View RSS Feed

احسان علیمحمدی

VMWare vNetwork -بخش اول

امتیاز
توسط - 2012-06-26 - 06:57 PM (بازدید: 3576)
  
یک virtual network یک شبکه مجازی برای vm های موجود بروی هاست ESXi ایجاد می کند.کامپوننت اصلی virtual network در مجازی سازی virtual switch می باشد. یک virtual switch یک نرم افزار توسع داده شده در VMKernel می باشد.

VMkernel در حقیقت چندین نقش را ایفا می کند:
1- ارتباطات شبکه را برای host فراهم می کند
2- سرویس هایی از قبیل iSCSI , vMotion, NFS را فراهم می کند
3- vm ها را در سطح شبکه و از طریق سوئیچ های مجازی به خود(vmkernel) متصل می کند


همه ارتباطات شبکه توسط یک یا چند virtual switch بروی هاست انجام می شوند. یک virtual switch بستر را برای ارتباط vm ها با یکدیگر فراهم می کند اگر چه ممکن است آنها بروی یک یا چندین هاست مختلف در حال اجرا باشند.

virtual switch در لایه 2 OSI کار می کنندو به همین خاطر شما نمی توانید دو virtual switch را به یک NIC فیزیکی هاست map نمائید. اما شما می توانید دو یا چند physical NIC را به یک virtual switch متصل و یا map نمائید.

با استفاده از virtual switch پهنای باند چندین network adapter با هم ترکیب می شوند و حجم ترافیک ارتباطی آنها بالانس می شود.شما همچنین می توانید NIC های فیزیکی را برای failover شدن پیکربندی نمائید.اگر uplink adapter یا همان NIC فیزیکی هاست به یک virtual switch وصل شود، هر vm می تواند به شبکه خارجی نیز متصل شود.


یک virtual switch دو نوع connection را برای host ها و vm ها فراهم می کند:
- اتصال vm به شبکه فیزیکی
- اتصال سرویس VMKernel به شبکه فیزیکی.از VMKernel برای دسترسی به IP storage (مانند NFS ,iSCSI) مهاجرت یا vMotion Migration و دسترسی به network managment می باشد.


یک virtual network از دو نوع virtual switch پشتیبانی می کنند:

vNetwork Standard switch: یک vSwitch که برای یک هاست و در سطح هاست پیکربندی می شود. شما می توانید تا حداکثر 4,088 پورت در هر vSwitch standard و 4,096 پورت در هر هاست داشته باشید

vNetwork distributed switch: همانند vNetwork Standard Switch می باشد با این تفاوت که این vSwitch یکسری از پیکربندی های سازگار شبکه را برای vm که می خواهند در میان چندین هاست migration را انجام دهند ایجاد می کند. در واقع این سوئیچ در ارتباط با همه هاست ها می باشد. این vSwitch در سطح vCenter پیکربندی می شود.


VMWare vNetwork Standard Switch-بخش دوم
linuxmaster، greatcyrus، mmahmoodi و 5 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

Updated 2012-06-29 at 05:30 PM by alimohamadi

دسته ها
VMWare

نظر