نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2

موضوع: وضعیت ستون فقرات اینترنت و چگونگی اتصال ایران به این Backbone

  
  1. #1
    نام حقيقي: آرمين فيض الهي

    عضو عادی شناسه تصویری armin_net
    تاریخ عضویت
    Aug 2006
    محل سکونت
    ایران-مشهد
    نوشته
    165
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    9

    وضعیت ستون فقرات اینترنت و چگونگی اتصال ایران به این Backbone

    با سلام خدمت تمامی دوستان و اساتید

    من میخواستم وضعیت ستون فقرات اینترنت و چگونگی اتصال ایران به این Backbone رو بدونم و بدونم ما در ایران از کدام کلاس ip استفاده میکنیم . منظورم کلاسی که به ایران تعلق گرفته چگونه است .

    یک سری اطلاعات در مورد ستون فقرات هم دارم که به ایم مطالب اشاره میکنم
    Backbone
    A group of communications networks managed by several commercial companies that provide the major high-speed links across the country. ISPs are either connected directly to these backbones or to a larger regional ISP that is connected to one. The backbones themselves are interconnected at various access points called "NAPs." The major backbone providers include Qwest, Level 3 Communications, AT&T, Sprint/Nextel, SAVVIS and British Telecom.


    به طور ساده تر می توان اینطور بیان کرد :

    Backbone به معنی ستون فقرات است. Internet Backbone را می توانیم شاکله یا بستر اینترنت ترجمه کنیم. گرچه این عبارت معمولا بصورت ترجمه نشده به کار می رود و در هرحال مقصود از آن٬ شاهراه های ارتباطی اینترنت است. امروزه شرکتهای گوناگون در سطح جهان با خطوط و کابلهایی که حتی از زیر اقیانوس آرام هم عبور کرده اند٬ و نیز با ارتباطات بیسیم٬ همه کره زمین را تحت پوشش قرار داده اند و امکان مبادله پرسرعت حجم عظیمی از اطلاعات را فراهم آورده اند.

    شاید این تنها جایی باشد که دوباره کاری٬ به سود بشر تمام می شود. فقط در ایالات متحده آمریکا٬ بیش از ۲۰ شرکت بزرگ٬ شرق و غرب آن کشور را به هم دوخته اند. نگاهی به نقشه بستر اینترنت فراهم شده توسط این شرکتها٬ هم عظمت کار انجام شده را نشان می دهد و هم آسیب ناپذیری اینترنت و عدم وابستگی آن به یک شرکت یا یک کشور را بازگو می کند. شهرهای مختلف از نیویورک و بوستون و واشنگتن دی سی تا سانفرانسیسکو و لوس آنجلس ٬ و از سیاتل و مینیاپولیس تا هوستون و میامی توسط شاهراههای این شرکتها به هم زنجیر شده اند.
    همچنین دهها شهر مختلف آمریکا٬ توسط شرکتهای مختلف به دهها پایتخت جهان مستقیما پیوند خورده اند. فرضا نیویورک شاید از طریق تمام این شرکتها به صورت مستقیم به اکثر شهرهای بزرگ ایالات متحده متصل شده است و مستقیما با چندین پایتخت جهان ارتباط دارد. یا فرضا لندن٬ مستقیما و از طریق چندین شرکت با چند شهر آمریکا مرتبط شده است.

    به عبارت دیگر حتی با قطع یک یا چند ارتباط در شرایط پیش بینی نشده٬ باز هم اتصال از طریق شرکتهای دیگری با کابلهای دیگر٬ برقرار خواهد بود. اگر گذشته از ارتباط مستقیم و چندگانه شهر الف با ج٬ بتوانیم ارتباط غیر مستقیم از شهر الف به ب و سپس از ب به ج را هم ترسیم کنیم٬ با خطوط حاصل از شبکه پیچیده و ناگسستنی اینترنت تمام نقشه کره زمین رنگ خواهد خورد.

    سرعت انتقال اطلاعات در این بستر نیز قابل توجه است. تقریبا اکثر ارتباطات داخلی و همه ارتباطات خارجی ایالات متحده در این شاهراهها با ATM Backbone و خطوط T3 DS-3 با 45Mbps مشخص می شوند. البته ظرفیت بعضی از خطوط منجمله ارتباط با سنگاپور و هنگ کنگ٬ یک و نیم تا دو مگابیت بر ثانیه است که از نوع خطوط T1/E1 هستند.
    برخی از شاهراههای داخلی و نیز ارتباط با توکیو٬* لندن٬ پاریس٬ آمستردام و فرانکفورت OC3c/STM1 با ظرفیت 155Mbps هستند. بسیاری از خطوط داخلی از نوع OC12c با پهنای ۶۲۰ مگابیت برثانیه هستند و بسیاری از خطوط داخلی دیگر و نیز یک خط ارتباطی با لندن٬ OC48c/STM16 با پهنای باند دو و نیم گیگابیت در ثانیه هستند. خط واشنگتن دی سی به نیویورک و شیکاگو OC192c/STM64 است که پهنای باند آن ده گیگابیت بر ثانیه است.

    اما بزرگترین نقطه تبادل اینترنت در جهان٬ ایالات متحده نیست. آمریکا از این لحاظ در حال حاضر در ردیف یازدهم و پس از هلند٬ انگلستان٬ آلمان٬ ژاپن٬ سوئد٬ اسپانیا٬ شرکت دیگری از ژاپن٬ هنگ کنگ٬* مجارستان و کره قرار دارد. بزرگترین نقطه تبادل اینترنت در جهان٬ در آمستردام هلند است و به Amsterdam Internet Exchange یا AMS-IX معروف است. توان عملیاتی این مرکز در نقطه اوج آن ۲۳۰ گیگابیت در ثانیه بوده است! متوسط ترافیک روزانه این مرکز٬ هم از نظر دریافت و هم از نظر ارسال٬ طبق محاسبات اخیر٬ حدود ۱۵۵ گیگابیت در ثانیه می باشد



    طبق اخرین اطلاعات

    Countries 238 and Total IPs 2,973,549,248
    Last Updated 2009-03-31 22:37:00

    که ایران حدود 1,878,308 ای پی دارد








    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: nima

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    محل سکونت
    teh
    نوشته
    5
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    0
    آقا کسی می دونه قراره لندینگ پوینتارو چکار کنن؟ میگناز شنبه می خوان یه سیستم فیلترینگ جدید اضافه کنن.



کلمات کلیدی در جستجوها:

ستون فقرات شبکه

ستون فقرات اینترنت ایران

backbone شبکه

Backbone ایران

ستون فقرات شبکه اینترنت

نقشه backboneها در جهان

وضعیت سرعت BACKBONE در اینترنت

ستون فقرات اینترنت

ستون فقرات در شبکه

back bon در ایران

ستون فقرات level 3استفاده internet back bonebackbone ايرانBackbone شبكه اينترنتiran internet backbonebak bon يا ستون فقراتbackbone network شبکه backbone map iranاخرین نقشه از backbone در ایرانجدیدترین نقشه یbock boneآخرین نقشه backbon اینترنتhow to link connect iran to internet backboneاطلاعاتی در مورد ip backboneآخرین نقشه ی backboneنقاط تبادل اینترنت در ایران isp

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •