نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
سپاس ها 3سپاس
  • 1 توسط Ziba
  • 2 توسط esmaeeiil

موضوع: اشتراک دامین در دو میل سرور Mdaemon

  
  1. #1
    نام حقيقي: Mohammad Esmaeilzadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    57
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    31

    اشتراک دامین در دو میل سرور Mdaemon

    سلام دوستان.وقت بخیر
    من یک دامنه به اسم x.com دارم.حالا یکسری یوزر توی دفتر مرکزی دارم و بک سری دیگه توی کارخانه.
    اومدم توی کارخانه یک سرور mdaemon راه انداختم با دامنه x.com ویک میل سرور دیگه با همین دامنه توی دفتر تهران.در دفتر تهران هم قسمت domainPOP فعال هست که ایمل هایی که از بیرون میاد از طریق اون دریافت میشه و تفکیک میشه برای هر یوزر.
    کارخانه و دفتر با هم از طریق اینترانت در ارتباط هستند.اگز یک میل سرور در تهران راه بندازم و همه رو توی اون تعریف کنم مشکلی نسیت ولی برای اینکه یک وقت اینترانت قطع شد دیگه اونوقت یوزرهای کارخانه بتونن توی همون کارخانه ایمل داخلی ارسال کنن مجبورم که دوتا میل سرور راه بندازم.اومدم Domain sharing رو فعال کردم و داره کار میکنه.فقط مشکلی که دارم اینه که اگر کسی از بیرون به یک یوزر که توی کارخانه هست ایمیل بزنه ایمیلش برگشت می خوره.از خود x.com هم برای ایمیل کارخانه میره و هم می تونه به x.com و بیرون هم ارسال کنه ولی دیگه نمی تونه دریافت کنه.ایمیل های تهران این مشکل رو ندارن و کاملا درست کار میکنه.ایمیل هایی که تو میل سرور کارخانه هستن مشکل دریافت ایمیل از بیرون رو دارن.چه کار دیگه ای باید انجام بدم تا این مشکل حل بشه؟؟ممنون میشم اگر دوستان راهنمایی بفرمایند.خیلی سایت های خارجی و ایرانی رو گشتم ولی چیزی پیدا نکردم



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: نسترن زیبا

    عضو عادی شناسه تصویری Ziba
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    محل سکونت
    ایران
    نوشته
    51
    سپاسگزاری شده
    32
    سپاسگزاری کرده
    27
    سلام من یک تجربه دارم که قبلا جایی مشابه این موضوع را انجام داده بودند ، برای می نویسم شاید بدردت بخوره . چون یک مقداری پیچیده است، لطفاً دقت کن . چون اول فرض ها را برایت توضیح می دهم :

    فرض الف - دو محل داریم به اسامی کارخانه یا Factory و دفتر یا Office .
    فرض ب - شما یک سرور دارید که هاست شماست و به بخش تنظیمات دامنه اش دسترسی دارید ، اگر این طور نیست ، باید برای این کار از کسی که سرور هاست شما را نگهداری می کند کمک بگیرید .
    فرض ج - شما توی هاستتون به اندازه کافی جا دارید ( مثلاً شما اگر 500 تا کاربر توی دفتر و کارخانه دارید ، حدودا 100 مگ جای خالی برای ذخیره کردن موقت میل هایی که از بیرون میایند لازم دارید ) .


    خوب حالا شروع کار . دو سرور محلی در این دو جا راه می اندازیم که هرکدام کاربران خودشان را دارند ، به نامهای Office.mydomain.ir و Factory.mydomain.ir و به این دو سرور هم اینترنت می دهیم که هرکدام بتوانند ایمیل ارسال کنند ، بدیهی است اگر بخواهید سرورها از بیرون دیده بشوند ، باید IP های واقعی داشته باشند . خوب ، حالا کاربران این سرورها می توانند به راحتی ایمیل هایشون را به دنیای خارج بفرستند . البته هنوز کار ادامه داره چون اگر ایمیل به بیرون بفرستند به سرعت سرور و دامنه هایتون توی لیست اسپم های جهانی ثبت می شه پس یک مقدار صبر کنید برای انجام تنظیمات رکوردهای مهم .
    میرویم سراغ هاستی که دامنه Mydomain.ir اون جا هاست شده ، برای این که یک میل سرور بتواند درست کار کنه ، باید توی سرور یا جایی که دسترسی داری چند تا رکورد مهم در DNS سرورتون بسازید که اشاره به آدرس اینترنتی میل سرورهای شما می کنند و باعث میشوندکه ایمیل های ارسالی از شما به عنوان اسپم شناخته نشه . اگر کمی جستجو توی اینترنت کنی متوجه میشی ، رکوردهای مهم عبارتند از :
    MX Record ، PTR Record ، A Record ، NS Record ، SRV Record ، SOA Record . معمولا هاست ها امکان تنظیمات DNS Record و مدیریت اون بخش را برای اضافه کردن این رکوردها به شما می دهند . باید دقت کنی که آی پی این رکوردها باید به ترتیبی باشه که MX Record اشاره به آی پی هاست شما بکنه و به ازای هرکدام از سرورهای محلی شما باید یک A Record و PTR Record داشته باشید .
    خوب حالا توی هاستی که دارید که معمولاً یک بخش مربوط به مدیریت ایمیل ها را داره ، دو تا Mail Box به نام های Factory و Office درست می کنید . حالا به ازای تعداد کاربرانی که در هریک از این سرورهای محلی دارید ، توی بخش Alias مربوط به هر Mail Box ، نام اون کاربرها را وارد می کنید یعنی برای Alias دفتر ، به همون تعداد نام و برای Alias کارخانه هم به همون تعداد که یوزر داری و عین همون نام ها را تعریف می کنی .
    حالا میائی توی هرکدام از میل سرورهای محلی ات و توی بخش مربوط به تنظیمات DomainPOP هرکدامشان ، نام اون Box مربوط به خودش را که در هاست درست کردی با رمز عبوری اش می نویسی و طوری تنظیمش می کنی که ایمیل ها پس از دریافت حذف شوند .
    حالا اگر هرکسی از هرکجای دنیا برای کاربران هریک از سرورهای شما ایمیل بفرسته ، اون ایمیل توی هاست مینشیند و با توجه به الیاس تعریف شده در هاست ، توی اون Mail Box ای می نشیند که مربوط به اون سرور است .
    سرورهای محلی شما هم با توجه به تنظیمات بخش Domain POP خودشون ، فقط به Mail Box خودشون سر می زنند و ایمیل های خودشان را بر می دارند و هیچ تداخلی هم بوجود نمی آید .
    این سناریویی که برایت گفتم تضمینی است و من توی یک شرکتی قبلاَ دیدم که با مجموعا 500 کاربر سالها کار می کرد و مشکلی هم نداشتند .



    esmaeeiil سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: Mohammad Esmaeilzadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    57
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    31
    دوست عزیز واقعا ازتون ممنونم که اینقدر خوب و کامل و با حوصله توضیح دادین.مرسی از لطفتون.
    منم تقربا بیشتر این کار ها رو کردم.فکر می کنم با توضیحات شما متوجه شدم مشکل کار کجاست.توی dns هاست بیرونم باید IP Valid کارخانه رو هم اضافه کنم که بتونه اون رو هم ببینه.تهرانم هیچ مشکلی نداره و خوب داره کار میکنه.فقط کارخانه از بیرون ایمیل نمی گیره که دیگه فکر کنم با تنظیمات هاست درست بشه.باز هم ممنون ازت


    ویرایش توسط esmaeeiil : 2014-12-05 در ساعت 09:46 PM

  4. #4
    نام حقيقي: Mohammad Esmaeilzadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    57
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    31
    یک سوال؟من توی هاست که یک ایمیل ساخته بودم همه رو catch all کردم به یک ایمیل و در mdaemon سرور اولم هم در قسمت popdomain این ایمیل رو تعریف کرده بودم.حالا برای سرور دوم یک ایمیل ساختم ودر تنظیمات popdomain هم این ایمیل رو تنظیم کردم.ولی امکان اینکه ایملی که از بیرون میاد بیاد به دو تا آدرس ایمیل catchall هم بشه وجود نداره.من پنل هاستم cpanel هست.داخش چیزی به اسم Alias mail ندیدم.چند جا خوندم که forwarder هم کار همون alias رو انجام میده.بعد اومدم catchall رو غیر فعال کردم و ایمیل های مربوط به هر سرور رو توی forwarder ایمیل اصلی تنظیم کردم.و در mdaemon قسمت popdomain هز سرور آدرس ایمیل مربوطه رو ایجاد کردم ولی باز نشد.اگر cachall رو غیر فعال کنم باز فقط سرور دفتر مرکزیم از بیرون ایمل میگیره.اگر catchall رو هم غیرفعال کنم هیچ کدوم نمی گیره.
    توی cpanel قسم alias کچاست.من یک هاست دیگه که دارم که اون Parallels Helm هستش قسمت alias رو داره.ولی این اصل کاریه نداره؟؟؟؟



  5. #5
    نام حقيقي: Mohammad Esmaeilzadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    57
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    31
    حالا اگر بتونیم Alias رو هم درست کنیم باید catchall هم کنیم دیگه.خوب ما اگه 2 تا ایمیل اصلی درست کنیم فقط میتونیم به یکیش catchall کنیم.اینطوری دوباره اونی که catchall نیست به ایمیل های alias شدش از بیرون ایمیل یزنیم باز برگشت می خوره که



  6. #6
    نام حقيقي: Mohammad Esmaeilzadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Sep 2014
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    57
    سپاسگزاری شده
    8
    سپاسگزاری کرده
    31
    دوستان من بعد از کلی کار کردن بالاخره تونستم این مشکل رو حل کنم.گفتم راه حل رو بنویسم شاید دوستانی هم که مثل من این مشکل رو داشتند استفاده کنن.کلا برای domain sharing مراحل ذیل رو به ترتیب انجام میدیم:
    1- Account----Account Option-----Minger در این قسمت minger را فعال نموده و گزینه minger queries require رو انتخاب می کنیم و در کادر زیرش یک پسورد قرار میدهیم.این کار باید در هر 2 تا سرور انجام بشه.
    2- Setup-----Server Setting----Domain Sharing را فعال می کنید و در قسمت پایین گزینه Host Or Ip رو IP سرور مقابل رو میزارید و در قسمت minger password همون کلمه عیوری رو که در مرحله 1 گذاشتیم رو اینجا وارد میکنیم.این کار هم برای هر دو سرور انجام بشه.توجه داشته باشید قسمت host Ip و Password Minger هر سرور،مشخصات سرور مقابل قرار می گیره
    3 Gateways-------New Gateway رو انتخاب می کنید.در صفحه باز شده از ابتدا در لیست سمت چپ گزینه domain رو انتخاب میکنید و تیک Enable this Gatewat رو میزنید تا فعال بشه و در قسمت Domain Name میاید IP سرور طرف مقابل رو میزنید.بعد در سمت چپ فرم گزینه vertification رو انتخاب میکنیم و در صفحه باز شده Verify Address Using رو روی گزینه Minger قرار می دیم و در قسمت Host Name Or IP باز میایم IP سرور مقابل رو وارد میکنیم و در قسمت Password/minger shared Secret میاید همون کلمه عبوری که در مرحله 1 گذاشتیم رو می نویسید.توجه داشته باشید در هر سرور اطلاعات سرور مقابل زده میشه.و در انتها از قسمت سمت چپ Forwarding رو انتخاب می کنیم و در صفحه باز شده تیک Forward Mail To This Domain را انتخاب می کنید تا فعال بشه و در کادر جلوش باز میاید IP سرور مقابل رو میزارید.حتما به این نکته دقت کنید که IP رو داخل براکت قرار بدید وگرنه کار نمیکنه.به این صورت [192.168.1.1]
    پس از انجام این کارها OK رو میزنیم .این تنظیمات رو در هر 2 سرور انجام میدید و دیگه استفاده کنید و حالشو می ببرید.دیگه از هر سروری به آدرس ایمیلی که تو سرور مقابل هست ایمیل بزنید چه از داخل چه از بیرون براش میره و بدون مشکل کار میکنه.کلا این فرایند نزدیک 8 دقیقه طول میکشه.5 دقیقه برای اینکه ایمیل هایی که از بیرون زده شده بیاد در Mdaemon اصلی و 3 دقیقه تا از این سرور به سرور مقابل انتقال پیدا کنه.این زمان برای وقتی هست که از بیرون یا در کل از یک دامین خارجی ایمیل زده میشه طول میکشه ولی وقتی که از خود دامین ، ایمیل داخلی میزنید کمتر از 1 دقیقه ایمل میرسه به دست گیرنده.یعنی اگر سرور شما x.com باشد و یک ایمیل در سرور اول a@x.com باشد و یک ایمیل در سرور مقابل به اسم b@x.com باشد زمانی که به هم دیگه ایمیل ارسال می کنند کمتر از یک دقیقه ایمیل ها میرسه به دست طرف مقابل.تمااااااااام
    چون خودم خیلی گشتم و اذیت شدم تا این کار هارو فهمیدم ،سعی کردم مراحل رو به صورت کامل و شفاف توضیح بدم تا اگر کسی خواست Domain Sharing راه اندازی کنه دیگه خیلی راحت بتونه این کار رو بکنه.
    موفق باشید دوستان

    - - - ادامه - - -

    راستی اگر کسی هم سوالی داشت در همین تاپیک بپرسه و تا اونجایی که در توانم باشه جواب میدم


    ma1066 و nouri1 سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

تنظیمات ارسال ایمیل به ایمیل خارج با mdaemon

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •