View RSS Feed

بهنود ابوالحسنی

13 روش ساده برای امن کردن شبکه وایرلس خانگی

امتیاز
توسط - 2014-08-05 - 05:18 PM (بازدید: 4971)
  
در پست زیر منظور از مودم، مودم وایرلس است.

حل مشکل ارتباطی
تجربه نشان می دهد که 95 درصد از مشکل قطع اینترنت با ریست کردن مودم قابل حل است. آن را خاموش کرده و سپس روشن کنید و به احتمال زیاد مشکل ارتباط اینترنتی شما مرتفع خواهد گردید.

استفاده از رمزنگاری (Encryption)
امنیت وایرلس مودم خود را فعال کنید (wireless security)
رمزنگاری (Wired Equivalent Privacy (WEP قدیمی ترین و ضعیف ترین مدل رمزنگاری است. به جای آن از (Wi-Fi Protected Access (WPA و WPA-2 که از بهترین مدل های رمزنگاری هستند استفاده کنید.

Firmware مودم را به روز کنید.
همه مودم ها تراشه فقط خواندنی دارند (read-only chip) که توسط شرکت سازنده آن قابل به روز شدن است. شرکت سازنده مودم ها معمولا firmwareمحصول خود را به روز می کنند تا کارایی آن را افزایش داده و باگ ها و ایرادات امنیتی را رفع کنند. بنابراین بهتر است firmware مودم خود را به روز نگه دارید. برای دریافت بسته به روز رسانی firmware به وب سایت شرکت سازنده آن محصول بروید.

سیگنال وایرلس خود را افزایش دهید.
اگر دیوارها و مسافت باعث کاهش سیگنال وایرلس می شود می توانید با چند عمل ساده آن را افزایش دهید. مودم خود را به ارتفاع بالاتری منتقل کنید. ضمن اینکه می توانید از یک signal extender یا repeater استفاده کنید که هردو باعث افزایش سیگنال می شوند.

رمز عبور ادمین را عوض کنید.
هر مودمی یک رمز عبور پیش فرض دارد که برای دسترسی به تنظیمات آن مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر ویزاردهای نصب و راه اندازی مودم شما را مجبور به عوض کردن آن می کنند اما نه همه آنها. در هر صورت رمز عبور را عوض کنید تا مانع از هک شدن سریع و آسان مودم خود شوید.

به تنظیمات پیش فرض برگردید
اگر رمز عبور مودم خود را فراموش کردید می توانید برای رهایی از این مشکل مودم خود را به حالت پیش فرض برگردانید. این کار با نگه داشتن دکمه Reset Factory به مدت 30 ثانیه قابل انجام است ضمن اینکه بعد از ریست کردن به حالت پیش فرض و به منظور دسترسی به تنظیمات مودم نیاز به نام کاربری و رمز عبور پیش فرض مودم دارید که هر دو آن را می توانید دردفترچه راهنمای مودم بدست بیاورید.

SSID Broadcast را غیر فعال کنید.
وقتی SSID Broadcast فعال است مودم اسم وایرلس - اسم شبکه - را پخش می کند (SSID) که به همسایگان اجازه می دهد تا شبکه شما را ببینند و شاید هم اقدام به دسترسی به آن نمایند. برای جلوگیری از این موضوع broadcasting را غیر فعال کنید تا باعث شود SSID شما مخفی بماند. در این صورت برای دسترسی به وایرلس خود به قسمت unnamed network رفته و SSID شبکه خود را وارد کنید.

SSID پیش فرض مودم را عوض کنید.
SSID پیش فرض مودم (برای مثال Linksys) راعوض کنید . وقتی آن را به حال خود رها می کنید به مردم دنیا اعلام می کنید که مودم خود را از نظر امنیتی پیکر بندی نکرده اید و هکر ها را طلب می کنید.

با MAC address فیلتر کنید
هر یک از تجهیزات شبکه دارای اثر انگشتی به نام MAC است. می توانید مودم خود را با استفاده از MAC طوری فیلتر کنید که فقط کامپیوترهای شما بتوانند به شبکه وصل شوند. اکثر مودم ها، کامپیوتر ها و اسمارت فون هایی را که به شبکه شما وصل هستند را نشان می دهند. با اضافه کردن MAC آن ها دسترسی غیرمجاز دیگر سیستم ها را به مودم قطع می کنید.

افزایش فرکانس تا 50GHz
اکثر شبکه های وایرلس در فرکانس 2.4GHZ کار می کنند که با مایکروویوها، تلفن های بی سیم و سایر شبکه های خانگی مشترک هستند. برای جلوگیری از تداخل احتمالی، بیشتر مودم ها این توانایی را دارند تا در فرکانس 5GHZ کار کنند که 23 کانال باز (wide-open channels ) دارد در حالی که فرکانس 2.4GHZ سه کانال غیر تداخل کننده دارد. (non-overlapping channels.)

تعداد کلاینت های DHCP را کم کنید.
اکثر کاربران از مودم خود به عنوان سرور DHCP استفاده می کنند وقتی کاربران وصل می شوند مودم به صورت خودکار یک آدرسIP به هر یک از آنها اختصاص می دهد. با کم کردن تعداد IP های موجود (به تعداد کلاینت های موجود در خانه) باعث می شوید نفر دیگری نتواند خود را به شبکه تحمیل کند.

استفاده از فایروال مودم
دو امکانی که باعث می شود فایروال های سخت افزای از نوع نرم افزاری قدرتمند باشند: SPI و NAT
SPI محتوای بسته ها را مورد آزمایش قرار داده و بعد از آن دسترسی لازم را می دهد و NAT نیز کامپیوترهای وصل شده به مودم را از دسترسی از خارج شبکه مصون نگه می دارد.

کانال خود را عوض کنید
مودم های وایرلس B و G و گاهاً N در فرکانس 2.4GHZ کار می کنند که سه کانال غیر تداخل کننده (non-overlapping) دارند: کانال 1و 6 و 11. به صورت پیش فرض مودم ها از یکی از این کانال ها استفاده می کنند و خبر بد برای شما این است که مودم همسایه شما نیز به همین صورت کار می کند. اگر شما تجربه کاهش سرعت، عملکرد ضعیف یا هر دو را دارید اولین قدم خوب این است که کانال مودم خود را عوض کنید. اگر در کانال 1 تنظیم شده باشد به 11 تغییر دهید. اگر در 6 تنظیم شده باشد 1 یا 11 را برای بهترین نتیجه انتخاب کنید.
Meteor، mohsenhvac، greatcyrus و 19 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

Updated 2014-08-05 at 05:36 PM by behnoud

برچسب ها: امنیت وایرلس
دسته ها
عمومی

نظر