نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 3سپاس

موضوع: چند سئوال در مورد مفاهیم اولیه شبکه

  
  1. #1
    نام حقيقي: ali rafaat

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    محل سکونت
    -
    نوشته
    18
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    14

    چند سئوال در مورد مفاهیم اولیه شبکه

    سلام

    در تکمیل یک پرسشنامه برام چند سئوال پیش اومده خوشحال میشم دوستان کمک کنند
    (البته ممکنه ابتدایی باشه )

    ما یک دستگاه دولتی هستیم با پراکندگی چند کانونی در یک شهر توسط یک فیبر نوری به اینترنت وصل شدیم (ساختمان مرکزی ) و این ساختمان به وسیله انتن های فرستنده وگیرنده به سایر نقاط در شهر متصله (هم اینترنت و هم دیتا )-به مراکز بالا دستی هم به وسیله اینترنت وصل هستیم

    حالا چند سوال؟

    1.این شبکه lan هست ویا man

    2.wan برا ما دیگه معنا نداره داره ؟

    3.پرسیده شده تکنولوژی مورد استفاده برای اتصال به اینترنت ما چیه و در جواب این 4 گزینه اورده شده
    الف.مترو اترنت ب. xdsl ج.mpls/vpn د.سایر موارد



    4. ودر اخر : نحوه اتصال به شبکه دولت به چه صورتیه؟




    با تشکر



  2. #2
    نام حقيقي: سامان زحمتکش

    عضو ویژه شناسه تصویری Zahmatkesh
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3,663
    سپاسگزاری شده
    4784
    سپاسگزاری کرده
    2305
    نوشته های وبلاگ
    4
    سلام

    1.این شبکه lan هست ویا man

    2.wan برا ما دیگه معنا نداره داره ؟


    شبکه شخصی (PAN)

    «شبکه شخصی» (Personal Area Network) یک «شبکه رایانه*ای» است که برای ارتباطات میان وسایل رایانه*ای که اطراف یک فرد می*باشند (مانند «تلفن»ها و «رایانه*های جیبی» (PDA) که به آن «دستیار دیجیتالی شخصی» نیز می*گویند) بکار می*رود. این که این وسایل ممکن است متعلق به آن فرد باشند یا خیر جای بحث خود را دارد. برد یک شبکه شخصی عموماً چند متر بیشتر نیست. موارد مصرف شبکه*های خصوصی می*تواند جهت ارتباطات وسایل شخصی چند نفر به یکدیگر و یا برقراری اتصال این وسایل به شبکه*ای در سطح بالاتر و شبکه «اینترنت» باشد.

    ارتباطات شبکه*های شخصی ممکن است به صورت سیمی به «گذرگاه»های رایانه مانند USB و FireWire برقرار شود. همچنین با بهره*گیری از فناوری*هایی مانند IrDA، «بلوتوث» (Bluetooth) و UWB می*توان شبکه*های شخصی را به صورت بی*سیم ساخت.

    شبکه محلی (LAN)

    «شبکه محلی» (Local Area Network) یک «شبکه رایانه*ای» است که محدوده جغرافیایی کوچکی مانند یک خانه، یک دفتر کار یا گروهی از ساختمان*ها را پوشش می*دهد. در مقایسه با «شبکه*های گسترده» (WAN) از مشخصات تعریف*شده شبکه*های محلی می*توان به سرعت (نرخ انتقال) بسیار بالاتر آنها، محدوده جغرافیایی کوچکتر و عدم نیاز به «خطوط استیجاری» مخابراتی اشاره کرد.

    دو فناوری «اترنت» (Ethernet) روی کابل «جفت به هم تابیده بدون محافظ» (UTP) و «وای*فای» (Wi-Fi) رایج ترین فناوری*هایی هستند که امروزه استفاده می*شوند، با این حال فناوری*های «آرکنت» (ARCNET) و «توکن رینگ» (Token Ring) و بسیاری روشهای دیگر در گذشته مورد استفاده بوده*اند.



    شبکه کلان*شهری (MAN)

    «شبکه کلان*شهری» (Metropolitan Area Network) یک «شبکه رایانه*ای» بزرگ است که معمولاً در سطح یک شهر گسترده می*شود. در این شبکه*ها معمولاً از «زیرساخت بی*سیم» و یا اتصالات «فیبر نوری» جهت ارتباط محل*های مختلف استفاده می*شود.

    شبکه گسترده (WAN)

    «شبکه گسترده» (Wide Area Network) یک «شبکه رایانه*ای» است که نسبتاً ناحیه جغرافیایی وسیعی را پوشش می*دهد (برای نمونه از یک کشور به کشوری دیگر یا از یک قاره به قاره*ای دیگر). این شبکه*ها معمولاً از امکانات انتقال خدمات دهندگان عمومی مانند شرکت*های مخابرات استفاده می*کند. به عبارت کمتر رسمی این شبکه*ها از «مسیریاب»ها و لینک*های ارتباطی عمومی استفاده می*کنند.

    شبکه*های گسترده برای اتصال شبکه*های محلی یا دیگر انواع شبکه به یکدیگر استفاده می*شوند. بنابراین کاربران و رایانه*های یک مکان می*توانند با کاربران و رایانه*هایی در مکانهای دیگر در ارتباط باشند. بسیاری از شبکه*های گسترده برای یک سازمان ویژه پیاده*سازی می*شوند و خصوصی هستند. بعضی دیگر به*وسیله سرویس دهنده اینترنت «سرویس دهندگان اینترنت» (ISP) پیاده*سازی می*شوند تا شبکه*های محلی سازمانها را به اینترنت متصل کنند.

    3.پرسیده شده تکنولوژی مورد استفاده برای اتصال به اینترنت ما چیه و در جواب این 4 گزینه اورده شده
    الف.مترو اترنت ب. xdsl ج.mpls/vpn د.سایر موارد


    شبکه کلان*شهری

    «شبکه کلانشهری» (Metropolitan Area Network) یک «شبکه رایانه*ای» بزرگ است که معمولاً در سطح یک شهر گسترده می*شود. در این شبکه*ها معمولاً از «زیرساخت بیسیم» و یا اتصالات «فیبر نوری» جهت ارتباط محل*های مختلف استفاده می*شود.

    تعریف

    استاندارد IEEE 802-2001 شبکه کلانشهری را به صورت زیر تعریف می*کند:

    «یک شبکه کلانشهری برای ناحیه جغرافیایی بزرگ*تری از یک شبکه محلی بهینه شده است، و از حد چندید بلوک ساختمانی تا گستره یک شهر را می*تواند شامل شود. سرعت شبکه*های کلانشهری نیز مانند شبکه*های محلی می*تواند بسته به کانال*های ارتباطی از حدود متوسط تا سرعت*های بالا تغییر کند. مالکیت و اداره یک شبکه شهری می*تواند در اختیار یک سازمان باشد، ولی معمولاً سازمان*ها و افراد بسیاری در این امر نقش ایفا می*کنند. همچنین ممکن است که شبکه*های شهری به عنوان خدمات عمومی در اختیار و اداره دولت باشد. این شبکه*ها اغلب برای اتصال شبکه*های محلی مختلف به یکدیگر بستر مناسب را ارائه می*دهند.»

    جنبه*های فنی

    بعضی فناوری*ها که به این هدف بکار می*روند عبارت*اند از «حالت انتقال ناهمگام» (ATM)، فناوری FDDI و SMDS. این فناوری*های قدیمی*تر در حال جایگزین شدن با شبکه*های کلانشهری هستند که بر اساس «اترنت» (Ethernet) کار می*کنند (به عنوان نمونه «مترواترنت» (Metro Ethernet) که در بسیاری از مناطق پیاده*شده است). شبکه کلانشهری که ارتباطات بین «شبکه*های محلی» را بدون نیاز به کابل*کشی فراهم کنند نیز ساخته شده*اند و از ارتباطات «میکروویو» (Microwave)، «رادیویی» (Radio) و یا «لیزر مادون قرمز» (Infra-red Laser) استفاده می*کند. استاندارد DQDB یک استاندارد شبکه کلانشهری برای ارتباطات دیتا است. این استاندارد در استاندارد IEEE 802.6 تعریف شده است. با استفاده از استاندارد DQDB شبکه*ها می*توانند تا ۳۰ مایل گسترده شوند و در سرعت*های بین 34 تا 155Mbit/s عمل کنند.

    4. ودر اخر : نحوه اتصال به شبکه دولت به چه صورتیه؟
    معمولا یا بر مبنای اینترنت VPN هستش یا لینک VSat


    silas، alirafaat و nadali سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

استاندارد dqdb

شبکه DQDB

شبکه مترو اترنت چیست؟

DQDBچیست

dqdb

dqdbچیست؟

استانداردDQDB

شبکه مترو اترنت چیست

درباره dqdb

شبکهdqdb

تکنولوژی dqdb

شبكه dqdb

تعريف DQDBشبکه های dqdbمفاهیم اولیه شبکهinfra اتصال مسیریاب بی سیم به شبکهhttp://forum.persiannetworks.com/f25/t37749.htmlقوانین dqdbتكنولوژي dqdbشبکه هایdqdbتعريف مترو اترنتمفاهيم شبكهتعریف مترو اترنت درباره شبکه metro ethernet استاندارد dqdb

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •