نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
سپاس ها 10سپاس
  • 1 توسط kenwall
  • 5 توسط aliafzalan
  • 1 توسط aliafzalan
  • 3 توسط aliafzalan

موضوع: راه اندازی VOIP در یک شبکه محلی

  
  1. #1
    نام حقيقي: kasra nasserifar

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jul 2008
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته
    88
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    22

    راه اندازی VOIP در یک شبکه محلی

    با درود به همه دوستان
    من یک شبکه محلی بزرگ دارم و می خوام که به تدریج سیستم تلفن مرکزی(سانترال) رو حذف کنیم و تلفن ها رو با سیستم voip داشته باشیم .
    حالا چند پرسش دارم
    1.آیا باید به فکر دستگاه های تلفن جدید باشیم یا همین دستگاه های تلفن کار می کنه؟
    2.شبکه با سرعت 1000 مگابیت و سوئیچ ها همگی 1000 آیا نیاز به روتر یا وسیله ای دیگه ای هست؟
    3. در انتهای هر نود باید چه تغییری بدیم که هم تلفن و هم کامپیوتر به اون پورت وصل بشه؟ یا باید برای هر تلفن یک پورت روی سوئیچ اختصاص بدیم و در نظر بگیریم؟

    سئوال کلی من اینه که چطور تو یک شبکه محلی میشه VOIP راه اندازی کرد؟
    با سپاس



    موضوعات مشابه:
    s.scisco سپاسگزاری کرده است.





  2. #2
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2556
    سپاسگزاری کرده
    2059
    سلام
    1. یا میتونی بری IP Phone بخری و یا میتونی از VoIP Phone Adapter استفاده کنی که در این صورت میتونی تلفنهای آنالوگ رو بهش متصل کنی.
    2. نه، به چیزه دیگه ای احتیاج نداری.
    3. معمولا IP Phone ها دو تا پورت دارند، که پورت سوئیچ به یکی از پورتها متصل میشه و از پورت دیگه به کامپیوتر متصل میشه پس به پورت دیگه ای نیاز نیست. ولی اگه از Phone Adapter استفاده کنی احتیاج به یه پورت جدا داری (البته شاید Adapter هایی هم باشه که پورت دومی داشته باشه)
    4. میتونی از Cisco Call Manager استفاده کنی.

    در ضمن میتونی به جای خرید IP Phone از Softphone (نرم افزاری) + Headset استفاده کنی.


    it_ict، VHR، kenwall و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    mkm
    mkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: \\/\// K \\/\//

    عضو عادی شناسه تصویری mkm
    تاریخ عضویت
    Feb 2008
    محل سکونت
    The city of Tehran
    نوشته
    918
    سپاسگزاری شده
    385
    سپاسگزاری کرده
    253
    نقل قول نوشته اصلی توسط aliafzalan نمایش پست ها
    سلام
    1. یا میتونی بری IP Phone بخری و یا میتونی از VoIP Phone Adapter استفاده کنی که در این صورت میتونی تلفنهای آنالوگ رو بهش متصل کنی.
    2. نه، به چیزه دیگه ای احتیاج نداری.
    3. معمولا IP Phone ها دو تا پورت دارند، که پورت سوئیچ به یکی از پورتها متصل میشه و از پورت دیگه به کامپیوتر متصل میشه پس به پورت دیگه ای نیاز نیست. ولی اگه از Phone Adapter استفاده کنی احتیاج به یه پورت جدا داری (البته شاید Adapter هایی هم باشه که پورت دومی داشته باشه)
    4. میتونی از Cisco Call Manager استفاده کنی.

    در ضمن میتونی به جای خرید IP Phone از Softphone (نرم افزاری) + Headset استفاده کنی.


    دوست عزیز. میشه نمونه اش از soft phone رو معرفی کنید؟ در ضمن اگر از نرم افزار و هد ست استفاده شه خط تلفن اصلی به چی وصل میشه و نحوه تماس از داخل به خارج و خارج به داخل چگونه امکان پذیره؟ آیا نیاز به دیوایسی هست؟



  4. #4
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2556
    سپاسگزاری کرده
    2059
    نقل قول نوشته اصلی توسط mkm نمایش پست ها
    دوست عزیز. میشه نمونه اش از soft phone رو معرفی کنید؟ در ضمن اگر از نرم افزار و هد ست استفاده شه خط تلفن اصلی به چی وصل میشه و نحوه تماس از داخل به خارج و خارج به داخل چگونه امکان پذیره؟ آیا نیاز به دیوایسی هست؟
    سلام
    Cisco IP Communicator، X-Lite
    شما وقتی نرم افزار رو سیستمت نصب میکنی دیگه نیازی به خط تلفن اصلی نداری. تا اینجا تمامی ارتباط از طریق شبکه IP انجام میشه.
    حالا اگه بخوای با بیرون تماس بگیری و یا از بیرون باهات تماس بگیرن احتیاج به Access Server داری. (البته اگه تعداد ارتباطات همزمانت با بیرون کم باشه میتونی از پورتهای FXO هم استفاده کنی)


    EVERAL سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: Ata Assgari

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jan 2008
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    43
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    21
    جناب افضلان میشه در رابطه با Access-server بیشتر توضیح بدید یعنی من اگه یه AS5300 بزارم باید در کنارش Call manager هم باشه که با IP-phone ها کار کنه ؟ بعد انالوگ تلفن ها چی ازونا هم مشیه تو Voip استفاده کرد با این scenario؟



  6. #6
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2556
    سپاسگزاری کرده
    2059
    نقل قول نوشته اصلی توسط mzroyal نمایش پست ها
    جناب افضلان میشه در رابطه با Access-server بیشتر توضیح بدید یعنی من اگه یه AS5300 بزارم باید در کنارش Call manager هم باشه که با IP-phone ها کار کنه ؟ بعد انالوگ تلفن ها چی ازونا هم مشیه تو Voip استفاده کرد با این scenario؟
    سلام
    اگه بخواهی می تونی از IOS های روترهایی که VoIP رو ساپورت می کنند استفاده کنی (در این حالت نیازی به Call Manager نیست) البته اگه تعداد IP Phone هات زیاد باشند باید از Call Manager استفاده کنی.
    اسم نسخه جدید Call Manager هم شده Cisco Unified Communication Manager .
    فکر نکنم Access Server قابلیت این رو داشته باشه که بتونی داخلش IP Phone تعریف کنی، تا نظر اساتید چی باشه
    آره تلفن های آنالوگ رو میتونی با یه تبدیل به IP Phone تبدیل کنی.


    ویرایش توسط aliafzalan : 2009-09-19 در ساعت 07:57 PM
    s.scisco، kenwall و EVERAL سپاسگزاری کرده‌اند.





کلمات کلیدی در جستجوها:

نحوه راه اندازی voip

چگونه voip راه اندازی کنیم

http://forum.persiannetworks.com/f25/t27275.html

راه اندازی voip

چگونگی راه اندازی voip

softphone چیست

نحوه راه اندازي voip

توضیحات voip

توضیح voip

cisco callmanager چیست

softphone چیست؟

طریقه راه اندازی voip

مقاله در مورد VOIP

راه اندازی ip phone

voip توضیح

راه اندازی شبکه voip

ip phoneنحوه کارکردن

راه اندازي voip

softphoneچیست

ip phoneچیست

تماس تلفنی در یک شبکه محلی چگونه راه اندازی voipVOIP توضیحاتvoip چگوننه راه اندازینحوه راه اندازی ویپ در یک شبکه محلی

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •