مقایسه سیتریکس و هورایزن

دو شرکت Citrix و VMware دو قطب اصلی در مبحث مجازی سازی هستند.VMware بواسطه محصول vSphere خودش در مجازی سازی سرور که بوسیله سیستم عامل Esxi مجازی سازی کل دیتاسنتر را انجام میدهد و همچنین محصول Horizon در مجازی سازی دسکتاپ و محصول بسیار پر قدرت دیگر با نام NSX در مجازی سازی شبکه و از طرف دیگر Citrix به واسطه مجازی سازی دسکتاپ و همچنین نرم افزار با نام های XenDesktop و XenApp و همچنین Netscaler که یک ابزار کامل برای ارتباط کاربر ها با شبکه داخلی و همچنین بعنوان یک Load balancer و خیلی موارد دیگر پرچم دار در مجازی سازی هستند.در این مقاله ما به تفاوت ها و همچنین معایب و مزایای دو محصول XenDesktop و Horizon میپردازیم.

شاید سوالی که همیشه در ذهن شما در مورد این تکنولوژی و این دو شرکت هست اینکه:کدوم شرکت برتر از دیگری است ؟در حوزه VDI ؟؟

این جواب و جدول زیر حاصل سالها تجربه و کار بنده در این حوزه و انجام پروژه های متعدد در هردو بستر و پیاده سازی برای شرکت های مختلف هست.در جواب بسیار سخت است که بگیم کدوم بهتر از دیگری است چونبسته به جایی که شما قرار هست استفاده کنید هر کدام میتوانند مزایا و معایب داشته باشند.در این مقاله با هم تفاوت ها و معایب و مزایا هر دو محصول رو بررسی خواهیم کرد به این دید که شما با خوندن این مقاله به این نتیجه برسید که کدام راهکار مناسب سازمان شما است.

اگر در ابتدا نیاز دارید تا برای یادآوری مجازی سازی VMware هورایزن مطالعه ای داشته باشید. مقاله هورایزن چیست را بخوابید.

ردیف ویژگی Citrix Horizon توضیحات
۱ Launch یا اجرا شدن اتوماتیک برنامه بعد از ارتباط با سرور VDI Supported Not Supported این ویژگی به شما این امکان رو میدهد که یک سری از نرم افزار ها بعد از ارتباط با VDI اجرا شوند برا سهولت کار
۲ به صورت اتوماتیک قرار گرفتن برنامه های ویندوزی در Start Menu Supported Not Supported این ویژگی به شما این امکان رو میدهد شما برنامه های Publish شده در ساختار VDI بصورت اتوماتیک در Start Menu قرار بگیرند برای سهولت کار کاربران
۳ پشتیبانی از ویژگی های Windows Aero Supported Not Supported این ویژگی به شما این امکان رو میدهد تا بتوانید از App Switching و Application peak که از امکانات Windows aero است استفاده کنید.
۴ اجرای نرم افزار های ویندوزی بر روی موبایل های Touch Supported
۵ کانفیگ کلاینت ها بر اساس Email ادرس کاربران Supported Not Supported در سیتریکس این امکان وجود دارد که کاربران بوسیله ایمیل سازمانی خود در VDI عمل Login را انجام بدهند البته نیاز به تنظیمات در DNS است.
۶ کانفیگ کلاینت ها بر اساس Email ادرس کاربران Supported Not Supported این امکان به شما این قابلیت رو میدهد که در مکان های مانند کیوسک یا محیط های عمومی مانند کتابخانه ها افراد بتوانند بدون عمل احراز هویت به Desktop ها Application ها در محیط VDI دسترسی داشته باشند
۷ پشتیبانی از anonymous user sessions Supported Not Supported این امکان به شما این قابلیت رو میدهد که در مکان های مانند کیوسک یا محیط های عمومی مانند کتابخانه ها افراد بتوانند بدون عمل احراز هویت به Desktop ها Application ها در محیط VDI دسترسی داشته باشند
۸ User self-service password unlock and reset Supported limited این امکان به شما این قابلیت رو میدهد که کاربر در مواقعی که در زمان Login به مشکل بر میخورد بتواند خودش یک سری موارد مربوط به User Account رو انجام دهد مانند تغییر پسورد و همچنین Unlock.البته این امکان زمانی برقرار میشود که کاربر به یک سری سوال ها ائل جواب دهد و بعد از درست بودن جواب ها امکان مدیریت User Account برای اون کاربر مهیا خواهد شد
برای مطالعه کامل این جدول و توضیحات دقیق هر سطر کافیست وارد این مقاله شوید

مقایسه تفاوت دقیق سیتریکس و هورایزن






موضوعات مشابه: