View RSS Feed

حـــــــامـد

Microsoft Dynamics CRM - قسمت دوم: سناریو

امتیاز
توسط - 2012-08-04 - 06:23 PM (بازدید: 4357)
  
برای توضیح کارایی‌های نرم‌افزار MS CRM و توضیح قابلیت‌های این نرم‌افزار من به هیچ وجه روش مرسومی که خیلی از جاها می‌روند را نمی‌خواهم انجام دهم!

به اندازه کافی سایت‌های ایرانی و خارجی در مورد این‌ نرم‌افزار و پرزنت کردن و معرفی کردن آن توضیحات داده اند و اگر بخواهید توضیحات فارسی در مورد این نرم‌افزار پیدا کنید بهتر است شرکت‌هایی که برای این نرم‌افزار "فارسی‌ساز" ارائه می‌کنند را پیدا کنید و از توضیحات و تبلیغات آنها برای معرفی MS CRM استفاده کنید ( هر چند نظر شخصی من را اگر بخواهیید باید بگویم که چیز خاصی دستگیرتون نمی‌شود )




کاری که من برای معرفی این نرم‌افزار میخواهم انجام بدهم،‌ یک سناریو را مطرح می‌کنم

یک سناریوی نه چندان ساده و تا حدودی هم پیچیده که یک شرکت فرضی را معرفی میکنیم

هر بخش این شرکت‌ را به طور جداگانه بررسی میکنیم
مشکلات،‌ معضلات آن بخش،‌ راه کارهایی که CRM می‌تواند ارائه کند و بهینه سازی‌ای که CRM برای بهبود فرآیند‌های کاری انجام می‌دهد.
و بحث‌های فنی‌تر و تکنیکی‌تر را میگذاریم برای آینده




نام شرکت:
شرکت فن‌آوران فرضی دیروزی



زمینه کاری و فعالیت :

  1. ساخت دستگاه تشخیص خرابی موتور‌ الکتریکی
  2. ساخت و گسترش نرم‌افزار عیب‌یاب این دستگاه
  3. واردات تجهیزات عیب‌یاب
  4. مشاور در زمینه تعمیر و نگهداری تجهیزاتی که از موتور استفاده میکنند
  5. انجام پروژه‌های تعمیرات و نگهداری
  6. فروش تجهیزات تعمیر و نگهداری موتور
  7. تعمیرات موتورهای الکتریکال




تعداد سایت‌ها و کارمندان:

  1. دفتر مرکزی تهران 50 کارمند
  2. کارخانه کرج 20 کارمند
  3. دفتر دبی 1 کارمند




واحد‌های سازمانی شرکت

  • واحد آی تی
  • واحد مدیریت
  • واحد اداری
  • واحد بازرگانی و فروش
  • واحد مالی و حسابداری
  • واحد تحقیقات و توسعه (R&D)
  • واحد فنی و مهندسی
  • واحد کنترل پروژه‌ها
  • واحد ساخت و تولید
  • واحد مناقصات




کار ما دو مرحله دارد

در مرحله اول نرم‌افزار MS CRM را نصب میکنیم و اطلاعات اولیه را وارد آن میکنیم

در مرحله بعدی تک تک واحد‌های شرکت را معرفی می‌کنیم و با CRM‌ برای آن واحد راه‌حل ارائه می‌کنیم و سعی میکنیم تا جایی که ممکن است از امکانات موجود در شرکت بهره برداری کنیم و در صورت امکان آن را با CRM یکپارچه نماییم





چند توضیح پاورقه‌ای:

1 – ما نرم‌افزار2011 CRM‌ به همراه Rollup Update 8 را نصب کردیم و اگر فرصتی بود، نحوه نصب و راه‌اندازی آن را در آخرین بخش‌های آموزش قرار می‌دهیم.


2 - در نرم‌افزار CRM یک سری Sample Data وجود دارد که همگی آنها با نام‌های انگلیسی هستند که ما هم برای تسریع و راحتی کارمان از آنها استفاده میکنیم و بعداً این قضیه مطرح نشود که "چرا شرکت ایرانی است اما کاربران و مشتریان همه خارجی هستند ؟!"




M-r-r، mehrzadmo، sma.ffcc و 7 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

Updated 2012-08-10 at 06:04 PM by hamed_mhk

دسته ها
Microsoft Dynamics CRM

نظر

  1. شناسه تصویری jafar_pali
    دمت گرم
    ادامه بده
  2. شناسه تصویری sima50
    نقش راهبران در پیاده سازی نرم افزار CRM


    در پیاده سازی یک سیستم، راهکار یا نرم افزار موفق، عوامل و نقش‌های مختلفی تاثیرگذارند. فارغ از اینکه چه راهکاری برای یک سازمان طراحی و تولید می‌شود، نقش راهبر یا راهبران سازمان انکارناپذیر خواهد بود و در تمامی طول پروژه و بعد از آن نقش کلیدی ایفا می‌کنند. می‌توان با اطمینان گفت که راهبر یک سازمان می‌تواند تضمین کننده یک پیاده‌سازی موفق باشد. راهبران افرادی مسئولیت پذیر با قابلیت برقراری ارتباط مناسب با افراد و بخش‌های مختلف هستند. دانش کافی در حوزه فناوری اطلاعات، تسلط بر آنچه که در یک سازمان رخ می‌دهد و قدرت تحلیل فرآیندها، از ویژگی‌های یک راهبر موفق است.راهبران در شروع پروژه با فراهم کردن نیازمندی‌های تیم پروژه و همچنین استخراج نیازمندی‌ها و دغدغه‌های سازمان می‌توانند نقش خود را در یک پروژه نشان دهند. بدیهی است در صورتی که درخواست‌ها به درستی به تیم پروژه منتقل گردد و خوراک کافی در اختیار تحلیلگران قرار گیرد، راهکارهای ارزش آفرین تری در اختیار سازمان خواهد بود. همواره در پیاده‌سازی شرکت‌های مختلف، راهبرانی بوده‌اند که با قدرت تحلیل و کاریزمای خوب خود، مناسب‌ترین RFP و درخواست‌ها را در اختیار افراد قرار داده‌اند.نقش راهبران به اینجا خلاصه نمی‌شود، راهبران قبل از استقرار پروژه، با آموزش‌های مختلفی که می‌بینند برای ایفای نقش اصلی خود آماده می‌شوند. آموزش‌هایراهبری مقدماتی، راهبری پیشرفته، راهبری پورتال و کاربری سیستم از جمله این آموزش‌هاست. همچنین در حین طراحی و تولید راهکار، ضمن همراه شدن با تیم پروژه، در جریان تمامی جزییات راهکار قرار می‌گیرند تا توانایی دریافت راهکار تولید شده و انتقال و آموزش به کاربران را نیز به خوبی داشته باشند.در میان کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، جمله‌ای رایج وجود دارد و آن این است که "نیازمندی‌ها در هر مرحله از پروژه ارتقا پیدا می‌کند" بنابراین تغییرات در هر مرحله گریزناپذیر خواهد بود اما راهبران باید توانایی مدیریت این تغییرات و فازبندی این موارد را داشته باشند تا از طولانی شدن زمان پروژه و فرسایشی شدن آن جلوگیری کنند.تاثیرگذارترین زمان نقش آفرینی راهبران در هنگام استقرار سیستم است، جایی که مقاومت در برابر تغییر کاربران و نگرانی و دغدغه مدیران ارشد سازمان وجود دارد. یک راهبر توانمند، در صورتی که مراحل قبلی را طی کرده باشد در این مرحله به خوبی ایفای نقش می‌کند. با درایت خود کاربران را همراه می‌کند و تمامی مواردی که در سهولت کار آن‌ها تاثیر دارد را شناسایی و منتقل می‌کند. علاوه براین با اشراف کاملی که ادامه مطلب