نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 1سپاس

موضوع: IMAP AND POP

  
  1. #1
    نام حقيقي: faramarz

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    bandarabbas
    نوشته
    32
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    2

    IMAP AND POP

    سلام دوستان کسی میتونه راجع به IMAP و POP توضیح بده میخواستم بدونم تفاوت اینها در چیه و مزایای هر کدوم نسبت به دیگری چیست؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Armin Rezaeimehr

    مدیر عمومی شناسه تصویری EVERAL
    تاریخ عضویت
    Jul 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    695
    سپاسگزاری شده
    572
    سپاسگزاری کرده
    594
    نوشته های وبلاگ
    7
    سلام دوستان کسی میتونه راجع به IMAP و POP توضیح بده میخواستم بدونم تفاوت اینها در چیه و مزایای هر کدوم نسبت به دیگری چیست؟
    منظور از واژه هاي HTTP وPOP3 و IMAP :
    سه پروتکل ارتباطی بروی بستر اینترنت هستند ؛ Http برای انتقال صفحات وب روی شبکه می باشد . Imap و pop پروتکل های انتقال نامه الکترونیکی بروی شبکه هستند .IMAP مخفف عبارت Internet Mail Access Protocol می باشد که امکان کنترل و دسترسی به پست الکترونیک را فراهم می کند.کاربران با این پروتکل می توانند موضوعات پیغام را مرور نمایند ، فایلهای پست الکترونیکی و پیغامها را ایجاد و حذف نمایند .


    پروتکل IMAP یکی از پروتکل های نسبتا جدید مورد استفاده در محیط وب (اینترنت ) است . از این پروتکل برای انتقال و ارتباطات چند رسانه ای در وب بهره می گیرند . بطور مثال در سرویس های صندوق پست الکترونیکی و یا وب سایت های جدید که امروزه فایلهای صوتی و تصویری در آن ها بصورت آنلاین Online مورد استفاده قرار می گیرند از این پروتکل بهره گرفته اند. این پروتکل در لایه کاربردی بر روی port 143 قرار دارد وبه سرویس گیرنده ها اجازه دسترسی به ایمیل بر روی سرویس دهنده از طریق کنترل از راه دور را میدهد .
    نسخه اصلی IMAPنسخه اصلی imap به نام پروتکل دسترسی به میل به طور موقت بود که به عنوان سرویس گیرنده xerox lips machine و سرویس دهنده tops-20 تکمیل شد . هیچ کپی از نسخه اول پروتکل دسترسی موقت وجود ندارد و تنظیمات پروتکل نسخه اصلی به imap2 برگردانده شده است , گر چه بعضی از فرمان ها وجواب ها شبیه به imap2 است . اما پروتکل دسترسی موقت فاقد فرمان ها وپاسخ ها است اما با این حال با ترکیب این فرمان ها وعلامت ها باعث ایجاد یک نسخه از imap شده است که سازگار با تمام نسخه های imap می باشد .معایب IMAP یک سری نقاط ضعف در این پروتکل وجود دارد که باعث افزایش پیچیدگی می شود مثلا دسترسی همزمان چند سرویس گیرنده به یک mail box که این کار توسط سرویس دهنده جانبی مانند ( maildir , database ) صورت می گیرد و باعث رفع و تصحیح ضعف می شود . اما در این حالت لازم است که الگوریتم جستجو و ذخیره یک میل بر روی سرویس دهنده با دقت کافی صورت گیرد که سرویس گیرنده نهائی می تواند تعداد زیادی از منابع را در زمان جستجوی mail box معرفی کند . سرویس گیرنده imap برای دسترسی به محتوی پیام جدید می باید در خواستی را اعلام کنند که این کار باعث افزایش تاخیر در یک ارتباط کند مانند موبایل می شود , که برای رفع آن از طرحی به نام push imap را پیشنهاد شد که این طرح به طور کلی مورد تائید قرار نگرفت . بر خلاف بعضی از پروتکل های اختصاصی که عمل ارسال و بازیابی را به صورت ترکیبی انجام می دادند . ارسال یک پیام و ذخیره ای از کپی آن بر روی پوشه ای در سرویس دهنده های جانبی ( server – side ) باعث می شود که سرویس گیرنده برای انتقال محتوی پیام دو بار درخواست دهد اولی برای smtp ودومی را برای imap جهت ذ خیره و ارسال به پوشه میل است . که این مشکل با یک سری تنظیمات مورد تائید ietf lemonade در مورد قطعات موبایل ( urlauth ( rfc-4467 ) , catenate ( rfc4469 , در ( imap burl ( rfc4468 در smtp-submission رفع شده است . سرویس دهنده های pop3 پوشه های سرویس دهندهای جانبی را حمایت نمی کنند پس بنابراین این سرویس گیرنده هاحق انتخاب ندارند اما می توانند موارد ارسال شده را بر روی سرویس گیرنده ذخیره کند . خیلی از سرویس گیرنده های imap می توانند پوشه های سرویس گیرنده جانبی را برای ذخیره میل های ارسال شده قالب بندی کنند . در آخر ( lemonade trio ) ماهواره مخابراتی سرویس گیرنده میل که کپی فایل های ارسال شده را در یک پوشه تحت نام out box ذخیره می کند .ویژگی های imapدر POP3 پس از دریافت ایميل ها، ایميل ها از روی سرور حذف ميشود در صورتی که در IMAP اینگونه نیست و ایمیل ها پس از دریافت از روی سرور حذف نمی شوند. ازطریق IMAP این امکان وجود دارد که كاربر بدون دانلود نمودن پيغام از روی سرور درون پيغامهاي خود جستجو انجام دهد، پوشه ايجاد نمايد، تغیر نام دهد و Mailbox خود را برای پيغام هاي جديد كنترل نمايد. یکی از پر استفاده ترین موارد استفاده از IMAP حالت اشتراکی آن است بعنوان مثال در شرکتی که باید چند نفر اجازه دسترسی به پست الکترونیک شرکت را داشته باشند IMAP راه حل مناسبی است .
    منبع :iranserver


    f14f21 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

آرمین رضائی مهر

تفاوت pop با imap

تفاوت imap و pop3

تفاوت pop3 و smtp

تفاوت pop3 با imapتفاوت imap با popدر مورد پروتکل pop3تفاوت pop و smtpمزايا و معايب پروتكل Imapفرق pop و imapفرق pop3 با imapمزایای imapمزایا و معایب پروتکل smtpمزایا و معایب و تاریخچه سرویس دهنده اینترنتی smtp وpop3فرق imap وpop3تفاوت پروتکل POP3 SMTP IMAP4توضيح پروتكل popمقایسه پروتکل imap با pap3تفاوت IMAPوPOPتفاوت و کاربرد پروتکل های pop3 smtp imap4توضیحاتی در مورد پروتکل pop3تفاوت و کاربردهای پروتکل pop3 smtp.imap4توضيح در مورد پروتکل imapتوضیح imap و pop3smtp popتوضیحاتی در مورد

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •