سلام.مشکلی که عرض میکنم چندین مرتبه تو محیط کاریه خودم و دیگران باهاش برخورد کردم ولی حقیقا دلیل اصلیش رو نمیدونم.
مادربرد های گیگابایت مخصوصا g31 یا g41 (حالا برندهای دیگر رو من نداشتم تو کار) که اکثرا تو شبکه های کافینت یا اداری بسته میشه من چندین مرتبه الان برخورد کردم که بعد از مدتی کارکرد با شبکه مشکل پیدا میکنند.
مدتی پیش یه مشکل عجیب تو شبکه وایرلس پیش اومد که کل پهنای باند بالا کشیده میشد جوری که کاربرا نتونن کار کنن ولی هرچی مانیتور کردیم این پهنای باند مشخص نبود که کجا میره تا اینکه یه روز اتفاقی پهنای باند یکی از کافینتها وحشتناک بالا رفت(آپلود)
بعد از کلی تست فهمیدیم که ویروس نبوده بلکه مشکل از کارت شبکه آنبورد بودش که تا همه رو عوض نکرد به pci شبکه ما هم آروم نشد.اختلالاطی هم که داشت اینجوری بود که نانو سرچ میکرد ولی کانکت نمیشد یا به زور اونم با سرعت اینترنت خیلی کندی کانکت میشد و کانکت هم که میشد پهنای باند رو بهم میریخت.یه مدته دیگه مخابرات زنگ زد که سیستم 118 از کار افتاده و نرم افزارشون بالا نمیاد ولی همه چی درسته هم شبکه هم کابل...
فوری به همین مورد مشکوک شدم.بهشون گفتم کارت شبکه آنبورد رو disable کنن و یه pci بذارن که با همین کار مشکلشون حل شد!!
حالا امروز همین مشکل برای یکی از کاربرای وایرلس بوجود اومده.لوکو5 میتونه سرچ کنه ولی نمیتونه به شبکه وصل بشه! wan mini port
ولی بقیه با همون رادیو و آنتن راحت کار میکنن.جالب اینه که با آنتنهای شرکتهای دیگه با همون آنبورد کانکت میشه و مشکلی نداره!!
حالا مسئله اینه که اگه آنتن یا رادیو مشکل داره پس چرا کاربرای دیگه میتونن وصل شن با همون رادیو و کار کنن؟
اگه مشکل از خود شبکه س پس چرا این مورد رو تو چندین اداره که شبکشون ربطی به شبکه من نداره مشاهده کردم؟
چرا با شیف کارت شبکه به pci مشکل حل میشه؟
چرا با همون آنبورد به رادیوی من وصل نمیتونه بشه ولی به رادیوی دیگر شرکتها وصل میشه در صورتی که کاربرای دیگه با کارت آنبورد به همون رادیوی من وصل میشن؟!(یعنی بعضی وقتا برای بعضی شاید 1 نفر تو 100 ها مشترک اتفاق بیفته)
چرا این مشکل برای مودمهای ADSL پیش نمیاد؟ یعنی تا الان برای کافینتها یا شبکه های اداری یا مشترکین استفاده کننده نانو و لوکو پیش اومده!



موضوعات مشابه: