View RSS Feed

میثم حلوایی

آشنایی با محیط نرم افزار Backup Exec - جلسه پنجم

امتیاز
توسط - 2013-01-19 - 04:13 PM (بازدید: 4670)
  
جلسه پنجم
آشنایی با محیط نرم افزار Backup Exec
در این قسمت به بررسی و معرفی محیط کار نرم افزار می پردازیم محیط کار نرم افزار مطابق شکل زیر است:







1- Meno Bar
همیشه در بالای صفحه قراردارد و گزینه های اجرایی نرم افزار را شامل می شود.
2- Navigation Bar
شما بیشترین استفاده را از این قسمت خواهید داشت .در واقع مفاهیم اصلی نرم افزار مانند job ، Media ، Devices و ... در این قسمت وجود دارد .در این قسمت است که می توانید یک job جدید ایجاد کنید. به طور خلاصه می توان گفت که job انجام یک کار در این نرم افزار است این کار می تواند یک Backup ،Restore و یا پاک کردن یک Device باشد. به موقع در مورد job حرف خواهیم زد.
· Home : این قسمت دسترسی سریع به قسمت هایی که بیشترمورد استفاده قرار می گیرند را امکان می سازد. در شروع کار می توانید به مراتب از این قسمت استفاده کنید .قسمت های مهم نرم افزار در Home آورده شده است.می توانید این صفحه را با استفاده از ستون سمت چپ Customize (شخصی سازی) کنید.







· Job Setup :در این قسمت می توانید یک job جدید ایجاد کنید job می تواند از نوع Backup،restore و یا انواع دیگر باشد که در ادامه در مورد آن بحث خواهد شد






نکته قابل توجه اینست که چنانچه در تصویر مشاهده می کنید بعضی از قسمت های سمت چپ غیر فعال (کم رنگ) هستند.علت اینست که حتما باید یک قسمت انتخاب شود تا این موارد فعال شوند.یعنی فعال شدن بعضی از قسمت های ستون سمت چپ مستلزم انتخاب کردن یک مورد می باشد.
· Job Monitor
در این قسمت می توانید job های در حال اجرا یا منتظر در صف اجرا را مشاهده کنید.job های در حال اجرا معمولا با رنگ آبی نشان داده می شوند و علامت (Play) هم کنار آن قرار دارد.همچنین می توانید تاریخچه ای از همه ی job های اجرا شده را مشاهده کنید





· Alerts:
در این قسمت می توانید تمامی هشدارها و پیغام های نرم افزار را به صورت لیست شده ببینید . همچنین می توانید در این قسمت تمامی هشدارها و پیغام ها را طوری تنظیم کنید که به یک ایمیل ارسال گردد.





· Reports
برای ذخیره سازی ،چاپ و آماده سازی گزارش ها به صورت آنی و یا به صورت زمان بندی شده در مورد job ها،device هاو... به فرمت های PDF,Html,Xls.





· Devices
تمامی قطعه های جانبی مانند هارد درایو ها ،نوارهای مغناطیسی و...در این قسمت تعریف و مشاهده می گردند.می توانیم آنها را گروه بندی کنیم و یا محتویات آنرا مشاهده نماییم.






· Media
مشاهده و تنظیم media، و ساخت Media Set و Media Location.در مورد مفهوم Media می توانید آنرا به صورت یک جعبه با اندازه دلخواه که در آن پشتیبان اطلاعات گرفته شده قرار دارد، فرض کنید. هر Media یک طول عمر برای حذف نشدن و یا آماده شدن برای استفاده مجدد دارد.در ادامه درمورد این قسمت نیز مفصل صحبت خواهیم کرد.





·Backup
روی آن کلیک کنید تا wizard ایجاد یک Backup باز شود.کاربران تازه کار بیشتر از این قسمت استفاده می کنند.اما پیشنهاد من این است که فعلا از ساختن چیزی خودداری کنید تا به موقع به تشریح تمامی قسمت های ساخت یک Job جدید بپردازیم.
· Restore
به مانند Backup می توان روی آن کلیک کرد تا wizard ساخت یک Restore Job باز شود.
3- Task Pane
در سمت چپ کنسول مدیریتی واقع شده است و شامل لیستی از وظایفی که در حال حاضر می توان انجام داد می باشد.به طور پیش فرض بعضی از سمت ها غیر فعال است چرا که باید یک چزیزی انتخاب شود .برای مثال در قسمت devices شما نمی توانید گزینه ی rename را انتخاب کنید مگر اینکه یک Device را انتخاب کرده باشید.
4- Selection Pane
برای انتخاب آیتم هایی که با آنها کار می کنیم برای مثال انتخاب فایلی برای گرفتن پشتیبان.
5- Result Pane
کادر بزرگی در سمت راست کنسول مدیریتی که معمولا به صورت لیستی یا درختی می باشد.این کادر معمولا نتایج Selection Paneرا نشان می دهد.
6- Preview Pane
اطلاعات جزیی تری در مورد آیتم های انتخاب شده را به صورت لیست یا درخت نشان می دهد.
7- Status Bar
در این قسمت می توانید Job های در حال اجرا یا منتظر در صف و سرویس هایی که در حال اجرا هستن را نشان می دهد.
8- Share your ideas
در این مورد در جلسه اول و دوم صحبت شد.
9- Search Knowledge Base
اگر در قسمتی چیزی نمی دانستید می توانید لغت مورد نظر را جستجو کرده تا اطلاعاتی از آن را در وبسایت نرم افزار مشاهده کنید

در پایان پنج جلسه شما با نرم افزار Backup Exec، قابلیت ها و موارد اضافه شده به نسخه جدید ، طریقه نصب آن و قسمت های محیط کار نرم افزار آشنایی پیدا کردید.در شروع جلسه بعد با پیکربندی و موارد کاربردی نرم افزار آنا خواهید شد .پس از پایان جلسه نهم شما باید مفاهیم کلیدی زیر را درک کرده باشید
Job
Media
Device
Policy
Resource
Template
اگر مفاهیم فوق را به خوبی درک کنید آنگاه می توانید به راحتی با نرم افزار کار کنید.

drezaie و f14f21 سپاسگزاری کرده‌اند.
دسته ها
دسته بندی نشده

نظر