S چیست ؟
شرح :

در واقع عمل تبدیل یک IP به نام دامنه را عمل Reverse DNS میگویند ؛ این عمل دقیقا بر عکس کار DNS است ، همانگونه که همه میدانیم در عمل DNS ما نام دامنه را وارد کرده و با استفاده از این سرویس به شماره IP آن دسترسی پیدا میکنیم ، اما در Reverse DNS دقیقا کر بر عکس است .

  • مثلا : سیستمی با IP 192.2.4.86 برابر میشود با www.exmaple.com و البته شاید چندین نام را به ما باز گرداند که در اکثر مواقع اینگونه است .

مورد کاربرد :
کاملا واضح است اما ، این عمل بیشتر هنگامی مورد استفاده واقع میشود که ما بخواهیم ببینیم روی یک Host چند سایت وجود دارد و نام آن ها چیست ، و اطلاعاتی از این قبیل را بدست بیاوریم . برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر میتوانید به اینجا مراجعه کنید .

تکنیک مشابه :
متد دیگری هم وجود دارد به نام Reverse IP که تقریبا مشابه بالایی است .

استعمال :
برای استفاده از این متد میتوانید از Script های آماده یا ابزار های Online موجود بر روی شبکه یا ابزار های Local استفاده کنید ، البته بنده به شخصه بیشتر از ابزار های Online را ترجیح میدهم ، شما میتوانید از سایت های زیر برای این منظور استفاده کنید :

http://whois.sc
http://whois.webhosting.info/192/255/255/255 هاست مورد نظر) IP)
http://remote.12dt.com/rns/
http://www.infosyssec.com/infosyssec/ipsectools.htm
http://www.iwebtool.com/reverse_ip

در مورد ابزار های Local هم باید بگویم ابزار های زیادی است که برای ویندوز میشود به ابزار Magic NetTrace و در لینوکس میشود به فرمان Dig اشاره کرد



موضوعات مشابه: