در مجموعه ما یک سیستم گیمینگ با منبع رم 64 به کمک مجازی سازی Esxi در حال خدمت است که سرور اصلی ما می‌باشد.
حدود ده ماشین مجازی برای این سرور ترتیب داده شده است.
این سرور دارای 4 هارد 4 ترابایت است و دو عدد اس اس دی 256
روی این سرور هیچ ریدی نیست و کارت رید هم ندارد
به کمک وی ام و ابزارهای دیگری بکاپ گرفته می‌شود
تعداد کاربران شرکت ما حدود 40 نفر هستند که مهمترین استفاده نرم افزاری استفاده از یک سیستم جامع مالی فروش انبار بازرگانی است که همزمان 30 نفر در بالاترین حد از آن استفاده می‌کنند.
در حال حاضر یک پورتال هم برای شرکت نوشته شده است که قرار است به وب سایت ما وصل شود و مشتریان ما از سراسر ایران وارد محیط کاربری خودشان بشوند که تصمیم داریم سرورش داخل شبکه خودمان باشد که برنامه نویس گفته سرور نیاز به 32 گیگ رم دارد و سی پی یو مهم نیست در بالاترین حد، ممکن است همزمان 1500 نفر وارد پورتال شوند که از نظر بنده این تعداد شاید هیچوقت به 50 کاربر هم نرسد.

ضمن اینکه دو سرور دیگری هم هر کدام با منبع رم 16 وجود دارد که یکی از آنها مجازی سازی نشده و روی آنها سرویس‌های بی اهمیت‌تر نصب شده است که از دست رفتن آنها اتفاقی برای مجموعه پدید نمی‌آورد.

در میان این ماشین‌های مجازی در این سرور - یک ماشین مجازی است که ویندوز سرور 2016 می‌باشد و به آن 20 گیگ رم اختصاص داده شده است کرک شده به طوری که همزمان نامحدود کاربر می‌توانند به آن ریموت شوند. با این حال یک پروفایل ساخته شده است و با پروفایل دیفالت این ویندوز سرور جا به جا شده است به طوریکه هر کسی که دسترسی داده شود و به آن ریموت بزند تمامی موارد کاری و دسترسی‌های قابل استفاده آنجا به او تخصیص داده می‌شود اما متاسفانه با وجود اینکه این سناریو جا افتاده و استفاده می‌کنند از نظر بنده منطقی و اصولی و استاندارد نیست و به دنبال سولوشن دیگری هستم.

در هر صورت برای قدم اول در اصلاح زیرساخت مجازی سازی نیاز به مشاوره دوستان دارم و الویت بعدی روی مجازی سازی دسکتاپ می‌باشد.

با توجه به اینکه می‌بایست ماشینی هم برای وب سرور در نظر بگیریم و این مصادف شده با تعویض یک سرور با ماهیت سرور
پیشنهاد شما برای خرید سرور چیست؟
دوستی پیشنهاد داد که از سرورهای سوپرماکرو تهیه کنم چون سرور hp‌گران تر و بالاتر از نیاز ماست اما خود بنده موافق hp‌هستم
ضمن اینکه کل دیتای ما در کل شبکه شرکت هم از یک ترابایت تجاوز نمی‌کند در حال حاضر حدود 600 گیگ هم اشغال نشده چون سیستمهای گرافیک و مدیا روی خودشان اطلاعات ذخیره می‌شود.

ضمن اینکه دوست داشتم بحث HA‌و کلاسترینگ هم داشتیم در صورتی که سرور اول از کار بیافتد در سرور دوم سرویس بازیابی شود که این هم می‌خواستم پیشنهاد بدهم که گویا خیلی هزینه بردار است و با توجه به این توضیحات اصلا چنین چیزی را برای ما الزام آور می دانید ؟ و هزینه تقریبی این کار به چه صورت است؟
راستی ما از فایروال نرم افزاری کریو کنترل هم بهره می‌بریم.
در هر صورت می‌خواهم پیشنهادی که می‌دهم جوری باشد که دوباره کاری نشود و یک کار خوب و اساسی باشد



موضوعات مشابه: