View RSS Feed

طاهره آریایی

قسمت دوازدهم : Tasks (تعریف وظایف در شیرپوینت)

امتیاز
توسط - 2010-11-11 - 10:52 PM (بازدید: 4666)
  
task چیست و شیرپوینت چه امکانات سودمندی را برای همکاری تیمی در اختیار ما قرار میدهد ؟

همانطور که میدانید یکی از مهمترین ویژگی های شیرپوینت ایجاد محیط همکاری یا

Collaboration است ، همکاری شامل چهار موجودیت مهم و اساسی میباشد که عبارتند

از افراد ( People )، وظایف ( Tasks )، داده ها ( Data ) و ارتباطات ( Communication )

IMG_0490.jpg

برخی از مهمترین اهداف هر سازمان عبارتند از :
ما افرادی را در سازمان داریم یا استخدام میکنیم .
به افراد وظایفی ارجاع میشود .
برای انجام وظایف ما اجتیاج به رد و بدل کردن اطلاعات داریم .
همچنین ما احتیاج به ارزیابی و نظارت وظایف داریم .
برای رد و بدل کردن اطلاعات ما احتیاج به یک کانال ارتباطی مثل ایمیل یا ویکی و ... داریم .

5-.JPG

Source : Sharepoint Blog

واما آموزش خودمان : برای اینکه در سازمان وظایفی را برعهده کاربران قراردهیم وپیگیری افراد

برای وظایف گوناگون حالت مستندشود ازتعریف وظایف درشیرپوینت استفاده میکنیم.

98.JPG

بعد ازایجاد صفحه یک item اضافه میکنیم ودراین itemوظیفه خاصی را به شخصیassign

میکنیم وبرای آن موعد مشخصی تعیین میکنیم


99.JPG

وبعد ازتعریف یک task میتوانیم taskرابه out look کانکت کنیم وتمامی وظایف که ایجاد میشود

را مشاهده کنیم ویا بروی outlookنوع statusرا مشخص کنیم وهمچنین میتوانیم بروی خود

out look درقسمت task یک وظیفه ایجاد کنیم وبا saveوassigned به شخصی بروی

شیرپوینت قرارمیگیرد .

100.JPG
بعد از اینکه وظیفه محول شده به ما انجام گرفت میتوانیم بروی task قراربگیریم وedit کنیم وحالت آن را completed درنظربگیریم.

103.JPG

مبحث قبلی قسمت یازدهم : wiki stes & weblogs (ویکی سایتها ووبلاگها )

مبحث بعدی : Issue Tracking List

نظر

  1. شناسه تصویری Hakimi
    مثل همیشه خوب و کاربرد. ممنون
  2. شناسه تصویری mehdiiiii
    یکی از پرکاربرد ترین قسمت ها همراه با چرخه های کاری همین و task ها هستند.
    ممنون
  3. شناسه تصویری yeganeh_p
    نقل قول نوشته اصلی توسط Hakimi
    مثل همیشه خوب و کاربرد. ممنون
    قلم گر مي نگارد همـــــــــــــــــــــــ ــــت توست.
    statistics سپاسگزاری کرده است.