قسمت دوازدهم : Tasks (تعریف وظایف در شیرپوینت)
توسط
- 2010-11-11 - 10:52 PM (بازدید: 4666)
|
task چیست و شیرپوینت چه امکانات سودمندی را برای همکاری تیمی در اختیار ما قرار میدهد ؟
همانطور که میدانید یکی از مهمترین ویژگی های شیرپوینت ایجاد محیط همکاری یا
Collaboration است ، همکاری شامل چهار موجودیت مهم و اساسی میباشد که عبارتند
از افراد ( People )، وظایف ( Tasks )، داده ها ( Data ) و ارتباطات ( Communication )
IMG_0490.jpg
برخی از مهمترین اهداف هر سازمان عبارتند از :
ما افرادی را در سازمان داریم یا استخدام میکنیم .
به افراد وظایفی ارجاع میشود .
برای انجام وظایف ما اجتیاج به رد و بدل کردن اطلاعات داریم .
همچنین ما احتیاج به ارزیابی و نظارت وظایف داریم .
برای رد و بدل کردن اطلاعات ما احتیاج به یک کانال ارتباطی مثل ایمیل یا ویکی و ... داریم .
5-.JPG
Source : Sharepoint Blog
واما آموزش خودمان : برای اینکه در سازمان وظایفی را برعهده کاربران قراردهیم وپیگیری افراد
برای وظایف گوناگون حالت مستندشود ازتعریف وظایف درشیرپوینت استفاده میکنیم.
98.JPG
بعد ازایجاد صفحه یک item اضافه میکنیم ودراین itemوظیفه خاصی را به شخصیassign
میکنیم وبرای آن موعد مشخصی تعیین میکنیم
99.JPG
وبعد ازتعریف یک task میتوانیم taskرابه out look کانکت کنیم وتمامی وظایف که ایجاد میشود
را مشاهده کنیم ویا بروی outlookنوع statusرا مشخص کنیم وهمچنین میتوانیم بروی خود
out look درقسمت task یک وظیفه ایجاد کنیم وبا saveوassigned به شخصی بروی
شیرپوینت قرارمیگیرد .
100.JPG
بعد از اینکه وظیفه محول شده به ما انجام گرفت میتوانیم بروی task قراربگیریم وedit کنیم وحالت آن را completed درنظربگیریم.
103.JPG
مبحث قبلی قسمت یازدهم : wiki stes & weblogs (ویکی سایتها ووبلاگها )
مبحث بعدی : Issue Tracking List