE=mohamad-23;360320]اگر دستی هست dhcp رو غیر فعال کنید ... و IP کامپیوتری که به مودم وصل هست رو چک کنید که احیانا ip confilict نشده باشه ...[/QUOTE]
بله ip همه کامپیوترها دستی وارد شده..
منم فک می کنم از DHCP باشه
می خوام اگه از DHCP نبود، و از ip اون سیستمه هم مطمئن شدم بیام یه بار تنها مودم رو و یه بارم تنها کلاینت رو به شبکه وصل کنم ببینم چی میشه و یبارم هر دو رو به یه سوئیچ وصل کنم و بعد بزنم به سوئیچ اصلی.. امیدوارم درست شه
[COLOR=silver]- - - Updated - - -[/COLOR]
[QUOTE=tolstoy;360321]اگه کلا 100 درصد packet lost می گیری، می تونه مال مک هم باشه. این اجناس جدید که خیلیشون هم خلاصه معلوم نیست کجا تولید شدند، بعضی موقع ها آدرس mac تکراری دارند. شایدبگی نمی شه ولی عین تجربه من هست. من به نمایندگی چینی میل زدم و اینترنتی مک من را تغییر دادند.
این را به عنوان یه احتمال بررسی کن.[/QUOTE]
نه دوست عزیز Packet loss صد در صد نیست.. شاید حدود 20 درصد بشه گفت
-
سلام
لوپ توی شبکه رو هم بررسی کن
-
[QUOTE=als_1360;360395]سلام
لوپ توی شبکه رو هم بررسی کن[/QUOTE]
[B]چگونه باید این مورد رو بررسی کرد دوست عزیز؟
اشاره می فرمائید[/B]
-
مسیرهای شبکه رو بررسی کنید .
ممکن است پکت داخل یک حلقه می افتد و به اصطلاح لوپ ایجاد می شود .
به طور مثال اگر تنظمیات به درستی انجام نشده باشد .اتصال دو کابل از یک سوئیچ به یک سوئیچ دیگر لوپ ایجاد می کند .
-
[QUOTE=als_1360;360400]
اتصال دو کابل از یک سوئیچ به یک سوئیچ دیگر لوپ ایجاد می کند .[/QUOTE]
همچین حالتی در این شبکه وجود ندارد.. تنظیمات TCP/IP بعید می دونم مشکلی داشته باشه البته IP Conflict رو باید چک کنم
[B]حالت دیگری به ذهنتان می رسد ؟[/B]