نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 8سپاس
  • 4 توسط Reza.D
  • 3 توسط EVERAL
  • 1 توسط aqfery

موضوع: نحوه جداسازی محیط بکاپ از شبکه داخلی

  
  1. #1
    نام حقيقي: فرشاد یوسفی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    663
    سپاسگزاری شده
    366
    سپاسگزاری کرده
    502

    نحوه جداسازی محیط بکاپ از شبکه داخلی

    من سه عدد سرور بکاپ دارم که به کمک veeam‌ و backup assist بکاپ گیری انجام می‌دم

    با توجه به اینکه اگر شبکه درگیر باچ افزار بشه بکاپها هم آلوده می‌شه به فکر جداسازی شبکه داخلی از محیط بکاپ افتادم...

    از سه سروری که بکاپ گیری باهاشون انجام می‌دم... دو تا از این سرورها ماشین مجازی هستند و یک سرور فیزیکی هست

    هر سه سرور جوین به دومین هست

    نحوه جداسازی این سرورها از شبکه داخلی رو می‌خواستم بدونم به چه شکلی باید عمل کنم؟
    مثلا از طریق فایروال دسترسی‌ها به این سرور بکاپ رو محدود کنم به سرور esxi‌ یا تدابیر دیگری باید در نظر گرفت؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: رضا دانشمند (Dj Pashmak)

    عضو ویژه/سرپرست بخش Cisco شناسه تصویری Reza.D
    تاریخ عضویت
    Oct 2007
    محل سکونت
    .
    نوشته
    950
    سپاسگزاری شده
    885
    سپاسگزاری کرده
    870
    در تجربه ای که با بحث باج افزار داشتم ماشین هایی که در VLAN سرورها بودن همه آلوده شده بودن اما VLAN دیگه ای که سرور داشتیم بدون مشکل بود. در همون زمان برای بک آپ سرورها VLAN متفاوتی تعریف کردیم و سرور ها رو به اونجا منتقل کردیم و تا الان مشکلی نداشتیم
    بحث فایروال و بقیه متدها برای باج افزار خیلی کارایی نداره تا جایی که من دیدم و تجربه کردم، البته به عوامل دیگه ای که مهمترین اونها نوع و قابلیت های فایروال و معماری شبکه هست بستگی داره.


    M-r-r، mehrzadmo، Hanif و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.
    The great pleasure in life is doing what people say you cannot do

  3. #3
    نام حقيقي: Rmin Rezaeimehr

    عضو ویژه شناسه تصویری EVERAL
    تاریخ عضویت
    Jul 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    580
    سپاسگزاری شده
    504
    سپاسگزاری کرده
    567
    نوشته های وبلاگ
    7
    سلام
    معمولاً Ransomware از طریق بستر اینترنت به شبکه منتقل میشه، نداشتن AntiVirus معتبر و فعال نبودن Componentهای مربوطه نظیر AntiCryptor، فعال نبودن Signature update، فعال بودن اینترنت سرورهایی که عملاً نیاز به اینترنت ندارند. عدم بروزرسانی Patch مایکروسافت در سطح سرویس و سرورهای مجموعه. باز کردن پیوست Mail Serverها (نداشتن آگاهی EndUserها در این حوزه) و ... موجب بروز ریسک‌های باج‌افزاری می‌شود.
    می‌تونید عندالزوم محیط Backupها را در Zoneای از فایروال قرار بدید که به شبکه اینترنت دسترسی نداشته باشه؛ (پیش فرض: ضمن فعال بودن Screening فایروال و اعمال آن در Zoneها - بستن پورت‌های 449 - 139 - SMB - 3389 از طریق Firewall) انجام شود.
    و جهت Reportگیری Logهای Serverها و آنالیز حملات بحث مانیتورینگ و ایجاد DataModel از طریق Splunk و یا از طریق Dynamic Threat Defence مربوط به کنسول Eset که فایل‌های مشکوک (بدافزار - باج افزار و ...) را به یکی فضای Cloud Base ارسال می‌کنه و بررسی و ارسال جوابیه در اینخصوص ارائه میشه موثر است.


    M-r-r، Hanif و aqfery سپاسگزاری کرده‌اند.
    !It's possible to change your life at any time

  4. #4
    نام حقيقي: فرشاد یوسفی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    663
    سپاسگزاری شده
    366
    سپاسگزاری کرده
    502
    سپاس از دوستان بابت راهنمایی های بسیار مفید


    EVERAL سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •