نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
سپاس ها 5سپاس

موضوع: اتاق سرور ! سقف کاذب ! آزبست ؟؟؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20

    اتاق سرور ! سقف کاذب ! آزبست ؟؟؟

    سلام
    دوستان اتاق سرور رو سقف کاذب زدیم
    یکی از دوستان می فرمایند که توی این سقف ها برای ضد حریق بودن از آزبست استفاده شده که خوب شدیدا خطر داره واسه سلامتی (مثل همین لنت ترمزهای چینی که باعث آلودگی شدید هوا شده)
    شما در این مورد چه نظری دارید ؟

    آیا با توجه به استانداردها توی این کاشی هایی که ما گرفتیم ممکنه باز هم آزبست وجود داشته باشه ؟
    اینها رو ایرانی ها هم تولید می کنند (که اگر بکنند اونوقت جواب سوال قبلی یجورایی مشخص میشه )
    همه مارکها اینطور هستند ؟

    از همه مهمتر ! آزمایش ساده ای میشناسید برای اینکه بفهمیم آزبست داره توش یا نه ؟
    من آتش زدم نسوخت یعنی ضد حریق هست اما بوی بدی تولید کرد و من نشناختم بوی چیه !
    شبیه چیز خاصی نبود ! یک بوی تند سردرد آور

    راستی مارکش رو نگفتم که بحث تبلیغی پیدا نکنه اما اگه کسی خواست بهش بگم
    البته فکر نکنم ایراد داشته باشه
    به نظرم خارجی هستش
    مارکش یه چیزی تو مایه های USG هستش
    USG65

    منتظر نظرات ارزشمند شما هستم
    ممنون از همه



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط th95 : 2011-01-22 در ساعت 01:09 PM

  2. #2
    نام حقيقي: Hanif Farahnak

    عضو ویژه
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    تهـــــران
    نوشته
    1,547
    سپاسگزاری شده
    1400
    سپاسگزاری کرده
    1174
    نگاهی به خطرات آزبست و روند مقابله با آن

    در مرداد ماه ‪ ۱۳۷۹‬شورای عالی حفاظت محیط زیست نسبت به خطرات ماده معدنی‌ای به نام " آزبست " هشدار داد و استفاده از آن را در قالب مصوبه‌ای از سوی هیات دولت ممنوع اعلام کرد. شورای عالی حفاظت محیط زیست در مصوبه خود به کارخانه‌هایی که ماده اصلی محصول تولیدی آنها را آزبست تشکیل می‌داد هفت سال فرصت داد تا ماده جایگزینی برای آن بیابند زیرا در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.
    بر اساس این مصوبه اعطای مجوز به هر واحد تولیدی جدیدی که با ماده آزبست کار کند، ممنوع شد. مهلت هفت ساله شورای عالی حفاظت محیط زیست مرداد ماه پارسال به پایان رسید و بر این اساس تعطیلی این واحدها که خطری برای سلامت محیط زیست و سلامت انسانها محسوب می‌شوند، طبق مصوبه برای ادارات کل محیط زیست در سطح کشور الزامی شد. به رغم صراحت مصوبه در این خصوص و سپری شدن مهلت قانونی تعیین شده، همچنان برخی از کارخانه‌هایی که ماده اصلی تولید آنها را آزبست تشکیل می‌دهد به کار خود ادامه می‌دهند و اقدامی نیز برای جایگزین کردن ماده دیگر انجام نداده‌اند.
    دکتر حسن اصیلیان معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص گفت: در نشست اخیر با سندیکای مصرف‌کنندگان آزبست، دلایل فاقد توجیهات علمی ذکر شد که به هیچ وجه قابل قبول نیست لذا در صورت عدم دسترسی به ماده جایگزین تعطیلی این واحدها قطعی است.
    آزبست چیست ؟ آزبست که از کلمه یونانی "‪ "Asbestos‬به معنی "حل نشدنی" گرفته شده ماده‌ای معدنی است که از سیلیکاتهای استخراج شده به نامهای "کریزوتیل" (‪ (chrysotil‬آزبست سفید، "آمفیبیول" (‪ (amfibiel‬آزبست آبی و قهوه‌ای تشکیل شده است. در ساختمان آزبست که به "پنبه کوهی" یا "پنبه نسوز" هم معروف است عناصر مهمی مانند سیلیس، منیزیوم و آهن وجود دارد که درصد آنها نسبت به نوع آزبست متغییر است. آزبست یکی از خطرناکترین مواد معدنی است که از الیافی بلند و بدون شکل تشکیل شده و مانند پشم یا ابریشم قابل ریسیدن است زیرا به شکل کلاف است و انحلال در نسوج بدن از مهمترین قابلیت آن محسوب می‌شود.
    عوارض بهداشتی آزبست به عقیده کارشناسان محیط زیست، استنشاق ماده آزبست بسیار خطرناک است زیرا باعث بروز و تشدید بیماریهای ریوی به خصوص سرطان در انسان می‌شود. بیماریهای ناشی‌از آزبست در اثر عدم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی در مراحل استخراج، فرآیند ساخت، کاربرد، فرسایش در نزدیکی معادن یا کارخانه‌های آزبست و حتی شستشوی لباس کار آلوده از طریق تنفس الیاف موجود در هوا پدید می‌آید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته قدرت بیماری‌زایی این ماده به ابعاد هندسی و طول فیبرها و نیز نسبت طول به ضخامت آن بستگی دارد. گسیخته شدن الیاف آزبستی در نسوج بدن یکی از مهمترین عوامل ایجاد یا تشدید ابتلا به بیماری سرطان ریه محسوب می‌شود.
    کارشناسان معتقدند استنشاق آزبست باعث بوجود آمدن بیماریهای متعددی از جمله "فیبروز ریه، گاستروگن، مزوتلیوم و برونکو کارسینیوم" می‌شود. گزارش سازمان بین‌المللی کار(‪ (ILO‬حکایت از این دارد که مواد خطرناک سالانه موجب مرگ ‪ ۴۴۰‬هزار کارگر می‌شود که در این میان فقط آزبست عامل از دست رفتن جان حدود ‪ ۱۰۰‬هزار کارگر در سطح جهان است. در حالی که سرطان حنجره یکی از شایع‌ترین سرطانهای سر و گردن است که آزبست در بروز آن در مظان اتهام قرار دارد سالانه تنها هفت تن آزبست لنت ترمز در هوای شهر تهران منتشر می‌شود که تهدیدی جدی برای سلامت مردم است.
    دیدگاه‌های رسمی بهداشتی به گفته کارشناس محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، در دست و انگشتان کارگرانی که با آزبست کار می‌کنند به علت تاثیر الیاف، نوعی زگیل مشاهده می‌شود. وی که خواست نامش ذکر نشود گفت: دوره کمون بیماریهای آزبستی حداقل ‪۱۰‬ سال و حداکثر ‪ ۳۰‬سال برآورد شده است. او گفت: تحقیقات نشان داده علاوه بر وجود الیاف آزبست در آب جاری و لوله‌های آزبستی، انتقال آب می‌تواند از طریق هوا و نزولات جوی وارد منابع سطحی آب شود و موجبات بالا بردن میزان الیاف آزبست در شبکه آبرسانی را فراهم آورد. وی تاکید کرد: این تصور که وجود الیاف آزبست منحصرا در اثر خورنده بودن آب از طریق لوله‌های آزبست سیمان به آب وارد می‌شود صحیح نیست بلکه باید سایر راههای ورود الیاف آزبستی به منابع آب نیز مورد توجه و بررسی فرار گیرد.
    به اعتقاد این کارشناس با توجه به کاربرد عایقهای آزبستی در تولید لوله‌های انتقال آب شرب در شهرها، جایگزین نمودن الیاف بی‌خطر به جای الیاف آزبستی در ساخت لوله‌های آب به ویژه آبهای مشروب شهرها و روستاها ضروری به نظر می‌رسد. یک استاد دانشگاه تربیت معلم تهران نیز در این زمینه گفت: آزبست یک ماده بسیار مفید و سودمند در صنایع متعدد است اما از طرف دیگر آزبستهایی که از مواد رادیواکتیو بالایی برخوردار هستند بسیار خطرناک و تهدیدی برای سلامت انسانها بشمار می‌روند. دکتر صدرالدین امینی به ایرنا گفت: حدود ‪ ۲۵‬سال پیش در چشمه گیلاس مشهد نخستین تجربه علمی کار با این ماده را داشتم و طی آن پس از تماس با آزبست تمام قسمتهای پوست دستهایم که در تماس با این ماده بود متورم و دچار نوعی حساسیت شدید پوستی شد.
    عضو هیات مدیره انجمن زمین شناسی ایران گفت: خطرناک بودن آزبست برای همه کارشناسان و تولیدکنندگان محرز است و هیچکس نمی‌تواند منکر آن شود. او گفت: از نزدیک شاهد بوده‌ام که کارگران فعال در معدن آزبست اغلب به دلیل تماس با این ماده دچار امراض ریوی سختی می‌شوند. وی اظهار داشت: آزبست موارد استفاده فراوانی دارد و می‌توان استعمال آن را در صنایع کم‌خطرتر انجام داد و برای صنایع پرمصرف از مواد جایگزین استفاده کرد. رییس انجمن بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران تصریح کرد: تاکنون توجه لازم به ضرورت جایگزین‌یابی این ماده از سوی مسوولان و تولیدکنندگان صورت نگرفته است.
    مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان رضوی نیز گفت: سالانه بیش از دو هزار ماده شیمیایی در جهان تولید می‌شود که هنوز عوارض تک تک آنان شناخته نشده است. مرتضی احتشام‌فر با بیان اینکه مواد معدنی که تولید گرد و غبارهای خاص می‌کنند، دستگاه تنفسی را دچار بیماریهای متعدد می‌کنند اظهار داشت: ذرات ریز آزبست هنگام کار در فضا پراکنده و از طریق استنشاق وارد ریه‌ها می شود که البته طول ذرات مهم نیست بلکه قطر آن مهم است. او گفت: با ورود فیبر ریه فرد برای مبارزه با این ماده خارجی تجمع سلولی در اطراف آن ایجاد می‌شود که موجب تغییر در بافت ریه و به تبع آن تغییر در ویژگیهای عملکردی بافت قبلی می‌شود. وی افزود: این بدان معنا است که تبادل اکسیژن و دی اکسیدکربن دچار تداخل شدید و در نتیجه عملکرد ریه‌ای دچار اختلال می‌شود .
    مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: آزبست یا پنبه نسوز ماده‌ای است که در صنایع مختلف کاربرد دارد لذا صرفا ایجاد آلودگی برای افرادی که مستقیم با آن سر و کار دارند نیست بلکه افرادی که به صورت غیرمستقیم یا در مجاورت ماده هستند نیز در خطر شدید قرار دارند. او گفت: اصولا برای هر عامل زیان‌آوری که سلامت را تهدید می‌کنند نخستین مکانیسم برخورد، حذف ماده زیان‌آور و در صورت عدم توان تحقق آن در مرحله بعدی مهار و کنترل آن ماده است. وی بیان کرد: در صورتی که قادر به انجام دو مرحله قبل نباشیم در مرحله سوم باید خودمان را در مقابل ماده زیان‌آور مقاوم کنیم. این مسوول با اشاره به اینکه در رابطه با آزبست همه کشورهای دنیا به دنبال حذف آن از طریق جایگزینی ماده دیگر هستند گفت: اما در حال حاضر حذف آن از همه صنایع امکانپذیر نیست اما برخی جایگزینها مانند فایبر گلاس، اسلگ وول(‪ (slag wool‬و یا راک وول (‪ (rock wool‬در تعدادی از صنایع می تواند بخشی از ویژگیهای آزبست را دارا است.
    معاون محیط انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: با توجه به اثرات زیان‌آور آزبست و صدمات انسانی آن، در تمامی صنایع دنیا هم‌اینک انواعی از آزبست که سرطان زا بودن آنها اثبات شده کاملا از چرخه تولید حذف شده‌اند. دکتر حسن اصیلیان اظهار داشت: بنابراین حذف این ماده از جمله اصول اساسی در سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد و در این راستا اقدامات لازم انجام شده است. مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: سیاستهای کلان کشور در قالب دستورالعمل به ما اعلام می‌شود لذا در صورتی که بخشنامه‌ای مبنی بر حذف آزبست در صنایعی که جایگزین لازم را پیدا کرده‌اند دریافت کنیم سریعا اقدام خواهیم کرد.
    معاون سازمان محیط زیست نیز گفت: محیط زیست به تنهایی می‌تواند در راستای تعطیلی واحدهایی که ماده اولیه تولداتشان آزبست است طبق قانون اقدام کند اما مراکز بهداشت در برخی موارد از جمله این مورد قوانین خاص خود را برای پیگیری دارند. وی افزود: قوانینی از جمله قانون ممنوعیت استفاده از آزبست برای مراکز بهداشت لازم‌الاجرا نیست و در این خصوص ضعفهای قانونی کاملا مشهود است. او معتقد است در این خصوص هماهنگی بیشتر دستگاههای مرتبط و نیز وضع قوانینی که خلاء آن برای دستگاههای مرتبط در این مورد احساس می‌شود می‌تواند روند ایجاد فضای لازم برای سلامت جامعه را تسریع کند.
    مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای خراسان رضوی در ادامه سخنان خود در رابطه با روش برخورد با عوامل تهدیدزا گفت: در مرحله کنترل لازم است که تماس با این ماده تا حد امکان محدود شود و محیط کار با آزبست از جهات مختلف ایمن و نیز استفاده از وسایل حفاظت فردی برای کارگران عمومی شود. وی با تاکید بر اینکه مهمترین فاکتور در این زمینه آموزش به کارگران است گفت: بروز علایم بعد از حداقل ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۵‬سال و گاها بعد از ‪ ۳۰‬سال از زمان مواجهه فرد با ماده معدنی آزبست است. او اظهار داشت: در برخی موارد مواجهه مکرر با آزبست موجب بروز بیماری می‌شود اما در برخی موارد تنها یکبار مواجهه فرد را بعد از چند سال مبتلا می‌کند.
    موارد استفاده از آزبست ماده معدنی آزبست در صنعت موارد استفاده متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به تهیه محصولات نساجی نسوز، لباسهای محافظ و مقاوم در برابر آتش سوزی، تولید ایرانیت و سقفهای پیش‌ساخته از نوع الیاف بلند آن اشاره کرد از آزبست با الیاف کوتاهتر در صنایع پلاستیک‌سازی مانند ساخت محصولات الکتریسیته و حرارت و استحکام بخشیدن به سیمان در تهیه کفپوش استفاده می‌شود. تولید کاغذهای پوششی لوله‌ها برای جلوگیری از زنگ زدگی در صنعت نفت و گاز و کوره‌های حرارتی، تولید لنت ترمز و کلاج و بطور کلی در صنایع اتومبیل سازی و تولید صفحات موج‌بردار برای پوشش سقف و سقفهای پیش ساخته و نیز در کشتی‌سازی و صنایع شیمیایی مانند لاستیک و پلاستیک از دیگر موارد استفاده از ماده معدنی آزبست است. علت اصلی استفاده از آزبست در صنعت "ارزانی، استحکام، عایق حرارتی، نسوز و ضد اصتحکاک بودن" آن است. محصولات آزبست از نقطه‌نظر قابلیت تجزیه و سختی الیاف به چند دسته شامل آزبست "سمنت" یا بافانیت، نپتونیت، سوکالیت، بافاترم و آزبست تزریقی تقسیم می‌شود که هر یک از آنان موارد مصرف خاص خود را دارند.
    سازمان محیط زیست در اجرای قانون مصر است معاون محیط انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: با توجه به اتمام مهلت هفت ساله برای واحدهای تولیدی استفاده‌کننده از آزبست، به کلیه ادارات کل در کشور آیین نامه اجرایی برای تعطیلی این واحدها ابلاغ شد دکتر حسن اصیلیان افزود: هیچ بهانه‌ای برای ادامه استفاده از آزبست قابل قبول نیست و در تعطیلی واحدهای مذکور قاطعانه عمل می‌شود. او با اشاره به اینکه واحدهای زیادی در سطح استانها به همین دلیل تعطیل شده‌اند گفت: اعلام واحدهای باقی مانده مستلزم کسب آمار واحدهای تعطیل شده در سطح کشور است. وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایران به عنوان مرکز منطقه‌ای بازل(حمل و نقل مواد خطرناک و پسماندهای خطرناک) انتخاب شده و به عنوان نمونه‌ای برای سایر کشورهای منطقه در این خصوص است باید در مواجهه با استفاده از موادی مانند آزبست، صحیح اقدام نماید. او افزود: در این راستا به زودی از واردات آزبست و سایر مواد آلوده اعم از شیمیایی و غیره به کشور جلوگیری خواهد شد.
    معاون محیط انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص فعالیت معادن آزبست در سطح کشور نیز گفت: در مرحله بعد تلاش می‌شود از ادامه فعالیت آنها نیز جلوگیری شود. او در خصوص شناسایی مواد جایگزین آزبست در صنایع مختلف گفت: تعدادی واحد تولیدی شناسایی ماده جایگزین را اعلام کرده‌اند اما هنوز این امر به تایید کارشناسان سازمان محیط زیست نرسیده لذا در صورت تایید آن ماده یا مواد شناسایی شده برای استفاده سایرین اعلام خواهد شد. اصیلیان در رابطه با موانع احتمالی قضایی و همکاری دادگستری استانها در این زمینه نیز گفت: با توجه به اینکه تنها مرجع صادرکننده حکم پلمپ دادگستریها هستند، در اغلب استانها این همکاری مطلوب بوده اما در برخی استانها تبعات اجتماعی و بحث اشتغالزایی این پلمپ بیشتر مد نظر قرار گرفته است. او افزود: معتقدیم جدیتر از گذشته باید با این مساله برخورد شود تا بتوان سلامت و امنیت مردم را در حد مطلوب تامین نمود. معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان در حوزه‌های مربوطه از بعد نظارتی و حاکمیتی انجام وظیفه می‌کند اما همکاری سایر سازمانها و ارگانها در این رابطه مفید خواهد بود.
    وضعیت کاربرد آزبست در خراسان رضوی یک کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه در خراسان رضوی تنها واحدهای تولیدی که در تولید ایرانیت فعالیت دارند از آزبست استفاده می‌کنند گفت: این واحدها در سطح استان سه تا چهار واحد هستند. وی افزود: برخورد قانونی با این واحدها با مشکلاتی مواجه است که علت اصلی آن توجیه نبودن مسوولان دادگستری نسبت به خطرات و صدمات انسانی و زیست محیطی این ماده خطرناک است. او گفت: برخورد با واحدها و کارخانه‌هایی که از این ماده استفاده می‌کنند با توجه به اتمام مهلت هفت ساله آنان ضروری و اجتناب ناپذیر است. این کارشناس با اشاره به اینکه پیدا کردن ماده جایگزین آزبست و استفاده از آن به عهده واحدهایی تولیدی است نه سازمان محیط زیست افزود: در این راستا تعداد محدودی واحد از مواد جایگزین استفاده می‌کنند.
    یک کارشناس محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه مرکز بهداشت تولید و حتی استفاده از لوله و ایرانیت(سقف کاذب) را برای مکانهای عمومی و کارواشها ممنوع کرده افزود: واحد حقوقی اداره‌کل محیط زیست در حال معرفی واحدهای تولیدی است که از آزبست به عنوان ماده اصلی تولیدات خود استفاده می‌کنند . کتایون لولویی افزود: در بازدیدهای کنترلی پیگیر امور هستیم منتهی واحدهایی که به صورت غیرمجاز در حال استفاده از این ماده معدنی هستند از دیگر مشکلات است. وی تصریح کرد: در کنار یک واحد بزرگ تولیدی در استان که آزبست را ماده اولیه تولید محصولات خود قرار داده، واحدهای جزئی‌تری هستند که با استفاده از ضایعات و اضافات آزبست این واحد بزرگ اقدام به تولید مواد متعدد دیگری می‌کنند. او افزود: در استان دو واحد با این شیوه کار از محیط زیست مجوز فعالیت دارند و تعدادی واحد دیگر به صورت غیرمجاز مشغول فعالیت هستند.
    محیط زیست خراسان رضوی پاسخ می‌دهد مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این خصوص تاکید کرد: سلامت مردم حتی اگر در خصوص یک موضوع شبهه‌ناک است باید در اولویت قرار گیرد. سیدحسین آقامیری اظهار داشت: تعداد معادن استخراج آزبست و نیز واحدهای صنعتی استفاده کنند از آزبست زیاد نیست. وی با اشاره به اینکه پلمپ یک واحد بزرگ تولیدی در خراسان رضوی به دلیل عدم استفاده از مواد جایگزین در دست پیگیری است گفت: اجرای قانون تحت هیچ کاری بدون مشکل نیست اما اداره‌کل محیط زیست استان کاملا بر سر این قضیه ایستاده است. آقامیری اظهار داشت: متوقف کردن یک واحد تولیدی بزرگ با چندین سال سابقه و شمار بالای کارگر و نیروی انسانی چندان ساده نیست اما سینه‌امان برای رفع این مشکل در استان سپر است. او اظهار داشت: همکاری دادگستری در این رابطه خوب است اما سلامت مردم در شرایطی بیش از تبعات اجتماعی ارزش دارد.
    استانداری هم نگران است معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز با تاکید بر ضرورت پلمپ و تعطیلی واحدهایی که از این ماده استفاده می‌کنند گفت: با توجه به مهلت هفت ساله داده شده به این واحدها برخورد دادگستری با آنان ضرورت دارد. قهرمان رشید به ایرنا گفت: سلامت مردم در درجه نخست اهمیت قرار دارد و اعتراضات کارگران، صاحبان و فعالان در این زمینه به هیچ عنوان نباید وظیفه اصلی ما را که تامین سلامت مردم و ساکنان شهرها است تحت‌الشعاع قرار دهد. وی با تاکید بر ضرورت برخورد قانونی و عاجل در این رابطه گفت: برخورد با این موارد نباید موجبات نگرانی آحاد جامعه را فراهم آورد. او گفت: ضمن برخورد سریع با فعالیت این واحدها نباید از اعتراضات حراسید زیرا سلامت انسانها در اولویت است.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی محیط زیست کشور و ممنوعیت ادامه فعالیت این واحدها از مرداد ماه پارسال برخورد با تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان از این مواد وظیفه اصلی مسوولان متولی است. احمد بزرگیان افزود: ورود مجلس به این حیطه و الزام دولت برای تعطیلی و پلمپ این واحدها مستلزم دریافت شکایت از سوی مردم و یا کارگرانی است که در این واحدها مشغول فعالیت هستند. وی تاکید کرد: با توجه به خطراتی که ماده معدنی آزبست برای سلامت انسان دارد کلیه واحدهایی که از آزبست استفاده می‌کنند موظفند با نظارت سازمان محیط زیست از مواد جایگزین با خطرات کمتر استفاده کنند. او گفت: در صورت صلاحدید کارشناسان سازمان محیط زیست مبنی بر آلایندگی و خطرات انسانی هر واحد، بخش و یا کارخانه‌ای، تعطیلی واحد مورد نظر ضروری است . این نماینده مجلس گفت: تولیدکنندگان باید به سمتی پیش بروند که موظف به رعایت مصالح مردم باشند زیرا اغلب صنعتگران و تولیدکنندگان در دنیا بر همین روال انجام فعالیت می‌کنند و به سلامتی مردم بیش از درآمدهایشان اهمیت می‌دهند .
    پاسخ دستگاه قضایی معاون قضایی دادستان مشهد نیز گفت: رویکرد دادگستری و دستگاه قضایی نسبت به پرونده‌های زیست محیطی و مرتبط با سلامت و بهداشت مردم همان رویکرد قانونگذار به این مسایل است. محمد ذوقی اظهار داشت: اهمیت موضوع سلامت مردم به حدی است که در جلسات و کمیسیونهای مختلف بهداشت، سلامت و بهداشت مردم را در رده امنیت مردم قرار می‌دهیم. او با بیان اینکه در هر یک از مجتمع‌های قضایی استان یک قاضی ویژه به صورت تخصصی به پرونده‌های زیست محیطی و بهداشتی رسیدگی می‌کند گفت: طبق قانون ورود دستگاه قضایی به مسایل زیست محیطی آخرین مرحله و پس از انجام وظایف قانونی دستگاههای اجرایی در این زمینه است. وی افزود: تشخیص اینکه اقدامی تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی است طبق ماده ‪ ۶۸۸‬قانون مجازات اسلامی با دستگاه‌هایی مانند مرکز بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی است. او اظهار داشت: همچنین طبق ماده ‪ ۱۱‬قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب سال ‪ ۱۳۵۳‬مسوولان حفاظت محیط زیست اختیار قانونی دارند که با اشخاص حقیقی و حقوقی که اقدام به آلوده کردن محیط زیست می‌کنند مستقیما برخورد کنند. وی افزود: البته برخورد قانونی و پلمپ واحد تولیدی و کارخانه پس از مرحله بی‌توجهی واحد مورد نظر به اخطار محیط زیست قابل انجام است.
    معاون قضایی دادستان مشهد گفت: در این مرحله در صورتی اعتراض واحد تولیدی یا کارخانه نسبت به پلمپ واحد از سوی محیط زیست، با طرح شکواییه مساله از سوی دستگاه قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و حکم نهایی صادر می‌شود. او تاکید کرد: اساسا برای تعطیلی واحدها از سوی سازمان محیط زیست هیچ نیازی به صدور حکم قضایی نیست مگر در مواردی که ورود به حریم خصوصی افراد ضروری باشد. وی گفت: در این صورت صدور دستور ورود به منزل شخصی افراد از سوی دادستان انجام می‌شود. ذوقی بیان کرد: در صورت هرگونه مشکل و کمبود از سوی محیط زیست موارد باید در کمیسیونهای مربوطه در استانداری و فرمانداری طرح تا مساله حل و رفع شود. معاون قضایی دادستان مشهد گفت: در صورت بروز تبعات امنیتی و اجتماعی قبل یا پس از تعطیلی واحد متخلف اعم از کارخانه و واحدهای بزرگ تولیدی، نیروی انتظامی و دادگستری آمادگی کامل برای رسیدگی و حمایت از دستگاه اجرایی را دارد. او افزود: در صورت اعتراض کارگران واحد تولیدی نیز مساله در کمیسیون مربوطه طرح و حقوق کارگران اعاده و جبران خسارت خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه از کمک به سازمان محیط زیست برای انجام وظایف قانونی خود در راستای تامین سلامت جامعه دریغ نخواهیم کرد گفت: تامین سلامت و بهداشت از جمله وظایف اصلی محیط زیست و در تحقق آن دستگاه قضایی نیز وظیفه‌مند است.


    منبع : newsdetail


    M-r-r، th95، erfandl و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.
    hanif.farahnak [a t] gmail.com

  3. #3
    نام حقيقي: Mohammad

    عضو ویژه شناسه تصویری th95
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    4,263
    سپاسگزاری شده
    5765
    سپاسگزاری کرده
    2674
    نوشته های وبلاگ
    20
    دوستان هیچ خبری نبود در این زمینه ؟



کلمات کلیدی در جستجوها:

سقف کاذب اتاق سرور

خطرات اتاق سرور

سقف ازبست

مضرات سقف کاذب

مضرات اتاق سرور

سقف کاذب آزبست

عوارض اتاق سرور

آزبست سقف

سقف آزبست سیمانی

سقف آزبست

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی وکارواشها

مباحث حقوقي سقف كاذب

ایا اتاق سرور خطرناک است

کاربرد سیمان آزبست در سقف

مضرات اتاق سرور بر سلامتي انسان

سقف کاذب عوارض داره

آزبست سیمانی سقف وسرطان

سقف کاذب جهت اتاق سرور

الیاف آزبست در سقف

اجرای سقف کاذب با ازبست وسیمان

جایگزینهای ازبست درسقف

چه چیز جایگزین ازبست کنیم

آزبست سیمان سقف کاذب

سرطان زایی ایرانیت

مصرف آزبست در سقف کاذب

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •