سلام و عرض خسته نباشید خدمت اساتید گرامی
یک سرور اختصاصی از ovh فرانسه گرفتم که حکم بکاپ برای یک سرور اختصاصی دیگر مستقر در آلمان است.
زیر ساخت سرور اصلی vmware esx و با raid سخت افزاری بوده، اما سرور بکاپ، کنترلر سخت افزاری Raid نداشته و دو تا هارد ساتا 2 ترا دارد. تا آنجا که اطلاع دارم ESX از raid نرم افزاری پشتیبانی نمی کند.
آیا راهکاری دارید که در صورت fail شدن یکی از این دو هارد، کمترین مخاطره را داشته باشیم؟ اگر اطلاعات سرور بکاپ پاک شود ما به مدت چند روزی (زمان تعویض هارد) بکاپ نخواهیم داشت ضمن اینکه بکاپ های تا یک ماه پیش هم از دست می رود و مجدد بایستی بکاپ گیری انجام شود.
یک راه که به ذهن خودم رسیده اینکه در هر دیسک یک ماشین برای بکاپ گیری بسازم و در هر دو بکاپ گیری رو انجام بدم. در این صورت کلا 2 ترا فضای ذخیره سازی دارم. در این حالت اگر یک دیسک fail بشه بکاپ های من در دیسک دوم هست.
ضمنا در خصوص سناریوی Restore هم دو روش وجود دارد. یکی اینکه بکاپ از ماشین های سرور اصلی را restore کنم به سرور اصلی. در این حالت زمان Restore ممکن است چندین ساعت طول بکشد.
روش دوم اینکه بکاپ از ماشین های سرور اصلی، در سرور فرانسه هم همیشه روشن بوده و روزانه یا ساعتی replicate بشن و در زمان وقوع مشکل برای ماشین های سرور اصلی، فقط آی پی دامنه ها را تغییر بدم به سمت سرور بکاپ تا زمانی که مشکل سرور اصلی حل شود.
در کل اگر سولوشن مناسبی برای وضعیت های شرح داده شده دارید، خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.
متشکرم



موضوعات مشابه: