صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 17

موضوع: مشکل با خط E1 و اتصال یوزرها

  
  1. #1
    نام حقيقي: محمد رحمتي

    عضو غیر فعال شناسه تصویری router
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    238
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    11

    مشکل با خط E1 و اتصال یوزرها

    سلام
    پرشین نتورک را جستجو کردم اما راه حلی برای مشکلم پیدا نکردم.
    یک مشکل با خط E1 دارم.وقتی یوزرهای شبکه زیاد می شوند تعداد یوزرهایی که می توانند کانکت شوند محدود می شود مثلا روی 22 یا 18 یا 26 و بیشتر نمی شود.
    قصه از اینجا شروع شد که یک روز مخابرات به ما زنگ زد و گفت بعضی وقتها خط E1 شما آلارم می دهد.ما پیگیری کردیم دیدیم مشکل از سمت شماست.
    بعد از شنیدن این خبر ناگوار دست به کار شدم.در گام اول خطی که سیم E1 را از مخابرات دریافت و به پشت دستگاه می آورد را کلا تعویض کردم.2-سرور اکانتینگ را تعویض کردم(اکانتینگ سیب) 3-تنظیمات مربوط به اکسس سرور را کاملا مو شکافانه چک کردم. 4- کابل ارتباط دهنده مودم E1 به اکسس سرور را تعویض کردم 5-ارت اکسس سرور را چک و کلیه سیم های ارت را عوض کردم 6- مودم را با استفاده از کائوچو نسبت به رک عایق کردم که خدای ناکرده و احتمالا برق رک روی مودم تاثیر نگذارد(که بسیار بعید بود) 7- کلیه دستگاه ها را هم باد گرفتم و وسایل خنک کننده تعبیه کردم.
    در دقتی که داشتم دیدم وقتی خط ها شلوغ می شود این مشکل بوجود می آید.
    یک شب بالای سر سروها موندم ساعت 11:30 تعداد یوزها روی 22 ماند.شماره شبکه را گرفتم... اما انگار تلفن را برداشتی و هیچ شماره ای نگرفتی !!!!سریعا مودم E1 را که سیمنس هست ریست زدم یوزرها تا 28 تا اومدن و اینبار خط اشغال شد.طی تماس با مخابرات یکی از همکاران پیشنهاد داد زوج سیم را دابل کنند یا تعویض کنند تا اگر احتمالا سیم فیزیکی مشکل داره یا مقاومت بالایی داره بر طرف شود.درخواست را دادم اما هنوز انجام ندادن.امشب دوباره به این مشکل خوردم.یوزر ها روی 18 تا و خط اشغال.دوباه مودم را ریست کردم الان یوزرها روی 24 و خط هم فعلا آزاد هست.
    احتمالات خودم:
    1- خط فیزیکی مشکل داره
    2-تنظیمات مودم به هم ریخته یا مودم خرابه
    نظر دوستان؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    با احتمال 90% مشکل از خط فیزیکی هست . فاصله تا مخابرات چقدر هست ؟ آیا سیم ایوان رو مقاومت سنجی کرده اید ؟


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  3. #3
    نام حقيقي: محمد رحمتي

    عضو غیر فعال شناسه تصویری router
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    238
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    11
    فاصله تا مخابرات 700-800 متر می شود.فردا قرار هست هم خط را عوض کنند و هم مقاومتش را اندازه بگیریم.به مخابرات گفتم ممکن هست مال خط فیزیکی باشد.جواب می دهند:"شما سه -چهار ساله دارید با همین خط کار می کنید."آدم چی بگه....فردا نتیجه را اعلام می کنم.ما اکسس سرور و پورت اترنت می تونه باشه؟



  4. #4
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    519
    سپاسگزاری کرده
    197
    اتفاقا میتونه از همین باشه

    ما روی یک خط لینک داشتیم و بعد مجبور به جمع آوری شدیم

    بعد از یک سال که دوباره خاستیم روی همون خط لینک داشته باشیم
    هرکاری کردیم نشد که نشد

    اصلا پیشنهاد 2 زوج کردن مودم درحالی که ساپورت نمیکنه را نمیکنم
    چون مشکلات شما به شدن زیاد میشه
    میشه حکایت مشکلاتی که در پاچ کردن سوکت پیش میاد که یک سیگنال زودتر از روی یک سیم دیگه میرسه و بعد با هم اختلال پیدا میکنن


    بزودی دوباره برمیگردم!
    ------
    علی نیکنام
    ali { a@t } niknam.ir

  5. #5
    نام حقيقي: نويد

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    536
    سپاسگزاری شده
    57
    سپاسگزاری کرده
    13
    مشكل از مودمت نيست
    متاسفانه از اكسس سرورت هستش
    IOS رو عوض كن انشاءالله درست ميشه



  6. #6
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    تو این فاصله باز هم تاکید میکنم سیم مشکل داره، خدمت مخابرات محترم بفرمایین تو این مدت چند ساله آب نرفته تو کانالا ؟ سیم کشی اصلا دست نخورده ؟ زمین لرزه نداشتین ؟ تغییر ناگهانی دما و دستکاری پیمانکار و ... نداشتین ؟


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  7. #7
    نام حقيقي: بیل گیتس

    عضو غیر فعال شناسه تصویری Bill Gates
    تاریخ عضویت
    Aug 2006
    محل سکونت
    دره سیلیکون
    نوشته
    291
    سپاسگزاری شده
    75
    سپاسگزاری کرده
    20
    نقل قول نوشته اصلی توسط router نمایش پست ها
    فاصله تا مخابرات 700-800 متر می شود.....
    توی همچین فاصله ای باید ارتباط خوب و پایدار باشه. راستی شما غیر از این خط های E-1 دیگه ای هم دارید ؟

    ما فاصله مون حدود 4 کیلومتره و یکی از E1 هامون همچنین مشکلی داره اما بقیه خوبه.
    اگر مشکلتون حل شد یه ندا اینجا بدید تا ما هم همون کار رو بکنیم.



  8. #8
    نام حقيقي: محمد رحمتي

    عضو غیر فعال شناسه تصویری router
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    238
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    11
    خیر نداریم .این چند روزه درگیر مخابرات بودی.
    ولی الان روی اکسس سرور یک اخطار دیدم لازم دونستم بذارم چون از اکسس سرور زیاد سر در نمیارم خواهشا اگر چیزی فهمیدید ما را هم خبر کنید.با تشکر
    اینم لاگ چند دقیقه ای اکسس سرور

    *Feb 12 18:42:08.199: %LINK-3-UPDOWN: Interface Async4, changed state to up
    *Feb 12 18:42:09.699: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface Async4, changed state to up
    *Feb 12 18:42:18.179: %LINK-3-UPDOWN: Interface Async9, changed state to upen
    *Feb 12 18:42:20.979: %LINK-5-CHANGED: Interface Async9, changed state to reset
    *Feb 12 18:42:25.979: %LINK-3-UPDOWN: Interface Async9, changed state to downn
    *Feb 12 18:42:37.851: %RPS-3-MULTFAIL: There is more than one failure with the R
    edundant Power System; please resolve problems immediately
    *Feb 12 18:42:38.671: %LINK-3-UPDOWN: Interface Async10, changed state to up
    *Feb 12 18:42:40.155: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface Async10, changed state to up
    *Feb 12 18:42:46.723: %CDP-4-DUPLEX_MISMATCH: duplex mismatch discovered on Fast
    Ethernet0 (not half duplex), with S-net Ethernet0/0 (half duplex).
    *Feb 12 18:42:57.511: %LINK-3-UPDOWN: Interface Async3, changed state to up
    *Feb 12 18:42:59.003: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface Async3, changed state to upend
    *Feb 12 18:43:37.851: %RPS-3-MULTFAIL: There is more than one failure with the Redundant Power System; please resolve problems immediately
    *Feb 12 18:43:46.727: %CDP-4-DUPLEX_MISMATCH: duplex mismatch discovered on Fast
    Ethernet0 (not half duplex), with S-net Ethernet0/0 (half duplex).




  9. #9
    نام حقيقي: Reza ARYAGOHAR

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری aryagohar
    تاریخ عضویت
    Jul 2003
    محل سکونت
    Sydney ,Australia
    نوشته
    3,056
    سپاسگزاری شده
    943
    سپاسگزاری کرده
    215
    مشكل كجاست.
    اگه با پاوره هست كه كابل دوم رو وصل كن. اكه با 10BT مشكل داري CDP رو disable*كن.


    router سپاسگزاری کرده است.

  10. #10
    نام حقيقي: محمد رحمتي

    عضو غیر فعال شناسه تصویری router
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    238
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    11
    کابل پاور را تعویض کردم اما باز هم error میداد.پروتكل CDP ( برگرفته شده از Cisco Discovery Protocol ) خلاصه اطلاعاتی را در خصوص دستگاه هائی كه بطور مستقيم متصل شده اند ، نمايش می دهد و در لايه Data Link كار می كند ین اطلاعات را از گوگل سرچ کردم به نظر شما با برداشتن این خطا مشکل حل می شود.بعید می دونم.با آپدیت ios چطور.الان ورژن 12.3 روی دستگاه هست.دستگاه 8 e1 داره و لی ما از یکی استفاده می کنم.تعویض پورت e1 چطور؟من لاگ 15 دقیقه ای روتر را می گذارم.شاید بهتر بشود راهنمایی کرد.دستور no cdp run هم اگر صلاح می بینید بزنم.با تشکر


    ویرایش توسط router : 2009-02-13 در ساعت 08:33 PM

  11. #11
    نام حقيقي: محمد رحمتي

    عضو غیر فعال شناسه تصویری router
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    238
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    11
    مشکل ما همچنان باقی است There is more than one failure with the Redundant Power System; please resolve problems immediatelypower cable را عوض کردم و به ورودی دوم پاور متصل کرم مشکل کم شد اما باز هم as همون اخطار کذایی را می دهد.کسی نیست ما را یاری دهد؟البته هنوز روی cdp کار نکردم.



  12. #12
    نام حقيقي: محمد رحمتي

    عضو غیر فعال شناسه تصویری router
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    238
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    11
    با عرض پوزش کانفیک as5300 را گذاشتم تا عزیزان کمک کنند.درضمن جناب آریا گوهر دستور no cdp run هم اضافه شد ولی تاثیری نداشت.با تشکرIrShare.Net Free File Host - Host Your Files For Free آپلود رايگان فايلهاي شما


    ویرایش توسط router : 2009-02-18 در ساعت 12:14 AM

  13. #13
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    باز هم تاکید میکن خط فیزیکی...


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  14. #14
    نام حقيقي: محمد رحمتي

    عضو غیر فعال شناسه تصویری router
    تاریخ عضویت
    Sep 2005
    نوشته
    238
    سپاسگزاری شده
    15
    سپاسگزاری کرده
    11
    یعنی لاگی که اکسس سرور می دهد طبیعی هست؟وقتی مودم را ریست می کنم مشکل حل می شود.مخابرات هم امکان تعویض خط فیزیکی را ندارد.



  15. #15
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    نقل قول نوشته اصلی توسط router نمایش پست ها
    یعنی لاگی که اکسس سرور می دهد طبیعی هست؟وقتی مودم را ریست می کنم مشکل حل می شود.مخابرات هم امکان تعویض خط فیزیکی را ندارد.

    بیش از ده مورد خرابی داشتیم، جای جای ایران آباد ! همگی خطوط فیزیکی که با ریست کردن اکسس سرور یا مودم رفع میشد، نمونه اش هم تو فروم موجوده، میفرمایید یه زوج سیم دیگه از شرکت شما تا مخابرات وجود نداره که ایوان رو بزارن روی اون، خط تلفنی که روی اون هست رو بزارن جای ایوان !؟


    router سپاسگزاری کرده است.
    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

خط e1

خطE1

http://forum.persiannetworks.com/f25/t23917.html

مشکلات خطوط e1

اختلالات خطوط E1

مشكلات خطوط E1

اتصالات خطوط e1

نحوه اتصال کابلهای e1

خطوط e1 اکسس سرور

mohandessssss

روش اتصال خط e1

مشکل خط e1

ایرادات مخابراتی خط e1

تنظيم خطe1

اتصال خط مخابرات برای e1 به مودم

اتصال خط e1

mohandessssss

نحوه ارتباط خطوط E1

حل ایرادات e1

There is more than one failure with the R edundant Power System; please resolve problems immediately

مشکل E1

پیگیری مشکلات خطوط e1

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •