نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
سپاس ها 3سپاس
  • 2 توسط Hanif
  • 1 توسط halvaei

موضوع: مدارك بين المللي مايكروسافت چيست؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: Hanif Farahnak

    عضو ویژه
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    تهـــــران
    نوشته
    1,547
    سپاسگزاری شده
    1400
    سپاسگزاری کرده
    1174

    مدارك بين المللي مايكروسافت چيست؟

    MCSA
    گواهي نامه مديريت سيستم هاي مايكروسافت، مهر تاييدي است بر اين امر كه دارنده آن داراي توانايي مديريت كليه شبكه ها و محيط هاي شبكه مبتني بر ويندوزهاي مايكروسافت را دارا است.

    مدرك MCSA كه از اكتبر سال 2001 ارائه شد، به عنوان پرطرفدارترين مدرك مايكروسافت شناخته مي شود و شاملدوگرايشMCSA:Messaging و MCSA: Security است.

    اين مدرك در حقيقت در پاسخ به رشد فراگير شبكه هاي كامپيوتري ارائه شده و براي آن دسته از متخصصاني طراحي شده است كه محيط هاي شبكه بنا شده بر سيستم عامل هاي ويندوز 2003 وWindows.net Server مايكروسافت را راه اندازي، مديريت و عيب يابي مي كند.

    مرحله راه اندازي شامل نصب و تنظيم بخش هاي گوناگون سيستم ها و بخش مديريت شامل مديريت و پشتيباني سيستم ها است.

    البته اين افراد به طور مشخص شبكه ها و سيستم هاي جديدي را به عنوان بخشي از وظايف خود، آن گونه كه از افراد داراي گواهينامهMCSE انتظار مي رود راه اندازي نمي كنند. به علاوهMCSA ها لزوما نبايد در بخش طراحي شبكه (مانند(MCSE فعاليت كنند؛ بلكه اين گواهي نامه به متخصصان فناوري اطلاعات عرصه رقابت جديدي را در دنياي تجاري همواره در حال تغيير امروز، با ارزش گذاري بر نقش مديريت سيستم ها در شبكه هاي كامپيوتري معرفي مي كند. اين گواهي نامه، اين توانايي را به صاحبان صنعت مي دهد كه افراد تاييد شده با مهارت هاي مناسب براي اداره و مديريت موفقيت آميز شبكه را شناسايي كنند.

    (2003(MCSA on Windows براي متخصصين فناوري اطلاعاتي است كه به طور ايده آل در محيط هاي شبكه هاي پيچيده كامپيوتري با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار هستند. افراد داوطلب دريافت اين گواهينامه بايد در مجموع چهار آزمون شامل سه آزمون اصلي (Core) و يك آزمون انتخابي (Elective) را با موفقيت پشت سر بگذارند. اين آزمون انتخابي شامل آزمون هاي compTIA نيز مي گردد.

    اگر چه مدركMCSA مدركي مستقل به شمار مي آيد، اما با گذرانيدن ديگر آزمون هاي لازم مي توان به گواهينامه 2003 MCSE نيز در كنار آن دست يافت.

    MCSE
    Microsoft Certified Systems Engineer
    در سال هاي اخير در كشور ما اشتياق به اخذ مدرك مهندسي شبكه مايكروسافت موسوم به MCSE رشد فزاينده اي پيدا كرده است و در اين راستا دوره ها و موسسات آموزشي زيادي شكل گرفته اند و عده پرشماري نيز به مطالعه دوره ها و كتاب هاي استاندارد مايكروسافت پرداخته اند. به عنوان يك متخصص IT شما مي توانيد دو اعتبارنامه مختلف براي كسب مهارت در سيستم هاي ويندوز 2000 و XP كسب كنيد: يكي MCSA و ديگري MCSE و اين شما هستيد كه بايد تصميم بگيريد كدام يك با شغل شما همخواني بيشتري دارد.

    مايكروسافت پيشنهاد مي كند كه اگر شما مسوول مديريت، نگهداري و عيب يابي يك سيستم هستيد و 6 تا 12 ماه سابقه كار در اين زمينه داريد، مدرك MCSA را انتخاب كنيد و اگر وظيفه شما برنامه ريزي، طراحي و اجراي سيستم ها است و داراي حداقل يك سال سابقه كار در اين زمينه هستيد، MCSE را برگزينيد.

    MCSE كه مهم ترين مدرك مايكروسافت در زمينه شبكه است، نشانگر تسلط كامل به طراحي و پياده سازي سيستم هاي مربوط به شبكه هاي ويندوز 2003 و محصولات دوره هاي بك آفيس (Back office) است و براي آن دسته از افرادي طراحي شده است كه توانائي آناليز نيازهاي تجاري يك سازمان را دارند و مي توانند ساختار شبكه براي راهكارهاي تجاري مبتني بر سيستم عامل هاي مايكروسافت و نرم افزار سرور مايكروسافت را طراحي و راه اندازي كنند. اين مدرك براي مهندسان سيستم، مهندسان پشتيباني فني، تحليلگران سيستم، تحليلگران شبكه و مشاوران فني مناسب است و نشانه حداقل يك سال تجربه كار راه اندازي و مديريت شبكه هاي مايكروسافتي در ابعاد متوسط تا بزرگ است.

    ( 2003 MCSE on windows) براي متخصصان فناوري اطلاعاتي است كه به طور ايده آل در محيط هاي شبكه پيچيده كامپيوتري با اندازه متوسط تا بزرگ مشغول به كار هستند. داوطلبان دريافت اين گواهي نامه بايد در مجموع هفت آزمون، شامل پنج آزمون اصلي و دو آزمون انتخابي را با موفقيت پشت سر بگذارند كه به ازاي هر آزمون يك مدرك MCP دريافت خواهد كرد.

    پس از پايان دوره آن دانشجو به عنوان مهندس مايكروسافت در سراسر جهان با يك شناسه كاربري منحصربه فرد شناخته مي شود. از ميان پنج آزمون اصلي، چهار تاي آن مربوط به سيستم عامل و يكي مربوط به طراحي سيستم است كه قابل انتخاب از ميان چند آزمون است.

    مدرك MCSE نيز داراي دو گرايش زير است:

    Security: Specialization/MCSE

    Messaging: Specialization/MCSE




    موضوعات مشابه:
    halvaei و yogishiip سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: میثم حلوایی

    عضو ویژه/سرپرست بخش Windows شناسه تصویری halvaei
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    کاشان
    نوشته
    1,891
    سپاسگزاری شده
    1629
    سپاسگزاری کرده
    810
    نوشته های وبلاگ
    6
    دوست عزیز بهتر نبود در مورد مدارک MCITP توضیح میدادی چرا که تا آنجایی که من اطلاع دارم مایکروسافت از سال جدید میلادی دیگر مدرک MCSE ارائه نمی دهد .هرچند که مدارک قبلی هم تا زمانی که ویندوز 2003 در شبکه ها استفاده می شوند معتبرند اما خود مایکروسافت پیشنهاد داده که به MCITP ارتقا دهند


    yogishiip سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: Hanif Farahnak

    عضو ویژه
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    تهـــــران
    نوشته
    1,547
    سپاسگزاری شده
    1400
    سپاسگزاری کرده
    1174
    بله حق با شماست در سال 2010 این مدرک به mcitp تغییر نام داده و در آن ویندوز سرور 2008 مورد بحث قرار می گیرد ( و ویندوز سون )


    hanif.farahnak [a t] gmail.com

کلمات کلیدی در جستجوها:

مدرك مايكروسافت مدرك بين المللي mcse

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •