-
نویز در خط
مشکلی که از اول کارمون تا حالا بوده و در به در دنبال دلیلش بودیم و کل دستگاه ها و تجهیزات روتست کردیم تا بالاخره متوجه شدیم مشکل از مخابرات محترمه.
مشکل از این قراره:
کاربرا با کارت ما با سرعت پائینی وصل میشن (داخل شهری) ولی همین کاربرا با همین سیتم ها با کارت های یه شهر دیگه سرعت خوبی دارند. بنظر شما مشکل از کجاست؟
ما بعد کلی کلنجار رفتن فهمیدیم مشکل از نویز تو خط کاربراست. مخابرات اولش زیر بار نمی رفت ولی حالا یه کم قانع شده. آخه ما که نمی تونیم واسه هر یه کاربر لبتاب دستمون بگیریم و خط رو چک کنیم یا ناز مخابرات رو بکشیم.:wacko:
حالا به نظر شما بهترین راه برای رفع این مشکل چیه؟
یعنی باید واسه هر کاربر به مخابرات متوسل شیم یا ...:blink:
راستی مخابرات چطور نویز خط رو چک میکنه و می فهمه که نویز از طرف خودشونه یا کاربر؟ دستگاه خاصی دارند؟
-
مخابرات یه دستگاه داره که روی خط میزاره و با اون میتونه اینکار رو انجام بده . اینجا یه نرم افزار هم هست که با اون انجام میدن اینکار رو .
برای کاهش نویز، پیشنهاد میکنم یه لامپ LED دو رنگ (دوپایه) رو با سیم تلفنی که میخواد به مودم وصل بشه بصورت سری وصل کنید . نویز خط تا حد خیلی زیادی کاهش خواهد یافت . البته باید توجه داشته باشید که برای تماس های وارده (سمتی که LED وصل هست؛ منزل یا شرکت) CallerID از کار خواهد افتاد .
-
فرمودین یه نرم افزار هست که میشه چک کرد، میشه بفرمائین چه نرم افزاریه؟ مال خود مخابراته یا میشه گیر آورد!
-
آقای راستی
سخت افزاری نیست که بشه از طرف کاربر خط رو چک کرد؟
اسم اون نرم افزار چیه؟ فقط برای مخابراته یا ...
در ضمن بنظر شما چرا فقط این مشکل تو خط های داخلی وجود داره و با بیرون شهر این مشکل وجود نداره؟!؟
-
فکر نکنم این نرم افزاری که میفرمایید بدون سخت افزار کار کنه ! اینا یه جور تستر ویژه از اون گرون گرونا دارن که باهاش هرگونه نویز یا افت کیفیت یا اتصالی و یا .. رو تشخیص میدن. گمونم محل اتصال و خرابی رو به صورت متراژ حدودی هم تخمین میزنه !
.
منظورتون از ال ای دی دو رنگ چیه جناب راستی ؟ دو رنگ که دوپایه نمیشه. 3 یا 4 پایه داره. در ضمن فرقی نمیکنه که آنود و کاتد رو کدوم طرفی بزنی ؟ میکنه ؟
-
جناب آقای راستی من قبلا با شما صحبت کردم فرمودین که LED دورنگ استفاده کنم، دوپایه داره و فرقی هم نمیکنه که چطوری روی خط سری وصل کنیم، موقع وصل شدن LED روشن میشه و برای تغییر رنگ کنتاک ایجاد میشه و روی خط صدای تق تق ایجاد میشه که اینم خودش یه جور نویز ولی با LED های تک رنگ امتحان کردن بد نبود ولی باز هنوز نویز داشت.
اگه دستگاهی باشه که کل نویز رو برطرف کنه خوبه!
-
راه دیگه ای وجود نداره تا ما برای برطرف کردن نویز سراغ مخابرات نریم؟
-
اگه کسی راه بهتری پیدا کرد به ما هم بگه تا مشکلمون حل بشه
-
هیچ راهی نداره داداش من فیبر دارم مردم اینقدر دادو بیداد کردم
فیبرم همچنان 30 درصد error داره اما کو گوشه شنوا
وای به حال شما که از سیم مسی استفاده می کنید.
-
شما رو فیبر هم 30% نویز دارید؟
خیلی ستمه.
-
يك سيم از ترمينال دم در خونتون يعني از محلي كه انشعاب سيم شما اومده بكشيد تا پاي كامپيوترتون بهتر ميشه فقط تا حد ممكن نگذاريد از كنار سيم برق رد بشه .