نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 3سپاس

موضوع: انتقال منابع از شبکه*اي به شبکه ديگر با Active Directory Migration Tool

  
  1. #1
    نام حقيقي: ابراهیم

    خواننده شناسه تصویری yogishiip
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    C:\Windows\System32
    نوشته
    1,326
    سپاسگزاری شده
    882
    سپاسگزاری کرده
    1620

    انتقال منابع از شبکه*اي به شبکه ديگر با Active Directory Migration Tool

    انتقال منابع از شبکه*اي به شبکه ديگر با Active Directory Migration Tool



    اشاره :
    پس از مدتي تحقيق و جستجو، ابزار*هاي مايکروسافتي مناسبي يافتم که در مقاله اين شماره مي*خواهم يکي از آن*ها را معرفي کنم.



    مقدمه
    با پيشرفت لحظه به لحظه تکنولوژي، امروزه تنها غيرممکن، غيرممکن است و مي*توان با شجاعت گفت که اغلب نيازهاي انفورماتيکي ما قبلا موضوع مورد علاقه يا مسئله شرکت بزرگ ديگري بوده است و براي رسيدن به اين اهداف، راه*حل*هاي مناسبي طراحي گرديده و امروز ما با اطمينان مي*توانيم با توجه به شرايط شبکه و نيازهاي سازمان خود از ميان بهترين روش*هاي تست شده روش اجرايي مناسب را انتخاب کرده، آن را تست و با اطمينان بکار گيريم.
    با چند نفر از همکاران صحبت مي*کرديم که يکي از آنها نگران پيغام*هاي خطا در Active Directory Service و مشکلات ناشي از آن در شبکه بود و مي*گفت: "اي کاش مي*شد اين دامين را تغيير دهم و همه چيز را از اول نصب کنم و ضمن اينکار تغييرات مورد نظرم را هم ايجاد کنم." يکي ديگر از همکاران گفت: "من هم دنبال راه حلي هستم تا دامين فعلي را تغيير دهم ولي نگران پروفايل کاربران هستم و ايجاد آن همه نام کاربري و رمز عبور و تنظيم دسترسي و... خلاصه هر بار که فکرش را مي*کنم که چه کار سختي در پيش دارم منصرف مي*شوم"
    واقعا در شرايط مشابه موارد بالا، راه حل چيست؟ آيا بايد همه چيز را از ابتدا ايجاد کرد؟

    آشنايي با ADMT
    مايکروسافت اين ابزار را براي Restructure کردن شبکه معرفي کرده است. با ADMT مي*توان Object*ها را ميان Forest*ها، Domain*هاي داخل يک Forest، يا حتي از ويندوز NT 4.0 به ADS 2003 منتقل کرد. در نسخه ADMT v2 امکان انتقال
    Mailbox*ها از Exchange5.5 به 2003 نيز وجود داشت ولي در نسخه جديدتر آن يعني ADMT v3 اين امکان حذف گرديده، وليکن امکان انتقال رمزعبور کاربران وجود دارد.
    با استفاده از اين ابزار براحتي مي*توانيد گروه*ها، کاربران، رمزعبور کاربران، کامپيوتر*ها، پروفايل*ها و عضويت کاربران در گروه*ها را انتقال دهيد. براي اين منظور مي*توان از ويزارد گرافيکي يا دستورات و اسکريپت*ها استفاده نمود.

    مزاياي بکارگيري روش Migration
    1 ـ با استفاده از اين ابزار نه تنها مي*توان در يک بازه زماني کوتاه و از پيش برنامه*ريزي شده ارتقاء کاربران و منابع شبکه را انجام داد بلکه مي*توان آن را ميان شبکه*هاي بزرگ به عنوان ابزاري دائمي *و هماهنگ کننده بکار گرفت. به عنوان مثال اگر شعبات يک شرکت بزرگ در ساختار ADS دامين*هاي مختلف دارند هنگام انتقال کارمندان از شعبه*اي به شعبه ديگر مي*توان به راحتي از اين ابزار استفاده کرد تا مشخصات کاربر مانند پروفايل، آدرس ايميل و غيره تغيير نکند.
    2 ـ کار کردن با اين ابزار بسيار ساده است زيرا امکان استفاده از راه*هاي مختلف از جمله اجراي دستورات Cmd ، ويزارد گرافيکي و حتي اسکريپت وجود دارد، بنابراين مسئول مربوطه به راحتي مي*تواند روش مورد نظرش را انتخاب نمايد.
    3 ـ در ادامه خواهيد ديد که هنگام کار با اين ابزار مي*توانيد انتخاب کنيد که کاربر با حفظ Security Identifier منتقل شود يا خير و يا گروه*ها با حفظ اعضاء منتقل گردند يا خير؟ بنابراين اين ابزار امکان حفظ دسترسي*ها به منابع به اشتراک گذاشته شده را به صورت قبل از انتقال در اختيار ما قرار مي*دهد.
    4 ـ امکان Rollback در هر مرحله اجرايي از اين روش وجود دارد زيرا شبکه*هاي مبدا و مقصد بصورت موازي وجود دارند و منابع به مقصد کپي مي*شوند. بنابراين در هرمرحله از کار مي*توانيم به مرحله قبل برگرديم و نگران از دست دادن اطلاعات کاربران و منابع شبکه نخواهيم بود.
    5 ـ از مهمترين مزيت استفاده از اين روش، کمترين تاثير منفي بر گردش کار روزانه کاربران سازمان مي*باشد. با هر روش ديگري انتقال منابع مجموعه را انجام دهيد، شبکه و سرويس*هاي آن مدت زمان بيشتري Down و غير قابل دسترس خواهند بود. در حاليکه با برنامه ريزي دقيق و بررسي نيازهاي سازمان مي*توان Migration کاربران را در گروه*هاي کمتر از 100 نفر انجام داد و کافي است کاربران پس از انتقال با نام کاربري و رمز عبور قبلي خود به شبکه جديد Login نمايند در نتيجه با بکارگيري اين روش کمترين تاثير منفي را روي گردش کار روزانه کاربران و شبکه خود خواهيد داشت.

    مراحل اجرايي بکارگيري ابزار ADMT
    براي Restructure کردن شبکه با استفاده از اين ابزار در سايت مايکروسافت دستورالعمل*هاي کاملي ارائه شده است. چنانچه مطابق دستورالعمل اقدام نمائيد با کمترين مشکل به نتيجه مورد نظر خواهيد رسيد. در اين مقاله انتقال ( Migration ) منابعي از يک Forest به Forest ديگر را بصورت نمونه انجام خواهيم داد. کافي است اين مراحل را همراه ما مرور کنيد و پس از آشنايي با اين روش به مطالعه مستندات ارائه شده در سايت مايکروسافت بپردازيد.

    توجه : در اين متن هر جا که سخن از سرور يا دامين مبدا به ميان آمده است منظور سرور شبکه*اي است که منابع داخل آن قرار دارد و سرور مقصد، منظور سروري است که قرار است منابع به آن منتقل گردد.

    آمادگي براي شروع انتقال
    تصميم بگيريد که کدام منابع شبکه را در چه زماني منتقل مي*کنيد؟ اينکه بدانيد هدفتان از انتقال چيست؟ و پس از آن مي*خواهيد به چه اهدافي برسيد بسيار مهم است. به عنوان مثال تصميم بگيريد که : کاربر را با رمزعبور منتقل مي*کنيد يا خير؟ پس از انتقال کاربر بايد به منابع قبلي دسترسي داشته باشد يا خير؟
    برنامه زمانبندي انتقال را از قبل آماده کنيد و کاربران را از زمان و روش کار تا حدودي که به ايشان مربوط مي*باشد آگاه سازيد. به عنوان مثال:
    ـ زمان انتقال را به کاربران اعلام کنيد و ترجيحا رضايت ايشان را جلب نماييد( زمان انتقال را همزمان با صدور فيش حقوق کارمندان يا جلسات مهم تنظيم نکنيد! ).
    ـ کاربران بدانند که هنگام انتقال نبايد به شبکه Login کنند.
    ـ کاربران بدانند که پس از انتقال چگونه Login نمايند.
    ـ در صورتي که هنگام Login با مشکل روبرو شدند با چه کساني تماس بگيرند.
    به هر حال شما بايد روش اجرايي کامل و تست شده*اي در اختيار داشته باشيد و براي کاربران نيز روش اجرايي مناسبي تهيه نموده در اختيارشان قرار دهيد

    شروع کار
    1 ـ Functional Level دامين*ها را به 2003، Raise کنيد.
    يکي از اولين کارهايي که انجام مي*دهيد، Raise کردن Functional Level دامين مي*باشد. به شکل 1 دقت کنيد.


    شکل 1
    2 ـ ميان دامين*ها Trust مناسب برقرار کنيد.
    بسته به اينکه شما کدام منابع را منتقل مي*کنيد و پس از انتقال چه توقعاتي داريد؟ نوع Trust که برقرار مي*کنيد متفاوت است. به عنوان مثال اگر مي*خواهيد کاربران منتقل شده همچنان به منابع دامين قبلي دسترسي داشته باشند، Trust دو طرفه برقرار کنيد. ممکن است براي برقرار کردن Trust نياز به تعريف Forwarder در DNS دامين*ها داشته باشيد. براي تعريف فورواردر به شکل 2 تا 8 دقت کنيد.


    شکل 2


    شکل 3


    شکل 4


    شکل 5


    شکل 6


    شکل 7


    شکل 8
    3 ـ ADMT را روي دامين*ها نصب کنيد.
    قبل از نصب ADMT V3.0 حتما ADMT V2.0 را Uninstall کنيد. مراحل نصب ADMT بسيار ساده است. دقت کنيد، پس از اجراي برنامه و در هنگام نصب تنظيمات را مطابق شکل 9 انجام دهيد.
    در نگارش جديد نياز به نصب SQL نيست مگر اينکه بخواهيد از چند کنسول ADMT با يک ديتابيس متمرکز ارتباط برقرار کنيد.


    شکل 9
    4 ـ نام*هاي کاربري مخصوصي براي انتقال تعريف کنيد که دسترسي*هاي مورد نياز را داشته باشند.
    با توجه به اينکه براي انتقال منابع شبکه به دسترسي*هاي محدودي نياز داريد کافي است Account*هاي خاصي با دسترسي*هاي مورد نظر تعريف کنيد و ADMT را با همان Account اجرا نماييد. بهترين روش اين است که يک Account در شبکه مبدا و يکي در شبکه مقصد با دسترسي*هاي مورد نياز بسازيد. به عنوان مثال اگر مي*خواهيد کاربرها با SID History، گروه*ها با SID History، کامپيوترها و پروفايل*ها را انتقال دهيد بايد Accountي که ADMT را اجرا مي*کند دسترسي*هاي ذيل را داشته باشد:
    ـ در دامين مبدا عضو گروه Administrators يا Domain Admins باشد.
    ـ در دامين مقصد روي کامپيوتري که ADMT را اجرا مي*کند عضو گروه Administrators باشد.
    ـ در دامين مقصد عضو گروه Domain Admins باشد يا روي OU خاصي دسترسي مورد نظر به آن کاربر Delegates شده باشد.
    ـ عضو گروهAdministrators کامپيوترهايي که منتقل مي*شوند، باشد.

    5 ـ نصبPassword Export Server
    چنانچه مي*خواهيد رمز عبور کاربران هنگام انتقال تغيير نکند بايد سرويس PES را نصب و فعال کنيد تا همزمان با انتقال کاربر رمزعبور نيز منتقل شود.
    براي اينکار ابتدا بايد با استفاده از دستور زير ( به شکل 10 دقت کنيد ) کليد رمزگذاري را روي سرور مقصد که ADMT روي آن نصب شده است ايجاد نماييد:


    Admt key /Option:Create /SD: /Keyfile:KeyFilePath


    شکل 10
    سپس فايل ايجاد شده را در محل مطمئني ذخيره و به سرور مبدا منتقل کنيد و مطابق 11 تنظيمات را انجام دهيد و سرويس PES را در مقصد فعال نمائيد.


    شکل 11
    نکته : به منظور رعايت ملاحظات امنيتي شبکه، پس از اتمام مراحل انتقال کاربران، سرويس PES را غير فعال نماييد.
    6 ـ تنظيمات لازم براي SID History را انجام دهيد.
    براي اينکه کاربران را با SID History منتقل کنيد مراحل زير را انجام دهيد(به شکل*هاي 12 تا 16 توجه کنيد):
    ـ يک گروه از نوعLocal در سرور مبدا بسازيد نام آن بصورت
    " Domain Name$$$ "باشد و هيچ عضوي نداشته باشد.


    شکل 12
    ـ به سرور مبدا Login کنيد و در Registry Editor کليد زير را بيابيد:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\LSA

    ـ سپس يک DWORD جديد به نام TcpipClientSupport با ارزش يک ايجاد نمائيد.


    شکل 13
    ـ در آخر Audit براي Account Management را روي Policy دامين*هاي مبدا و مقصد فعال نماييد.


    شکل 14
    7 ـ منابع را انتقال دهيد.
    چنانچه مطابق دستورالعمل، قدم به قدم مراحل را انجام دهيد مطمئن باشيد اين قسمت از کار ساده ترين قسمت خواهد بود و براحتي مي*توانيد از منوي ADMT براي انتقال منابعي چون کاربران، رمزعبورها، گروه*ها، پروفايل*ها و حتي سرورها اقدام نماييد.


    شکل 15

    شکل 16
    سخن پاياني
    در اين مقاله مراحل يک پروژه بزرگ و با ارزش را بصورت بسيار خلاصه به شما نمايش دادم و توصيه مي*کنم قبل از اينکه هر اقدامي* نماييد ابتدا به سايت مايکروسافت يا دي*وي*دي مراجعه و مستندات مربوطه را بصورت کامل مطالعه کنيد در اين صورت با مشکلات کمتري مواجه خواهيد شد.



    منبع:http://dayyer-javan.blogfa.com/post-103.aspx




    موضوعات مشابه:
    th95، malekli و al1p0ur سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: شیرین

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    19
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    27
    نقل قول نوشته اصلی توسط yogishiip نمایش پست ها
    انتقال منابع از شبکه*اي به شبکه ديگر با Active Directory Migration Tool



    اشاره :
    پس از مدتي تحقيق و جستجو، ابزار*هاي مايکروسافتي مناسبي يافتم که در مقاله اين شماره مي*خواهم يکي از آن*ها را معرفي کنم.



    مقدمه
    با پيشرفت لحظه به لحظه تکنولوژي، امروزه تنها غيرممکن، غيرممکن است و مي*توان با شجاعت گفت که اغلب نيازهاي انفورماتيکي ما قبلا موضوع مورد علاقه يا مسئله شرکت بزرگ ديگري بوده است و براي رسيدن به اين اهداف، راه*حل*هاي مناسبي طراحي گرديده و امروز ما با اطمينان مي*توانيم با توجه به شرايط شبکه و نيازهاي سازمان خود از ميان بهترين روش*هاي تست شده روش اجرايي مناسب را انتخاب کرده، آن را تست و با اطمينان بکار گيريم.
    با چند نفر از همکاران صحبت مي*کرديم که يکي از آنها نگران پيغام*هاي خطا در Active Directory Service و مشکلات ناشي از آن در شبکه بود و مي*گفت: "اي کاش مي*شد اين دامين را تغيير دهم و همه چيز را از اول نصب کنم و ضمن اينکار تغييرات مورد نظرم را هم ايجاد کنم." يکي ديگر از همکاران گفت: "من هم دنبال راه حلي هستم تا دامين فعلي را تغيير دهم ولي نگران پروفايل کاربران هستم و ايجاد آن همه نام کاربري و رمز عبور و تنظيم دسترسي و... خلاصه هر بار که فکرش را مي*کنم که چه کار سختي در پيش دارم منصرف مي*شوم"
    واقعا در شرايط مشابه موارد بالا، راه حل چيست؟ آيا بايد همه چيز را از ابتدا ايجاد کرد؟

    آشنايي با ADMT
    مايکروسافت اين ابزار را براي Restructure کردن شبکه معرفي کرده است. با ADMT مي*توان Object*ها را ميان Forest*ها، Domain*هاي داخل يک Forest، يا حتي از ويندوز NT 4.0 به ADS 2003 منتقل کرد. در نسخه ADMT v2 امکان انتقال
    Mailbox*ها از Exchange5.5 به 2003 نيز وجود داشت ولي در نسخه جديدتر آن يعني ADMT v3 اين امکان حذف گرديده، وليکن امکان انتقال رمزعبور کاربران وجود دارد.
    با استفاده از اين ابزار براحتي مي*توانيد گروه*ها، کاربران، رمزعبور کاربران، کامپيوتر*ها، پروفايل*ها و عضويت کاربران در گروه*ها را انتقال دهيد. براي اين منظور مي*توان از ويزارد گرافيکي يا دستورات و اسکريپت*ها استفاده نمود.

    مزاياي بکارگيري روش Migration
    1 ـ با استفاده از اين ابزار نه تنها مي*توان در يک بازه زماني کوتاه و از پيش برنامه*ريزي شده ارتقاء کاربران و منابع شبکه را انجام داد بلکه مي*توان آن را ميان شبکه*هاي بزرگ به عنوان ابزاري دائمي *و هماهنگ کننده بکار گرفت. به عنوان مثال اگر شعبات يک شرکت بزرگ در ساختار ADS دامين*هاي مختلف دارند هنگام انتقال کارمندان از شعبه*اي به شعبه ديگر مي*توان به راحتي از اين ابزار استفاده کرد تا مشخصات کاربر مانند پروفايل، آدرس ايميل و غيره تغيير نکند.
    2 ـ کار کردن با اين ابزار بسيار ساده است زيرا امکان استفاده از راه*هاي مختلف از جمله اجراي دستورات Cmd ، ويزارد گرافيکي و حتي اسکريپت وجود دارد، بنابراين مسئول مربوطه به راحتي مي*تواند روش مورد نظرش را انتخاب نمايد.
    3 ـ در ادامه خواهيد ديد که هنگام کار با اين ابزار مي*توانيد انتخاب کنيد که کاربر با حفظ Security Identifier منتقل شود يا خير و يا گروه*ها با حفظ اعضاء منتقل گردند يا خير؟ بنابراين اين ابزار امکان حفظ دسترسي*ها به منابع به اشتراک گذاشته شده را به صورت قبل از انتقال در اختيار ما قرار مي*دهد.
    4 ـ امکان Rollback در هر مرحله اجرايي از اين روش وجود دارد زيرا شبکه*هاي مبدا و مقصد بصورت موازي وجود دارند و منابع به مقصد کپي مي*شوند. بنابراين در هرمرحله از کار مي*توانيم به مرحله قبل برگرديم و نگران از دست دادن اطلاعات کاربران و منابع شبکه نخواهيم بود.
    5 ـ از مهمترين مزيت استفاده از اين روش، کمترين تاثير منفي بر گردش کار روزانه کاربران سازمان مي*باشد. با هر روش ديگري انتقال منابع مجموعه را انجام دهيد، شبکه و سرويس*هاي آن مدت زمان بيشتري Down و غير قابل دسترس خواهند بود. در حاليکه با برنامه ريزي دقيق و بررسي نيازهاي سازمان مي*توان Migration کاربران را در گروه*هاي کمتر از 100 نفر انجام داد و کافي است کاربران پس از انتقال با نام کاربري و رمز عبور قبلي خود به شبکه جديد Login نمايند در نتيجه با بکارگيري اين روش کمترين تاثير منفي را روي گردش کار روزانه کاربران و شبکه خود خواهيد داشت.

    مراحل اجرايي بکارگيري ابزار ADMT
    براي Restructure کردن شبکه با استفاده از اين ابزار در سايت مايکروسافت دستورالعمل*هاي کاملي ارائه شده است. چنانچه مطابق دستورالعمل اقدام نمائيد با کمترين مشکل به نتيجه مورد نظر خواهيد رسيد. در اين مقاله انتقال ( Migration ) منابعي از يک Forest به Forest ديگر را بصورت نمونه انجام خواهيم داد. کافي است اين مراحل را همراه ما مرور کنيد و پس از آشنايي با اين روش به مطالعه مستندات ارائه شده در سايت مايکروسافت بپردازيد.

    توجه : در اين متن هر جا که سخن از سرور يا دامين مبدا به ميان آمده است منظور سرور شبکه*اي است که منابع داخل آن قرار دارد و سرور مقصد، منظور سروري است که قرار است منابع به آن منتقل گردد.

    آمادگي براي شروع انتقال
    تصميم بگيريد که کدام منابع شبکه را در چه زماني منتقل مي*کنيد؟ اينکه بدانيد هدفتان از انتقال چيست؟ و پس از آن مي*خواهيد به چه اهدافي برسيد بسيار مهم است. به عنوان مثال تصميم بگيريد که : کاربر را با رمزعبور منتقل مي*کنيد يا خير؟ پس از انتقال کاربر بايد به منابع قبلي دسترسي داشته باشد يا خير؟
    برنامه زمانبندي انتقال را از قبل آماده کنيد و کاربران را از زمان و روش کار تا حدودي که به ايشان مربوط مي*باشد آگاه سازيد. به عنوان مثال:
    ـ زمان انتقال را به کاربران اعلام کنيد و ترجيحا رضايت ايشان را جلب نماييد( زمان انتقال را همزمان با صدور فيش حقوق کارمندان يا جلسات مهم تنظيم نکنيد! ).
    ـ کاربران بدانند که هنگام انتقال نبايد به شبکه Login کنند.
    ـ کاربران بدانند که پس از انتقال چگونه Login نمايند.
    ـ در صورتي که هنگام Login با مشکل روبرو شدند با چه کساني تماس بگيرند.
    به هر حال شما بايد روش اجرايي کامل و تست شده*اي در اختيار داشته باشيد و براي کاربران نيز روش اجرايي مناسبي تهيه نموده در اختيارشان قرار دهيد

    شروع کار
    1 ـ Functional Level دامين*ها را به 2003، Raise کنيد.
    يکي از اولين کارهايي که انجام مي*دهيد، Raise کردن Functional Level دامين مي*باشد. به شکل 1 دقت کنيد.


    شکل 1
    2 ـ ميان دامين*ها Trust مناسب برقرار کنيد.
    بسته به اينکه شما کدام منابع را منتقل مي*کنيد و پس از انتقال چه توقعاتي داريد؟ نوع Trust که برقرار مي*کنيد متفاوت است. به عنوان مثال اگر مي*خواهيد کاربران منتقل شده همچنان به منابع دامين قبلي دسترسي داشته باشند، Trust دو طرفه برقرار کنيد. ممکن است براي برقرار کردن Trust نياز به تعريف Forwarder در DNS دامين*ها داشته باشيد. براي تعريف فورواردر به شکل 2 تا 8 دقت کنيد.


    شکل 2


    شکل 3


    شکل 4


    شکل 5


    شکل 6


    شکل 7


    شکل 8
    3 ـ ADMT را روي دامين*ها نصب کنيد.
    قبل از نصب ADMT V3.0 حتما ADMT V2.0 را Uninstall کنيد. مراحل نصب ADMT بسيار ساده است. دقت کنيد، پس از اجراي برنامه و در هنگام نصب تنظيمات را مطابق شکل 9 انجام دهيد.
    در نگارش جديد نياز به نصب SQL نيست مگر اينکه بخواهيد از چند کنسول ADMT با يک ديتابيس متمرکز ارتباط برقرار کنيد.


    شکل 9
    4 ـ نام*هاي کاربري مخصوصي براي انتقال تعريف کنيد که دسترسي*هاي مورد نياز را داشته باشند.
    با توجه به اينکه براي انتقال منابع شبکه به دسترسي*هاي محدودي نياز داريد کافي است Account*هاي خاصي با دسترسي*هاي مورد نظر تعريف کنيد و ADMT را با همان Account اجرا نماييد. بهترين روش اين است که يک Account در شبکه مبدا و يکي در شبکه مقصد با دسترسي*هاي مورد نياز بسازيد. به عنوان مثال اگر مي*خواهيد کاربرها با SID History، گروه*ها با SID History، کامپيوترها و پروفايل*ها را انتقال دهيد بايد Accountي که ADMT را اجرا مي*کند دسترسي*هاي ذيل را داشته باشد:
    ـ در دامين مبدا عضو گروه Administrators يا Domain Admins باشد.
    ـ در دامين مقصد روي کامپيوتري که ADMT را اجرا مي*کند عضو گروه Administrators باشد.
    ـ در دامين مقصد عضو گروه Domain Admins باشد يا روي OU خاصي دسترسي مورد نظر به آن کاربر Delegates شده باشد.
    ـ عضو گروهAdministrators کامپيوترهايي که منتقل مي*شوند، باشد.

    5 ـ نصبPassword Export Server
    چنانچه مي*خواهيد رمز عبور کاربران هنگام انتقال تغيير نکند بايد سرويس PES را نصب و فعال کنيد تا همزمان با انتقال کاربر رمزعبور نيز منتقل شود.
    براي اينکار ابتدا بايد با استفاده از دستور زير ( به شکل 10 دقت کنيد ) کليد رمزگذاري را روي سرور مقصد که ADMT روي آن نصب شده است ايجاد نماييد:


    Admt key /Option:Create /SD: /Keyfile:KeyFilePath


    شکل 10
    سپس فايل ايجاد شده را در محل مطمئني ذخيره و به سرور مبدا منتقل کنيد و مطابق 11 تنظيمات را انجام دهيد و سرويس PES را در مقصد فعال نمائيد.


    شکل 11
    نکته : به منظور رعايت ملاحظات امنيتي شبکه، پس از اتمام مراحل انتقال کاربران، سرويس PES را غير فعال نماييد.
    6 ـ تنظيمات لازم براي SID History را انجام دهيد.
    براي اينکه کاربران را با SID History منتقل کنيد مراحل زير را انجام دهيد(به شکل*هاي 12 تا 16 توجه کنيد):
    ـ يک گروه از نوعLocal در سرور مبدا بسازيد نام آن بصورت
    " Domain Name$$$ "باشد و هيچ عضوي نداشته باشد.


    شکل 12
    ـ به سرور مبدا Login کنيد و در Registry Editor کليد زير را بيابيد:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\LSA

    ـ سپس يک DWORD جديد به نام TcpipClientSupport با ارزش يک ايجاد نمائيد.


    شکل 13
    ـ در آخر Audit براي Account Management را روي Policy دامين*هاي مبدا و مقصد فعال نماييد.


    شکل 14
    7 ـ منابع را انتقال دهيد.
    چنانچه مطابق دستورالعمل، قدم به قدم مراحل را انجام دهيد مطمئن باشيد اين قسمت از کار ساده ترين قسمت خواهد بود و براحتي مي*توانيد از منوي ADMT براي انتقال منابعي چون کاربران، رمزعبورها، گروه*ها، پروفايل*ها و حتي سرورها اقدام نماييد.


    شکل 15

    شکل 16
    سخن پاياني
    در اين مقاله مراحل يک پروژه بزرگ و با ارزش را بصورت بسيار خلاصه به شما نمايش دادم و توصيه مي*کنم قبل از اينکه هر اقدامي* نماييد ابتدا به سايت مايکروسافت يا دي*وي*دي مراجعه و مستندات مربوطه را بصورت کامل مطالعه کنيد در اين صورت با مشکلات کمتري مواجه خواهيد شد.



    منبع:http://dayyer-javan.blogfa.com/post-103.aspx



    کاش عکسها باز میشد
    کسی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟



کلمات کلیدی در جستجوها:

انتقال active directory

انتقال Active Directory Migration Tool

نصب اکتیودایرکتوری از طریق export ببا دستوراتcmd

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •