نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3

موضوع: ترفندهای موزیلا

  
  1. #1
    نام حقيقي: milad

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Aug 2009
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    73
    سپاسگزاری شده
    9
    سپاسگزاری کرده
    4

  2. #2
    mkm
    mkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: \\/\// K \\/\//

    عضو عادی شناسه تصویری mkm
    تاریخ عضویت
    Feb 2008
    محل سکونت
    The city of Tehran
    نوشته
    919
    سپاسگزاری شده
    385
    سپاسگزاری کرده
    253
    نقل قول نوشته اصلی توسط miladmls نمایش پست ها
    کسی از دوستان مرجع کاملی از موزیلا داره؟

    Here You Are



  3. #3
    نام حقيقي: احمد فرهمند

    عضو غیر فعال شناسه تصویری jujutanha
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته
    5
    سپاسگزاری شده
    7
    سپاسگزاری کرده
    22

    Icon1 فايرفاکس

    فايرفاکس تنها مرورگري بود که توانست در مقابل غولي به نام اينترنت دوام بياورد. با هر نسخه* جديدتري که از فايرفاکس عرضه مي*شود، اينترنت اکسپلورر بيشتر از دور خارج مي*شود، آخرين نسخه فايرفاکس هم از اين قاعده مستثني نبود.برخي از کاربران ممکن است به*خاطر نصب افزونه*هاي زياد، فايرفاکس خود را کند ببينند، اما خيال*تان راحت که با وجود اين افزونه*ها هم مي*توانيد با تنظيمات صحيح، سرعت مرورگر را بيشتر و بيشتر کنيد. حتي در برخي موارد بيشتر از سرعت دابل*کليکتان! همه اين کارها در کمتر از 5دقيقه قابل انجام هستند و هيچ هزينه*اي براي شما نخواهند داشت.

    1- فعال*کردن پايپ*ها
    مرورگرها معمولا خيلي مؤدب هستند. يک درخواست به سرور مي*فرستند و تا وقتي که از طرف سرور پاسخي دريافت نکنند، کار خود را ادامه نمي*دهند. پايپ*ها (لوله*ها) تکنيک عصباني*تري هستند و چندين درخواست را قبل از دريافت درخواست بعدي ارسال مي*کنند و اغلب اين روش زمان دانلود صفحه را کاهش مي*دهد. براي فعال*سازي آن، روي نوار آدرس* عبارت about:config را بنويسيد و روي گزينه*هاي زير دوبار کليک کنيد تا مقاديرشان به True تغيير کند:network.http.pipelining
    network.http.proxy.pipelining
    حالا روي مقدار زير دوبار کليک کنيد و مقدار آن را روي 8 تنظيم کنيد.
    network.http.pipelining.maxrequests
    يادتان باشد که برخي از سرورها از پايپ*ها پشتيباني نمي*کنند و اگر شانس شما طوري باشد که سايت*هاي محبوبتان اين تکنيک را پشتيباني نکنند، بازدهي دريافت صفحه*هايتان پايين مي*آيد، بنابراين خاموش و روشن* کردنش با شماست.

    2- راندوي سريع
    صفحه*هاي وب بزرگ مدت زمان زيادي براي بارگذاري مي*گيرند. در طول بارگذاري صفحه، فايرفاکس نمي*خواهد شما را منتظر بگذارد. بنابراين به*طور پيش*فرض هر 12/0 ثانيه هر چه دريافت شده را نمايش مي*دهد (که به*اين فاصله، فاصله اعلام محتوا يا Content Notify Interval مي*گويند). اين عمل گرچه در ظاهر سرعت بيشتري به صفحه*ها مي*دهد، اما در کل دانلود صفحه تاثير عکس مي*گذارد، بنابراين بهتر است اين زمان را کمي افزايش داد تا کارايي مرورگر را بالا برد.
    مجددا روي آدرس بار عبارت about:config را تايپ کنيد و به آن مسير برويد، سپس هر کجاي پنجره که شد، يک کليک راست بکنيد و از منوي New باز شده، نوع Integer را انتخاب کنيد. و تايپ کنيد:
    content.notify.interval
    و بعد تاييد را بزنيد، عدد 500 هزار را وارد کنيد و باز هم تاييد کنيد.
    دوباره روي پنجره کليک راست کنيد و اين بار Boolean را از منوي New انتخاب کنيد. اين بار مقداري با نام content.notify.ontimer بسازيد و مقدار آن را True بگذاريد.

    3- بارگذاري سريع*تر
    اگر براي 75/0 ثانيه ماوس خود را حرکت ندهيد و يا به کيبورد دست نزنيد (آستانه تعويض محتوا)، فايرفاکس وارد حالت يک وقفه با فرکانس کوتاه مي*شود و به اين معني است که رابط کاربري آن به حالت کم پاسخ مي*رود، ولي صفحه شما با سرعت بيشتري بارگذاري مي*شود. پايين آوردن اين ميزان باعث بالا رفتن بازدهي مي*شود و تنها يک دقيقه وقت شما را مي*گيرد.
    عبارت «about:config» را تايپ کنيد، در صفحه راست* کليک کنيد و New » Integer را انتخاب کنيد. عبارت «content.switch.threshold» را تايپ و تاييد کنيد، عدد 250هزار (يک*چهارم ثانيه) را وارد کنيد و دوباره تاييد کنيد.

    4- بدون وقفه
    مي*توانيد حتي به فايرفاکس بگوييد که در زمان بارگذاري صفحه، رويدادهاي رابط کاربري را به*کل ناديده بگيرد. اين کار باعث مي*شود در هنگام بارگذاري صفحه*ها، فايرفاکس*تان از حالت پاسخگو خارج شده و به*اصطلاح هنگ کند، اما اگر سرعت بارگذاري براي*تان مهم*تر است، اين را امتحان کنيد.
    عبارت «about:config» را تايپ کنيد، در صفحه راست*کليک کنيد و New » Boolean را انتخاب کنيد، « content.interrupt.parsing» را تايپ و تاييد کنيد و مقدار آن را False قرار دهيد و تاييد کنيد.

    5- جلوگيري از فلش
    انيميشن*هاي فلش ناخواسته در همه*جا وجود دارند که از بالاي مرورگر وارد محتوايي مي*شوند که شما مي*خواهيد بخوانيد و سرعت خواندن و مرور را پايين مي*آورد. خوشبختانه راه بسيار ساده*اي براي آن وجود دارد. افزونه Flashblock را نصب کنيد (flashblock.mozdev.org)! اين افزونه از بارگذاري تمام فلش*ها جلوگيري مي*کند و باعث مي*شود صفحه*هاي وب بسيار سريع*تر بارگذاري شود. ولي اگر فکر کرديد که بعضي از فلش*ها آنقدرها هم بي*استفاده نيستند، مي*توانيد روي محل قرار گرفتن آن کليک کنيد تا نصب و طبق روال معمول اجرا شوند.

    6- افزايش اندازه حافظه نهان
    وقتي که شما سايتي را باز مي*کنيد، فايرفاکس تصاوير و اسکريپت*هاي سايت را در يک حافظه نهان (Cache) محلي ذخيره مي*کند تا اگر خواستيد دوباره همان سايت را ببينيد سريع*تر باز شود. اگر حافظه زيادي داريد، بگذاريد فايرفاکس هميشه باز باشد تا مرتبا به صفحه*ها بازگردد. بنابراين شما مي*توانيد با افزايش حجم اين حافظه کش، کارايي را بالا ببريد. عبارت «about:config» را تايپ کنيد، در صفحه راست کليک کنيد و New » Integer را انتخاب کنيد. عبارت «browser.cache.memory.capacity» را وارد و تاييد کنيد. سپس عدد 65536 را وارد و دوباره تاييد کنيد. مرورگر خود را ببنديد و دوباره باز کنيد تا مرورگر کش جديد و بيشتري را بگيرد




کلمات کلیدی در جستجوها:

ترفندهای موزیلا

ترفند موزیلا

ترفندهاي موزيلا

تنظيمات اينترنت موزيلاترفند موزيلاغیر فعال کردن فورم در موزیلاترفندموزیلا ترفندهای موزیلافعال کردن حافظه موزیلاتنظیمات سرعت موزیلافعال کردن موزیلاترفندهای اینترنت موزیلاتنظیم موزیلاترفندهاي موزلاتنظیمات اینترنت موزیلاموزیلا ترفندتنظیم کردن موزیلاترفندهای برنامه موزیلاکاملترین ترفندهای موزیلاتنظیمات حافظه اینترنت در فایرفاکس موزیلاتنظیمات اینترنت در مزیلاترقندهاي موزيلاتنظیمات و ترفندهای موزیلاموزیلا ترفتدترفند های موزیلا

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •