نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 از مجموع 7
سپاس ها 9سپاس
  • 3 توسط zamoova
  • 1 توسط aliakbari
  • 1 توسط zamoova
  • 1 توسط hadializadeh
  • 1 توسط zamoova
  • 1 توسط aliakbari
  • 1 توسط zamoova

موضوع: بررسی 5 فایروال برای کامپیوتر های شخصی

  
  1. #1
    نام حقيقي: سجاد کلاهی

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    میاندوآب
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    634
    سپاسگزاری کرده
    0

    بررسی 5 فایروال برای کامپیوتر های شخصی




    در هنگام آزمايش، عمده‌ترين مشكلي كه در تمام فايروال‌ها ديده مي‌شد، عدم تطابق و سازگاري آن‌ها با ايجاد تغييرات در تنظيم پي‌سي بود كه اغلب نيز دليل بروز چنين مشكلي را مي‌توان حفاظت شديد فايروال از حمله تهديدات بيروني دانست. همچنين مي‌توان تمام موارد آزمايش را به دو قسمت تقسيم كرد: آزمايش در مقابل نوع برخورد با تهديدات بيروني (با بهره‌گيري از نرم‌افزار Portscan در نشاني dslreport.com) و آزمايش در مقابل نوع برخورد با تهديدات داخلي و در نهايت شناسايي فايروالي كه بهترين عكس‌العمل را در مقابل اين نوع تهديدات و در كل در مواقع اضطرار از خود نشان مي‌دهد.

    نكته ديگر آن‌كه، با وجود تغييرات عمده، هم در نرم‌افزار و هم در سخت‌افزار پي‌سي و سيستم‌عامل از گذشته تاكنون، باز هم مشكلا‌تي كه براي پي‌سي‌هاي امروزي به وجود مي‌آيد تشابه زيادي با مشكلا‌ت گذشته دارد.
    البته اگر هنوز از ويندوز 98 و ME استفاده مي‌كنيد انتخاب‌هايتان براي نصب يك فايروال بسيار محدود خواهد بود (به طور مثال مي‌توانيد از فايروال Norton Personal Firewall و PC‌-‌Cillin Internet Security استفاده كنيد و از فايروال‌هايي چون مك‌آفي يا ZoneAlarm نمي‌توانيد استفاده كنيد.)

    يكي ديگر از برنامه‌هايي كه براي آزمايش فايروال‌ها استفاده شد، Atelier Web Firewall Tester نام دارد. اين برنامه از ترفندهاي بسيار موذيانه‌اي استفاده مي‌كند تا بتواند از درون پي‌سي كه فايروال روي آن نصب شده است، راهي به دنياي بيرون باز كند. اين‌ كارها را نيز بيشتر با استفاده از Internet Explorer يا IE ActiveX انجام مي‌دهد. بنابراين مي‌توان روي فايروالي كه از پسِ حقه‌ها و ترفندهاي اين نرم‌افزار برآيد، بيشتر حساب كرد.


    McAfee Internet Security Suite
    نام مك‌آفي بيشتر يادآور نرم‌افزارهاي ضدويروس اين شركت مي‌باشد، اما امروزه علا‌وه بر ضدويروس‌هاي اين شركت، فايروال‌ها و نرم‌افزارهاي متعدد امنيت شبكه و حتي نمونه‌هاي پيشرفته نرم‌افزارهاي حفاظتي شبكه‌هاي بي‌سيم، محصولا‌ت ديگر اين شركت را شامل مي‌شوند.

    اولين مسئله‌اي كه در هنگام كار با اين برنامه احساس شد، سرعت اجراي برنامه بود. اين برنامه نسبت به فايروال‌هايي چون PC - Cillin و Zone Alarm در هنگام باز شدن و پاسخ‌دهي به اعمال كاربر، داراي سرعت پاييني بود. هنگامي كه برنامه اصلي را باز مي‌كنيد (مركز اصلي انجام فعاليت‌ها) بايد زمان زيادي منتظر باشيد تا اطلا‌عات مربوط به هر عنوان و بخش فراخواني و براي كار آماده شوند. البته اين مسئله را نمي‌توان جزء موارد بد به حساب آورد، اما به هر صورت اين مسئله بسيار رنج‌آور است و شايد بتوان آن را مشابه نرم‌افزارهاي كندSymantec قلمداد كرد.
    در يك نگاه
    McAfee Internet Security Suite
    توليدكننده: McAfee
    قيمت: 99/49 دلا‌ر
    در مجموع امكاناتي همانند ساير نرم‌افزارهاي مشابه را به كاربر ارائه مي‌كند، اما وجود ويژگي‌هاي هوشمندانه‌اي چون Site Advisor اين فايروال را از سايرين متمايز كرده است.

    مك‌آفي را بيشتر با برنامه‌هاي ضدويروس مي‌شناسيم، اما امروزه فايروال و ساير برنامه‌هاي امنيتي از محصولا‌ت ديگر اين شركت هستند.

    اضافه كردن برنامه‌ها به فهرست block/allow كار چندان دشواري نيست. كافي است با كليك روي Add Allowed Program در فهرست McAfee's Program Permissions و انتخاب فايل‌هاي داراي پسوند.

    EXE كار را به اتمام برسانيد. روال مشابهي را نيز براي اضافه كردن برنامه‌هاي ممنوعه بايد در پيش گيريد.

    اگر يكي از برنامه‌هاي موجود در فهرست، در بانك اطلا‌عاتي آنلا‌ين McAfee Hacker Watch موجود باشد، مي‌توانيد با كليك روي آن در فهرست Permissions و سپس كليك روي Learn More، اطلا‌عات بيشتري در مورد آن نرم‌افزار به دست آوريد.

    نتايج بررسي‌ها با استفاده از DSLReports خوب بود و فايروال توانست جلوي برنامه‌هايي را بگيرد كه مي‌خواستند به طور مستقيم به شبكه دسترسي داشته باشند.

    البته گاهي هنگامي كه حتي به وضوح برخي برنامه‌ها را مسدود مي‌كرديم، باز هم فايروال رفتار درستي نداشت و به درستي جلوي آن‌ها را نمي‌گرفت.


    يكي از امكاناتي كه به طور بسيار هوشمندانه‌اي در مك‌آفي مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر مي‌رسد راه جديدي براي حفاظت از كاربران در مقابل تهديدات باشد، به كارگيري پلا‌گين‌هاي مخصوص مرورگر براي هر دو مرورگر IE و فايرفاكس با نام Site Advisor است. اين برنامه با بهره‌گيري از بانك اطلا‌عاتي جامع خود، از سايت‌هايي كه استفاده از آن‌ها مي‌تواند براي امنيت پي‌سي مشكل‌ساز باشد، به كاربر هنگام رجوع به چنين سايت‌هايي هشدار مي‌دهد و حتي گاهي از ديده شدن آن‌ها جلوگيري مي‌كند.

    (البته مي‌توانيد Advisor را به صورت جداگانه و رايگان دانلود كنيد) نكته‌اي كه هنگام استفاده از Site Advisor بايد به آن توجه شود اين است كه اين برنامه تنها هنگامي كه بخواهيد مستقيماً به سايت دسترسي داشته باشند، مفيد خواهد بود و اگر برنامه‌هاي ديگر يا كنترلرهاي ActiveX بخواهند به طور غيرمستقيم به سايت‌ها دسترسي داشته باشيد، Site Advisor ديگر كار چنداني براي شما نخواهد كرد.

    بخش‌هاي ديگر اين فايروال مثل System Guard از تحركات مشكوك ساير نرم‌افزارها در پي‌سي جلوگيري مي‌كند. همچنين مشابه ساير فايروال‌ها، بخشي نيز براي كنترل والدين بر فرزندانشان در نظر گرفته شده است و البته ويژگي بسيار جالبي كه در اين بخش با آن‌ برخورد خواهيد كرد، تحليل تصاوير يا Image analysis نام دارد كه در صورت فعال كردن آن، تصاوير از لحاظ محتوايي تحليل مي‌شوند و اگر مناسب تشخيص داده نشوند، از نمايش آن‌ها جلوگيري خواهد شد. البته با اين‌كه در هنگام استفاده، اين ويژگي به خوبي عمل مي‌كند، در موارد نادري نيز تصاوير را اشتباه فيلتر مي‌كند كه با توجه به اين مشكل، فعال بودن هميشگي اين ويژگي‌ها پيشنهاد نمي‌شود.

    در يك نگاه
    Microsoft Windows Firewall
    توليدكننده:
    مايكروسافت
    قيمت: رايگان (به همراه ويندوزاكس‌پي)
    در مجموع تمركز بر حفاظت از پي‌سي در مقابل خطرات خارجي از بين ساير تهديدات دارد.

    فايروال ويندوز به قدري ساده و ابتدايي است كه نمي‌تواند امنيت مناسبي را براي شما فراهم كند.
    ‌Microsoft Windows Firewall
    لطفاً نخنديد. بنابر هر دليلي، بسياري از كاربران فقط از فايروال ويندوز استفاده مي‌كنند و تنها محافظ آن‌ها در مقابل تهديدات نيز همين فايروال است.

    در مورد عملكرد اين فايروال مي‌توان گفت كه‌اين فايروال امنيت را به قيمت محدودسازي به ارمغان مي‌آورد. يعني هر چه پي‌سي خود را محدودتر كنيد، امنيت نيز افزايش مي‌يابد.

    با اين تفاسير، مسلم است كه نبايد خيلي به اين فايروال اعتماد كرد، چون اساساً داراي سيستم‌هاي دفاعي چنداني نيست.

    به نظر مي‌رسد فايروال ويندوز تنها يك Internet Connection Firewall باشد؛ چرا كه بيشترين توجه به اتصالا‌ت اينترنتي شده است. ولي با اين وجود حتي به صورت پيش‌فرض هم اين بخش فعال نيست.

    لا‌زم به ذكر است كه كرم‌هايي چون Blaster و Sasser هر دو از اين ضعف فايروال استفاده كردند و توانستند از همين طريق به پي‌سي‌ها نفوذ كنند.


    بعد از آن مايكروسافت در اولين نسخه فايروال خود كه بعد از اين جريان انتشار يافت، همين نسخه‌اي كه اكنون در Windows XP Service Pack2 ارائه شده است، اين ضعف را اصلا‌ح كرد و بنابراين اين بخش به طور پيش‌فرض فعال شد.

    مسئله عمده‌ ديگري كه فايروال ويندوز بر آن تمركز بيشتري دارد، مقابله با تهديدات بيروني است. مثل مقابله با كرم‌هايي كه در بالا‌ به آن‌ها اشاره شد، و اين‌كار را نيز از طريق محدودسازي كاركردها (مثل به اشتراك‌گذاري فايل و چاپگر در شبكه) كه مي‌توان با آن‌ها با جهان خارج ارتباط برقرار كرد صورت مي‌دهد. البته محدودسازي اينگونه موارد كاملا‌ً قابليت سفارشي‌سازي دارد و مي‌توانيد بنابر تشخيص خود برخي از آن‌ها را فعال كنيد و برخي ديگر را غيرفعال.

    با استفاده از DSLReport، فايروال ويندوز در مقابل حركات پنهاني اين برنامه (البته در مورد تهديداتي كه از بيرون آغاز مي‌شوند) عكس‌العمل مناسبي از خود نشان داد. اما همان‌طور كه انتظار مي‌رفت، فايروال ويندوز در مورد تحركاتي كه از داخل پي‌سي آغاز مي‌شدند، عكس‌العمل مناسبي از خود نشان نداد.

    مسئله بسيار مهم ديگر كه اشاره به آن خالي از لطف نيست آن‌ است كه اين فايروال توانايي جلوگيري از دسترسي برنامه‌هايي كه از خارج از پي‌سي مي‌خواهند به آن دسترسي داشته باشند را ندارد. به عبارت ديگر، با اين فايروال حتي ‌امكان محدودسازي دسترسي ساير كاربران شبكه به پي‌سي شما وجود ندارد.

    ويژگي مناسب ديگري كه در اين فايروال وجود دارد، اين است كه مي‌توان به سرعت تنظيمات آن را مطابق با انواع شبكه‌هايي كه معمولا‌ً كاربران نوت‌بوك با آن‌ها سروكار دارند، تغيير داد. به طور خلا‌صه شايد بتوان در مورد فايروال ويندوز گفت كه به عنوان يك فايروال هميشگي نبايد روي آن حساب كرد.

    Symantec Norton Personal Firewall 2006
    از سال‌هاي گذشته يك حس بي‌اعتمادي و دل‌آزردگي نسبت به محصولا‌ت روميزي شركت سيمانتك در من وجود داشته است؛ آن هم عمدتاً به خاطر سنگيني و كند بودن محصولا‌ت اين شركت نسبت به ساير محصولا‌ت هم رده خود بوده است. اما Norton Personal Firewall 2006 را مي‌توانيد به صورت جداگانه يا به عنوان بخشي از بسته امنيتي شركت سيمانتك در پي‌سي خود نصب كنيد و نظرتان را تغيير دهيد. در واقع اين فايروال برنامه خوبي است، اما وجود اينترفيس پيچيده‌اي كه حتي انجام كارهاي عادي نيز با آن بسيار سخت مي‌نمايد، كمي بر سنگين بودن نرم‌افزار افزوده است.

    در يك نگاه
    Symantec Norton Personal Firewall 2006
    توليدكننده:
    سيمانتك
    قيمت: 99/49 دلا‌ر
    در مجموع بهترين انتخاب براي كاربراني است كه از ساير محصولا‌ت سيمانتك استفاده مي‌كنند. البته در مقايسه با محصولا‌ت هم قيمت خود، داراي امكانات كمتري است.

    Norton Personal Firewall برنامه خوبي است، اما اينترفيس پيچيده‌اي دارد.
    البته اينگونه طراحي‌هاي پيچيده را مي‌توان در اغلب محصولا‌ت شركت سيمانتك يافت و الزاماً محدود به اين فايروال نمي‌شود.

    اين مسئله تا جايي پيشرفته است كه به نظر مي‌رسد با يك پي‌سي قوي نيز باز هم تغيير چنداني در كندبودن برنامه ديده نشود؛ چرا كه من روي يك پي‌سي با پردازنده 3GHZ و دو گيگابايت حافظه اصلي و روي يك نوت‌بوك با پردازشگر 1GHZو مقدار حافظه اصلي 256 مگابايت هم اين برنامه را نصب كردم، ولي تأثير چنداني در سرعت اجراي برنامه احساس نكردم.

    شايد يكي از دلا‌يل كندي اين برنامه اين است كه برنامه مجبور است مشابه فايروال مكآفي اجزا و بخش‌هاي متفاوتي را به طور همزمان پردازش كند.

    Norton Personal Firewall بسيار مشابه ساير برنامه‌هايي كار مي‌كند كه تا به حال در اين مقاله به آن‌ها پرداختيم.

    به طور مثال، اگر كاربر برنامه‌اي اجرا كند كه در فهرست برنامه‌هاي شناخته شده فايروال (Known - program list) قرار نداشته باشد، فايروال با دادن اخطار از كاربر مي‌خواهد كه اجراي آن را تأييد كند.

    همچنين مي‌توانيد براي استفاده از اين نوع برنامه‌ها به فايروال بگوييد كه اجازه دسترسي نامحدود به برنامه را به شما بدهد يا فايروال براساس نوع رفتار برنامه تصميماتي بگيرد و به شما اعلا‌م كند. همچنين تمام برنامه‌هاي پيشنهادي شركت سيمانتك و ساير برنامه‌هاي معتبر مثل فايرفاكس، سازگاري كاملي با اين فايروال دارند.

    اگر فايروال را روي سطح امنيتي High تنظيم كنيد و از سايت‌هايي استفاده كنيد كه داراي اپلت‌هاي جاوا و كنترلرهاي ActiveX باشد، فايروال اين مسئله را مرتباً به كاربر گوشزد خواهد كرد. تا جايي كه شايد بهتر باشد فايروال را غيرفعال كنيد. اين اولين ويژگي‌اي بود كه من آن را غيرفعال كردم. نكته قابل توجه اين است كه تفاوت عمده بين سطح امنيتي High و (Medium (recommended در همين اعلا‌ن‌هاي خسته‌كننده است.

    نكته ديگر آن‌كه، تنها آيتم قابل تنظيم در هر سطح تعيين مقدار مسدود كردن مواردي چون اپلت‌هاي جاوا، كنترلرهاي ActiveX، و وجود برخي تنظيمات كنترلرهاي دسترسي است. در صورتي كه در ساير فايروال‌ها بخش‌هاي متعددي هستند كه مستقل از سطح امنيتي تعيين شده به صورت دستي توسط كاربر قابل تنظيم هستند.

    نكات مثبت ديگري نيز هستند كه مي‌توانيد آن‌ها را در Norton Personal Firewall پيدا كنيد. در مقايسه با فايروال‌هايي چون Zone Alarm و PC-Cillin مي‌توانيد مطمئن باشيد كه اطلا‌عات شخصي شما به گونه‌اي حفاظت مي‌شوند كه تحت هيچ شرايطي در يك اتصال ناامن جابه‌جا نخواهند شد. همچنين كاربران نوت‌بوك مي‌توانند با استفاده از امكانات متعدد تحت شبكه اين فايروال، به راحتي از شبكه‌هاي مورد نياز خود استفاده كنند. (در مجموع سيمانتك مي‌تواند به طور خودكار نوع شبكه‌اي كه مشغول استفاده از آن هستيد را تشخيص دهد و مطابق با نوع آن، تنظيمات مناسب را انجام دهد).

    در انتها اگر محصولا‌ت سيمانتك را براي كار انتخاب كرده‌ايد، بايد بدانيد كه بزرگ‌ترين امتياز اين محصولا‌ت سازگاري با ساير نرم‌افزارهاي اين شركت است. اما اگر هنوز فايروالي را انتخاب نكرده‌ايد، برنامه‌هاي ديگري هم براي شروع هستند.

    Trend Micro PC - Cillin Internet Security 2006
    من همواره از طرفداران ضدويروس‌هاي PC-Cillin بوده‌ام. دليل آن هم كار كردن خوب، سبك و سريع بودن، و كاربري آسان اينترفيس محصولا‌ت اين شركت بوده است.
    در يك نگاه
    Trend Micro PC-Cillin Internet Security 2006
    توليدكننده: Trend Micro
    قيمت: 99/49 دلا‌ر
    در مجموع يكي از بهترين ضدويروس‌هايي است كه تا به حال براي پي‌سي ساخته شده است، به همراه يك فايروال و پشتيباني حفاظت از شبكه به همراه ساير ابزارهاي لا‌زم براي حفاظت از پي‌سي.

    فايروال PC-Cillin مثل ضدويروس اين شركت سبك و سريع است.
    فايروال PC-Cillin در واقع بخشي از مجموعه بزرگ‌تر امنيتي اين شركت است. شايد بتوان مهم‌ترين ويژگي اين بسته نرم‌افزاري را خلا‌صه بودن، مفيد بودن، در عين حال كامل بودن آن دانست.

    در حالت پيش‌فرض اين فايروال به چهار Profile مجهز است: ارتباط مستقيم (Direct connection)، شبكه خانگي
    (Home Network)، شبكه اداره (Office Network) و شبكه بي‌سيم (Wireless Network). شما مي‌توانيد اجازه دهيد خود نرم‌افزار برحسب مورد، نوع شبكه‌اي كه از آن استفاده مي‌كنيد را به طور خودكار تشخيص دهد، يا مي‌توانيد برحسب نياز نوع آن را تعيين كنيد.

    در هر بخش مي‌توانيد با اختيارات كاملي كه به شما داده مي‌شود، تمام بخش‌هاي مورد نياز، از قبيل پورت‌ها، اجزاي سيستم،IPها، انواع پروتكل‌ها و موارد مشابه را تنظيم كنيد.

    نتايجي كه در آزمايش با DSLReport به دست آمد به حد كافي راضي‌كننده بود. اما در آزمايش با Atelier، اين فايروال شكست خورد، حتي هنگامي كه به طور صريح به فايروال گفتيم كه از دسترسي اين برنامه به شبكه جلوگيري كند، باز هم فايروال كاري از پيش نبرد.

    اگر پي‌سي‌اي كه مشغول كار با آن هستند در يك شبكه بي‌سيم كار مي‌كند (مثل مسيرياب‌هاي خانگي با هر دو اتصال سيم و بي‌سيم) و در مورد حفاظت از اين شبكه دچار سردرگمي هستيد، مي‌توانيد با استفاده از آيتم Wi-Fiفايروال PC-Cillin مشكل خود را حل كنيد. اين آيتم حتي در اين صورت كه يك پي‌سي ناشناس سعي كند به شبكه متصل شود، به كاربران اخطار مي‌دهد.

    امروزه بسياري از برنامه‌هاي امنيتي، علا‌وه بر داشتنِ امكانات معمول خود، از امكاناتي چون anti-fraud و anti-phishing به خوبي پشتيباني مي‌كنند. فايروال PC-cillin نيز از اين امر مستثني نيست و ويژگي‌اي دارد كه از ارسال رمزنگاري نشده اطلا‌عات شخصي مثل كلمات عبور يا شماره كارت‌هاي اعتباري (و در كل هر نوع داده‌اي كه كاربر نخواهد در يك فضاي آزاد تبادل داشته باشد) جلوگيري مي‌كند.

    البته به اين نكته نيز توجه داشته باشيد كه براي استفاده از چنين امكاناتي، بايد مدت زماني وقت صرف كنيد تا
    PC-cillin را تنظيم كنيد؛ چرا كه به طور خودكار اين اتفاقات برايتان نخواهد افتاد. همچنين مي‌توانيد PC-Cillin را به گونه‌اي تنظيم كنيد تا از ديده شدن سايت‌هاي مشكل‌ساز جلوگيري كند. اما نكته‌اي كه بايد در اين زمينه به آن توجه كرد آن است كه مي‌توانيد ضوابط و معيارهايي كه فايروال براي تشخيص مشكل‌ساز بودن سايت‌ها از آن استفاده مي كند را ويرايش و حتي تنظيم كنيد كه مي‌توان اين مسئله را يك نقطه ضعف براي اين فايروال به حساب آورد.

    علا‌وه‌بر تمام اين مسائل، ويژگي جالب توجه ديگر PC-Cillin اين است كه به طور خودكار در مورد بروزرساني ويندوز و حتي آفيس جست‌وجو مي‌كند و در صورت نياز، وصله‌هاي امنيتي مورد نياز را دريافت و نصب مي‌نمايد و اين، جداي از بروزرساني خودكار ويندوز و آفيس مي‌باشد.

    ZoneAlarm Internet Security Suite 6.5
    با توجه به اين‌كه اين فايروال به طور رايگان هم توزيع مي‌شود، اين برنامه در نوع خود جزء شناخته‌شده‌ترين فايروال‌ها توسط كاربران است. دليلي كه نام اين فايروال ZoneAlarm شده است شايد اين باشد كه اين فايروال اين قابليت را دارد كه شبكه را به چند منطقه كاري تقسيم كند و كاربر مي‌تواند متناسب با هر بخش قواعد كاري متفاوتي را تعريف كند. به طور مثال مي‌تواند براي يك بخش از شبكه قابليت به اشتراك‌گذاري فايل و چاپگر را فعال و براي بخشي ديگر غيرفعال نمايد.
    در يك نگاه
    Zone Alarm Internet Security Suite 6.5
    توليدكننده:
    Zon Labs
    قيمت: 99/49 دلا‌ر
    در مجموع اگر نسخه رايگان اين مجموعه شما را راضي نمي‌كند، بايد از نسخه‌هاي تكميلي استفاده كنيد؛ چراكه اغلب امكانات مهم و با اهميت يك فايروال در اين نسخه وجود دارند.

    Zone Alarm مي‌تواند انتخاب خوبي بري كاربراني باشد كه مي‌خواهند از فايروال خوب و البته رايگان استفاده كنند.

    از آن‌جايي كه نسخه پايه ZA رايگان است و البته فاقد امكانات ضميمه و اضافي، من همواره پيشنهاد مي‌كنم كه اين فايروال مي‌تواند اولين انتخاب كاربراني باشد كه مي‌خواهند از فايروالي بهتر از فايروال ويندوز استفاده كنند.

    البته لا‌زم به ذكر است كه بعدها براي بروزرساني اين فايروال و دريافت ساير الحاقيات، بايد هزينه مربوط را بپردازيد.


    (در مورد ساير فايروال‌ها نيز لا‌زم به ذكر است كه مي‌توانيد نسخه trial را به صورت رايگان دريافت كنيد، اما اين نسخه يا محدود شده است يا داراي محدوديت زماني است) دو نسخه مهم بروز شده است.


    اين فايروال ZoneAlarm Pro (سي دلا‌ر) و نسخه ديگر كه داراي امكانات بسيار بيشتري است ZoneAlarm Internet Security Suit (چهل و نه دلا‌ر) نام دارد كه به خوبي از امكاناتي چون ضدويروس و ضدجاسوس‌افزار پشتيباني مي‌كند.


    هر كدام از اين دو نسخه قابليت يك سال بروزرساني به صورت رايگان را نيز دارند.

    ZA يكي از اولين فايروال‌هايي است كه نه تنها حملا‌ت ورودي را بلوكه مي‌كند، بلكه حتي جلوي دسترسي برنامه‌هاي داخلي به جهان خارج را (توسط اتصالا‌ت ناشناس) مي‌گيرد.

    در آزمايش نسخه رايگان ZA با Atelier اين فايروال نتوانست بعضي از پورت‌هاي باز شده توسط اين برنامه را ببندد. حتي هنگامي كه به طور ويژه فايروال را به گونه‌اي تنظيم كرديم كه جلوي دسترسي به شبكه را بگيرد، باز هم بخش‌هايي باز بود و Atelier توانست به شبكه دسترسي داشته باشد.

    اما نسخه Pro و Suite فايروال رفتار بهتري از خود نشان دادند. هنگامي كه ZA را در سطح امنيتي Stealth تنظيم كرديم (بالا‌ترين سطح امنيتي ممكن)، در آزمايش با DSLReports نتيجه قابل قبولي دريافت كرديم.

    اگر به پي‌سي شما حمله شد يا از برنامه‌هاي مشكوك استفاده كرديد، برنامه اصلي ZA با يك علا‌مت هشدار قرمزرنگ به شما اعلا‌م خطر خواهد كرد. استفاده از اينترفيس كاملا‌ً راحت و ساده است؛ چراكه كاملا‌ً منطقي طراحي شده است. البته ممكن است به خاطر تعداد زياد آيتم‌هاي قابل تنظيم در بخش Advanced Option كمي سردرگمي برايتان ايجاد شود؛ چرا كه در اين بخش آيتم‌ها كمي غيرواضح و البته حرفه‌اي چيده شده‌اند.

    بايد بگويم كه در نسخه رايگان ZA بسياري از امكانات نسخه‌هاي تكميلي و البته پولي، وجود ندارد. البته يك ويژگي مناسبي كه مي‌توانيد آن را در نسخه‌هاي تكميلي ZA بيابيد، پشتيباني و حفاظت از شبكه‌هاي بي‌سيم و پيام فوري و ايميل‌هاي مبتني بر وب و همچنين موتور ضد اسپم Mail Frontier مي‌باشد.





    منبع ماهنامه شبکه به نقل از مجله انفورمیشن ویک





    موضوعات مشابه:
    arash3400، asghari70 و A.Yazdani سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: ali

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام دوستان سال نو مبارک درمورد نود 32 چه نظری دارید من ازاین نرم افزار استفاده میکنم از لحاظ سرعت و عدم فشار زیاد به کامپوتر خوبه ولی فکر میکنم فایروال خوبی نداره و تاکامپوتر رو اسکن نکنی چیزی پیدا نمیکنه من اخرین نسخه که به صورت انلاین اپدیت میشه دارم .یه روز فلش مموری خودم رو بردم وصل کردم به کامپوتر یکی از دوستان که مال اون هم نود 32 بود و شرایطش هم مثل من بود یه دونه تروجان پیدا کرد تعجب کردم اخه نود32 من کاملا اپدیت بود. زدم روی اسکن دستی حدود 60 تا تروجان و ویروس پیدا کرد.چند ماه قبل هم فلش مموری من از یه کافینت ویروس گرفت این ویروس جوری بود که تمام فایل های توی فلش رو با یه پسوند عجیب به هم چسبوند بود نود 32 نتونست شناسایی کنه ESET Smart Security


    ویرایش توسط aliakbari : 2011-03-21 در ساعت 11:15 PM
    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: سجاد کلاهی

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    میاندوآب
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    634
    سپاسگزاری کرده
    0
    از لحاظ سرعت و عدم فشار زیاد به کامپوتر خوبه ولی فکر میکنم فایروال خوبی نداره و تاکامپوتر رو اسکن نکنی چیزی پیدا نمیکنه
    دوست عزیز وظیفه ی فایروال کنترل ترافیک ورودی و خروجی و اسکن مربوط به موتور انتی ویروس نرم افزار میباشد. فایروال eset smart security
    از جمله فایروال های قوی هست که بهمراه اپشن های زیاد و قابلیت کنترل بالا ارائه شده. توصیه می کنم در حالت interactive استفاده کنید تا بطور کامل در جریان ترافیک ورودی و خروجی قرار بگیرید .در مورد بحث انتی ویروس هم ، توصیه ای شخصی من اینه که از انتی ویروس eset nod 32 استفاده کنید ، و از یه فایروال جداگانه مثل zone alarm استفاده کنید .البته اگه مشکل مالی ندارین ، خرید لایسنس یک ساله یه انتی ویروس خوب رو پیشنهاد میکنم .


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: هادی علیزاده

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته
    800
    سپاسگزاری شده
    404
    سپاسگزاری کرده
    226
    واسه نصب فایروال بر روی سیستم من COMODO رو نصب کردم و خیلی هم خوب کار میکنه حتما تستش کنید


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: سجاد کلاهی

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    میاندوآب
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    634
    سپاسگزاری کرده
    0
    تمامی فایروال های مشهور که در بالا بحث شده ، از نظر امکانات و عملیات بر روی ترافیک ورودی و خروجی کم و بیش مثل هم هستند نظر شخصی من اینه که در کاربرد فایروال ، اسم فایروال زیاد مهم نیست، مهم سواد و تجربه ی شخصی هست که داره از فایروال استفاده میکنه. مثلا کاربری سواد و حوصله ی تنظیم فایروال رو نداره ، همه رول های رو الو میکنه ، ادعا هم میکنه که فلان فایروال رو استفاده میکنه.
    نظر من این بود.


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: ali

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    0
    با تشکر از اقا سجاد پیشنهاد مورد نظر انجام شد ولی این روش کمی گیچ کننده و برای افراد غیر حرفه ای کمی مشکل است نود 32 نیز مثل سایر نرم افزار ها صد در صد کامل نیست .من تقریبا تمام انتی ویرو ها تست کردم و هیچ کدام مثل نود (به شرط اینکه اپدیت بشه) خوب نیست .ولی باید قبول کرد که تمامی ویروها رو شناسایی نمیکنه .نود انتی ویروسی با کارکرد اسان سبک است که خیلی زیرکانه نوشته شده و در ان بیشتر به کلیات دقت شده و تمام جوانب یک نرم افزار خوب مد نظر بوده. شاید از یوزر و پسورد اپدیت باشه .چون تقریبا همه اون رو رایگان و از اینترنت میگیرند ایا امکان داره کسی که پول میده و یوزر میگیره کارایی نرم افزارش بیشتر باشه البته نظریات من به صورت تجربی هست و شخصا به صورت حرفه ای با نود کار نکردم


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  7. #7
    نام حقيقي: سجاد کلاهی

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    محل سکونت
    میاندوآب
    نوشته
    832
    سپاسگزاری شده
    634
    سپاسگزاری کرده
    0
    ایا امکان داره کسی که پول میده و یوزر میگیره کارایی نرم افزارش بیشتر باشه
    قطعا همین طوره . زمانی متوجه این امر میشین که همان انتی رو جای دیگه ای که لایسنس داره امتحان کنین.
    از نظر عقلانی هم این امر ممکنه ،اگه قرار بود یه ورژن کرک شده همان کار لایسنسی رو انجام بده ، شرکت
    باید جمع می کرد میرفت کشک می فروخت .و نظر شخصی من اینه ، کسایی که خود انتی ویروس ها رو طراحی کردن
    قطعا به فکر کرک هم بودن و کارایی کرن که یوزر لایسنس دار با یوزری مثل من فرق داشته باشه.
    نتیجه اینکه ، اگه ممکنه لایسنس خریداری کنین ، اگه مثل من ، کرکی ( با کراکی اشتباه نشه ) هستین ، از نرم افزار
    های فری استفاه کنین، مثل AVG FREE Anti virus . ,


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

تنظیمات یک برنامه فایروال

قراردادن نرم افزار در فایروال eset 5

قرار دادن برنامه در فایروال نود32

اخطار دادن فایروال نود32

فایر وال نود خوبه

نحوه قرار دادن برنامه در فایروال نود 32

نحوه تعریف رول رد نود 32 ورژن 5

قرار دادن نرم افزار در فایروال نود 32

فايروال

آموزش قرار دادن یک برنامه در فایروال nod32

غیر فعال کردن فایر وال nod32 ورژن 5

مقایسه فایروال comodo و zonealarm

مقایسه eset security zoon alarm

چگونگی قرار دادن نرم افزار در فایروال eset

امنیت درفایروال وانواع ان

اموزش کامل نصب فایر وال با استفاده از رول

گذاشتن برنامه ها در فایروال نود32

تنظیمات فایروال نود32 برای شبکه

کاربرد فایروال

نحوه ی فایروال کردن برنامه ای توسط eset5

قرار دادن نرم افزار درفایروال اسمارت نود سی و دو

آموزش قرار دادن فایل در فایروال نود 32 نسخه 5

zonealarm کاربرد فایروال در

آموزش تنظیمات فایروال نود 5

فایروال مکافی

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •