View RSS Feed

سامان زحمتکش

(One of the products Ubiquiti (AirFiber

امتیاز
توسط - 2012-03-27 - 01:16 AM (بازدید: 6983)
  
این محصول به دلیل رنج فرکانسی (24.05Ghz – 24.25Ghz) در رده تجهیزات Microwave قرار می گیرد و مطمئنا نیازمند مجوز فرکانسی از مراجع مربوطه است.


این دستگاه که به صورت Point To Point استفاده می شود دارای 2 آنتن می باشد که نسبت به نوع مدولاسیون به دو شکل MIMO , SISO سرویسدهی می کند به طوری که آنتن بشقابی کوچک ارسال کننده امواج و آنتن بزرگ دریافت کننده این امواج گیگاهرتزی میباشد که با در نظر گرفتن این موضوع یکی از بزرگترین چالشهای آنتن در فرکانس بالا که همان اتلاف به واسطه گرماست کمتر شده اما این دلیل بر نحوه کارایی مفید آن نیست و شرایط بسیاری بر کیفیت چنین دستگاه هایی دخیلند. طبق گفته سازنده این دستگاه توانایی نرخ انتقال دیتایی برابر با 1.4Gbps را دارد در صورتی که پورت اینترفیس انتقال دیتای آن Ethernet 10/100/1000 می باشد، که اگر از شرایط موجود برای ارتباط وایرلس چشم پوشی کنیم 400Mbps اختلاف بین LAN و Wlan بسیار قابل توجه است.



شرکت تولید کننده مدعی ست که دستگاه فوق توانایی ارسال امواج خود را تا مسافت 13 کیلومتر دارد که این موضوع نسبت به حجم آنتن ، توان خروجی رادیو و فرکانس کاری دستگاه غیر ممکن نیست ، اما نکته ای که باید به آن دقت داشت این است که بسته به مسافت از پهنای باند لینک کاسته می شود.



AirFiber در صورتی که تنظیمات اولیه انجام شود به مانند دیگر تجهیزات پهن باند به راحتی توسط دو نفر قابل نصب است زیرا دارای نمایشگری جهت مانیتورینگ پهنای باند می باشد.



از طرفی نمی توان قیمت دستگاه را در کارایی آن بی تاثیر دانست ،تجهیزات پرظرفیت پهن باندی نظیر e-band, Trango, RF-net, Bridge Wave وغیره با قیمت های چند ده میلیونی و با پایداری بالا از قطعات با کیفیت بالاتری استفاده می کنند که با این اوصاف محصول جدید UBNT با قیمت $2,995.00 (یک رادیو و نه یک لینک) قابل رقابت در بازار تخصصی نیست ، اما می توان به عنوان آینده ای روشن پیش روی اینترنت کشور به آن نگاه کرد ، اینترنتی که تا کنون دیواری کوتاه تر از آن پیدا نشده حال با دستگاهی نیمه صنعتی می تواند یک پله صعود به سمت پهنای باند بیشتر را تجربه کند.


البته این دستگاه برای استفاده در کشور آمریکا طراحی شده و فقط در آن کشور به فروش می رسد.

در جواب استعلام اینجانب

For the AirFiber we not have it because it is exclusively for USA market at this time but it will be for export next two month

با آرزوی بهترین ها
سامان زحمتکش


در ادامه

(One of the products Redline (RDL-5000
esfahanweb، ARM، mehrzadmo و 30 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

Updated 2012-04-28 at 09:45 PM by Zahmatkesh

برچسب ها: airfiber, microwave, ubnt, wave, wireless
دسته ها
Wireless