View RSS Feed

طاهره آریایی

قسمت سیزدهم : Issue Tracking یا (پیگیری موضوع)

امتیاز
توسط - 2010-11-22 - 03:59 AM (بازدید: 4227)
  
Issue Tracking یا (پیگیری موضوع) چیست وچه کاربردی دارد ؟ برای جا افتادن مطلب یک

شرکت نرم افزاری را مثال می زنیم.

معمولا در یک شرکت نرم افزاری کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارد،

از نوشتن یک قطعه کد ساده گرفته تا نوشتن کدهای بسیارسنگین و موارد مشابه دیگر،

در این بین شاید کارهایی از قبیل ایجاد یک فایل، یا ارسال یک فکس و غیره و ذالک هم به

کارها اضافه شود.

روند انجام کارها تا آنجا که وظایف کم و به اندازه باشد و تعداد افراد موجود در شرکت کم

باشد محدود باشد دچار خلل نخواهد شد، حالا شرکتی رافرض کنید که دارای پنج برنامه

نویس دو برنامه نویس ارشد ، یک گرافیست ، یک منشی ، یک مدیر پروژه وتعدادیافراد دیگر است.
در چنین جمعی وظایفی که افراد مختلف به هم نسبت می دهند ممکن است به خوبی و

به موقع انجام نشود که دلایل مختلفی دارد.

کانفلیکت ( برخورد ) کارهای مختلف با هم، زیاد بودن وظایف یک شخص ، فراموش کردن

وظایف ، انجام دادن تکراری بخش های مختلف یک پروژه و … برای جلوگیری از این

مشکلات و البته بهینه تر کردن انجام کارها در قالب یک نظام هماهنگ که همه درخواستها

از طریق ان داده می شود وظیفه اصلی یک برنامه ایشو ترکر است .

ایشو ترکر Issue Tracker یک برنامه، برای ایجاد ، تخصیص، پیگیری و منظم تر کردن

کارهاست. این برنامه ها گرچه در مواردی محدودیت ایجاد می کنند ، اما در نهایت بهره وری

یک شرکت را بالاتر خواهند برد . اصولا یک ایشو ترکر از هر کسی با هر سمتی می خواهد

تا هر درخواستی را از هر شخصی در شرکت دارد از طریق همین برنامه ایجاد و پیگیری

کند. ( شاید بتواند یک دسته بندی غیر معقول ایشو ترکر ها را یک زیر گروه از برنامه های

Help Desk خواند که صرفا برای موارد داخلی کاربرد دارند )

در یک ایشو ترکر یک کار جدید به چند دسته بندی مانند task یا Bug یا New feature و یا

هر چیز دیگری تقسیم می شود و مسلما برای جلوگیری از تداخل این کارها با هم باید

برای هر وظیفه جدید یک پروژه هم مشخص کرد، به این مفهوم که در هنگام ایجاد یک

وظیفه باید نوع و پروژه مخصوص به آن را مشخص کرد، سایر قسمت های یک وظیفه جدید

کاملا مانند سایر وظیفه هاست و معمولا از نظر فیلدهای مورد استفاده تفاوتی ندارد .

ایشو ترکرها معمولا برای استفاده احتیاج به یک بستر مناسب دارد به این مفهوم که طی

جلساتی که در شرکت باید برگزار شود، کارمندان و افراد مرتبط باید همگی توافق کنند که

برای جلوگیری از بروز مشکلات اختصاص کار معمولی، از یک ایشو ترکر استفاده کنند. اینکه

به چه میزان افراد یک شرکت برای استفاده از یک ایشو ترکر متقاعد می شوند، ارتباط

کاملا مستقیم دارد با میزان موفقیت و نتیجه بخشی آن.

یکی از نکات بسیار مهم و کلیدی ایشو ترکر آن است که شخصی که کاری را در دست

دارد، براحتی می تواند زمان تحویل یک وظیفه خاص را مشخص کند و شخص متقاضی

می تواند بدون پیگیری های مکرر و ایجاد استرس و … از میزان پیشرفت وظیفه محوله اش

باخبر شود و در صورت نیاز تغییراتی را در وظیفه اعمال کند .

Source :Google

واما اجرایی کردن :برای این امرکه کیفیت کاری راکنترل کنیم مثلا آموزش نرم افزاری را شروع

کرده وبرای این امر
از بقیه کاربران بخواهیم تا باپیشنهادات ومعایب ومزایای این کاررا با گذاشتن

کامنت
مارامطلع سازند.مجددا ازصفحه ایجاد مسیرذیل را انتخاب میکنیم .

104.JPG

وبا ایجاد شدن یک issue trackingبررسی موضوع خاص را برای آن قرارمیدهیم

105.JPG

با گذاشتن هرکامنت ما کامنتهای قبلی را میبینیم واز نحوه عملکرد موضوع قابل بررسی مطلع میشویم.

106.JPG

107.JPG

مبحث قبلی : Tasks (تعریف وظایف در شیرپوینت)
مبحث بعدی : ocument Library (کتابخانه مستندات)

Updated 2010-12-02 at 11:17 PM by yeganeh_p

دسته ها
عمومی , آموزش شیرپوینت 2007

نظر

  1. شناسه تصویری mehdiiiii
    با تشکر
    فرضا یکی از کاربرداش تو شرکت ما که نرم افزاری هست تو سایت هر پروژه برای بحث روی مشکل یا باگ نرم افزار و حل کردن اون هستش که کلی مفیده.